Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Var köpa? - Rolex Submariner 116613LB

Diskussion i 'Diskussion' startad av MrPhil, 20 augusti 2016.

1. MrPhil
    Trådstartare

MrPhil Torpare

Hej!

Nu är det dags att köpa min andra "kvalitetsklocka" och denna gång är jag ute efter en Rolex 116613LB. Har köpt för max 8000 SEK tidigare så detta blir helt klart många snäpp upp :) Vad skulle ni rekommendera av nedan köpsätt? Finns kanske inte några exakta svar men skulle ändå vilja höra hur forumet resonerar då jag är novis på klockor.

1. Köpa den via Gassan på Schiphol (Amsterdam) - detta alternativ känns dock lite omständigt med lagertillgänglighet, biljettebokning etc. Har ej listpriset på just denna men antar att det hamnar på ca 90-95K.
    2. Köpa via Chrono24 - exempelvis http://www.chrono24.se/rolex/submariner-bi-metal-116613-lb--id3079340.htm för 87K. Låter för mig väldigt billigt men vågar man verkligen beställa så dyr klocka över nätet?
    3. Köpa en lätt begagnad eller ny via detta forum. Har erfarenhet av en smidig affär via forumet tidigare och skulle definitivt kunna tänka mig en till.

Att köpa listpris via svensk urmakare känns tryggt men väldigt dyrt - verkar ligga runt 120K.

Stort tack på förhand!

Hälsningar Philip

2. Jimpa

Jimpa Friends of KS

Från:
    Mälardalen
    Kollat England? Tydligen bra pris på sub där.

3. MrPhil
    Trådstartare

MrPhil Torpare

Tack för svar! Ja riktigt bra, hittade http://www.iconicwatches.co.uk vilka verkar ha väldigt bra priser och goda referenser också. :)

Jimpa gillar detta.
  4. Jimpa

Jimpa Friends of KS

Från:
    Mälardalen
    Lycka till då :) bra köpläge nu helt klart efter allt med Brexit

5. Jimpa

Jimpa Friends of KS

Från:
    Mälardalen
    Bara köra då. Passa på med bra köpläge nu pga Brexit och allt 20160820_201330.jpg föregångaren hälsar!

Ticktack gillar detta.
  6. MrPhil
    Trådstartare

MrPhil Torpare

Tack Jimpa! Japp litar definitivt att det blir en sån därifrån. Återkommer med bild när den är köpt:)

Jimpa gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield