Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Var köpa Orient (Ray)?

Diskussion i 'Diskussion' startad av fredrikb, 13 juni 2013.

1. fredrikb
    Trådstartare

fredrikb Stadsbo

Hej,

Är sugen på en Orient Ray (blå, EM65009D) men vet inte riktigt var jag kan få tag på den? Någon som har bra tips om källa online? Kollade Creationwatches men de hade inte modellen vad jag kunde se.

Övriga synpunkter om klockan (givet priset såklart)?

Hälsn,
    Fredrik

2. JL72

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna
    Jag köpte min Orient hos SeriousWatches, som förefaller vara AD. Klockan kom inom tre dagar (från Holland), fri frakt och med stämplat cert. Ingen Orient Ray, men mycket "bang for the buck".

/Johan

henk von helvete gillar detta.
  3. fredrikb
    Trådstartare

fredrikb Stadsbo

Kanske skulle lägga med en bild för de som är intresserade av vilken jag pratar om:

4. fredrikb
    Trådstartare

fredrikb Stadsbo

Perfekt, tack! Dock "out of stock", finns fler alternativ?

5. Ruskprick

Ruskprick Friends of KS

Bör gå att hitta på Amazon UK då även LongislandWatch verkar ha slut i lager, annars rekommenderar jag att lägga ut en WTB på WUS-forumet eller hålla koll på auktionssajterna :)

Har själv en Ray och är mycket nöjd, gör sig riktigt bra på Nato :)

6. fredrikb
    Trådstartare

fredrikb Stadsbo

Tack för tipsen! Hur är länken? Har just nu ingen ordentlig klocka på länk, så jag tänkte att denna skulle få fylla det tomrummet tills jag arbetat upp tillräckligt med habegär för att gå på en Omega SMP eller liknande.

7. stefan078

stefan078 Torpare

8. Ruskprick

Ruskprick Friends of KS

Jag köpte head only så har tyvärr inte testat länken, men gissar på att den inte är så mycket att hänga i granen. Beror väl lite på smak såklart men personligen gillar jag tjockare länkar med lite vikt och det tror jag saknas på Mako och Ray.

En annan klocka i liknande stil och prisklass som har lite goare länk är annars Seiko Monster.

9. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm

Har haft just den blåa. Trevlig klocka för otroligt lite pengar. Måste säga att länken är ok ändå. Klart bättre än tex seiko 5 som spelar i samma liga.

Mårtenssons ur Brookfield