• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köper man en snygg klocklåda?

neltz

Omega
Fyndiq har billiga bra lådor, har en 12a därifrån som håller förvårdnandsvärt bra kvalitet. Tror jag gav 500spänn
 

Kronan

Omega
Är på jakt efter en klocklåda med plats för 12-16 klockor, 10-15 manschettknappar, samt gärna förvaring för klockband/natoband. Klockförvaringen ska vara högst upp i lådan, gärna med ett genomskinligt lock. Manschettförvaringen ska vara i form av en utdragbar låda. Förvaringen för klockband/natoband ska även den ha en utdragbar låda. Den ska till formen gärna likna den på bilden nedan (vilken dock saknar ytterligare en utdragbar låda):

s-l1600.jpg


Materialet spelar inte så stor roll, så länge den är stilren och välgjord. Bilden ovan ser ut att föreställa något i form av ormskinn/krokodilläder-liknande yttre vilket ej faller mig i smaken:p Har dammsugit internet rätt mycket efter något som uppfyller mina krav, men ej lyckats hitta denna.

Vore fantastiskt om någon kunde komma med tips:D
 

Vonlind

Panerai
Bumpar denna tråd i sökandet på Rainer, har någon här en att sälja eller kan referera mig till dit jag kan beställa en eller liknande klocklåda på ca 6 klockor!

Mvh
 
Tjena!

Tråden kanske inte är så aktiv längre men jag söker en klocklåda för 4 klockor. Kvadratiskt formad likt Rainers. Har ni några tips?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Dags att uppgradera eller iaf förfina lådan för klockor. Har idag en antagligen rätt bekant syn som köptes från ebay för typ en hundring.
IMG_20190210_124208.jpg

Kuddar i papp och inte mycket till mellanrum mellan klockorna. Duger men tråkig.

Har känt på en sån här - tech swiss
IMG_20190210_224609.jpg

Betydligt trevligare men kuddarna har fortfarande sidorna i papp.

Började googla runt men hittar inte jättemycket. Tänker mig en budget på ca 1500kr.

Så kraven då?
*8-10 platser
*Helst just en låda
*hyfsat mellanrum mellan klockorna
*kuddar som är utan papp
*att kuddarna sitter bra på plats i hålen

Är inte tålmodig eller händig nog att snickra något eget. Tips?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Visserligen pappskiva men läderklädd :)
1E62E66B-6866-4498-932F-BF9B19AB1CB6.jpeg
Det är just de där jag ogillar tyvärr. Jag vill kunna knäppa låset på länken sen peta in kudden. Känns fumligt att hålla i kudden och klockan sen knäppa fast mot kudden.

När jag läser detta högt inser jag vilka onödiga bekymmer man skapar för sig själv :hilarious:

@Molle hade en fräsig GS-väska för massor med klockor och de kuddarna var precis de jag var ute efter.
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Aha jag förstår. Då har jag inget att bidra med tyvärr :(

Det är just de där jag ogillar tyvärr. Jag vill kunna knäppa låset på länken sen peta in kudden. Känns fumligt att hålla i kudden och klockan sen knäppa fast mot kudden.

När jag läser detta högt inser jag vilka onödiga bekymmer man skapar för sig själv :hilarious:

@Molle hade en fräsig GS-väska för massor med klockor och de kuddarna var precis de jag var ute efter.
 

Jey

Cartier
har bläddrat igenom sidorna här i tråden lite fort, hittar inte någon med 3 st?
Jag känner att jag inte behöver 8-10-20st i samma låda, så är därför ute efter en något mer stilfull med plats för 3 st så tips är välkommet.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Det är just de där jag ogillar tyvärr. Jag vill kunna knäppa låset på länken sen peta in kudden. Känns fumligt att hålla i kudden och klockan sen knäppa fast mot kudden.

När jag läser detta högt inser jag vilka onödiga bekymmer man skapar för sig själv :hilarious:

@Molle hade en fräsig GS-väska för massor med klockor och de kuddarna var precis de jag var ute efter.
Verkar vara out of stock...
https://www.overstock.com/Jewelry-W...6-Watch-Travel-Briefcase/6493838/product.html

Verkar finnas här:
https://www.esslinger.com/leatherette-watch-case-for-travel-and-display-holds-26-watches/
 

DrDre

Patek
Kanske inte så realistiskt att köpa, men roligt att se. Custombygge från LV och Bulang & Sons.
J P Morgans berömda citat passar nog här: "If you have to ask the price, you can't afford it".

BS-LV-Case-03-JES415-08.jpg
 
Topp