• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köpa? - Rolex Submariner 116613LB

MrSnok

Breitling
Hej!

Nu är det dags att köpa min andra "kvalitetsklocka" och denna gång är jag ute efter en Rolex 116613LB. Har köpt för max 8000 SEK tidigare så detta blir helt klart många snäpp upp :) Vad skulle ni rekommendera av nedan köpsätt? Finns kanske inte några exakta svar men skulle ändå vilja höra hur forumet resonerar då jag är novis på klockor.

1. Köpa den via Gassan på Schiphol (Amsterdam) - detta alternativ känns dock lite omständigt med lagertillgänglighet, biljettebokning etc. Har ej listpriset på just denna men antar att det hamnar på ca 90-95K.
2. Köpa via Chrono24 - exempelvis http://www.chrono24.se/rolex/submariner-bi-metal-116613-lb--id3079340.htm för 87K. Låter för mig väldigt billigt men vågar man verkligen beställa så dyr klocka över nätet?
3. Köpa en lätt begagnad eller ny via detta forum. Har erfarenhet av en smidig affär via forumet tidigare och skulle definitivt kunna tänka mig en till.

Att köpa listpris via svensk urmakare känns tryggt men väldigt dyrt - verkar ligga runt 120K.

Stort tack på förhand!

Hälsningar Philip
 
Topp