• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köper man Elma röd eller likvärdigt .

rogart-63

Patek
Hade ett verk idag där det liksom inte ville bli rent .Verket var fyllt av olja . Och detta satt fast ovbolda nån konstig hinna som bara gick å skrapa bort . Tänkte om det fanns nåt så man kunde få upp lite glans på verkdelarna igen . Elma eller LS ?
Var hittar man det .
Tvättar med bensin och alcohol men denna gång tog jag tandborste med diskmedel för å få rent . Ska gå tillbaka till styv borste .
 

rogart-63

Patek
Hade ett verk idag där det liksom inte ville bli rent .Verket var fyllt av olja . Och detta satt fast ovbolda nån konstig hinna som bara gick å skrapa bort . Tänkte om det fanns nåt så man kunde få upp lite glans på verkdelarna igen . Elma eller LS ?
Var hittar man det .
Tvättar med bensin och alcohol men denna gång tog jag tandborste med diskmedel för å få rent . Ska gå tillbaka till styv borste .
Bara på bottenplattan jag tvätta med diskmedel. Tvätta efter med nafta och isopropanol. Får ta hem lite Elma röd från verkmästaren och testa ? Vill liksom få bort den vitaktiga hinnan. Slutar väl att man köper en riktig tvätt?
 
Topp