• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köper man en vintage Rolex typ Röd Submariner?

Chuck

Patek
2-Faktor
Inget jag ska köpa, ännu.....
Jag vet bara att med största sannolikhet att även jag kommer kära ner mig i vintage.

Jag har sett en del vintage Submariner live och det jag framför allt drägglar över är när glaset är lika högt som botten typ. Det ser helt jäkla underbart ut. Så det kommer komma en dag... U bet.

Men var köper man en sådan klocka? Vilket är online affären eller fysiska affären nummer ett? Har aldrig fått kläm på det, hittade en sida som jag ej kommer ihåg nu. Handlaren hade massa kartor över kloaker som bakgrund när han tog foto på klockorna.

Tack på förhand!
 

Mr Chance

Kalmar
Inget jag ska köpa, ännu.....
Jag vet bara att med största sannolikhet att även jag kommer kära ner mig i vintage.

Jag har sett en del vintage Submariner live och det jag framför allt drägglar över är när glaset är lika högt som botten typ. Det ser helt jäkla underbart ut. Så det kommer komma en dag... U bet.

Men var köper man en sådan klocka? Vilket är online affären eller fysiska affären nummer ett? Har aldrig fått kläm på det, hittade en sida som jag ej kommer ihåg nu. Handlaren hade massa kartor över kloaker som bakgrund när han tog foto på klockorna.

Tack på förhand!

Finns flera. Hq Milton, A Shear (som nog är den du tänker på) är två jag tänker på. Finns väl en tråd om butiker här i vintagedelen som du kan kika i.

Vintage är den väg vi alla (nästan) ska vandra :)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Inget jag ska köpa, ännu.....
Jag vet bara att med största sannolikhet att även jag kommer kära ner mig i vintage.

Jag har sett en del vintage Submariner live och det jag framför allt drägglar över är när glaset är lika högt som botten typ. Det ser helt jäkla underbart ut. Så det kommer komma en dag... U bet.

Men var köper man en sådan klocka? Vilket är online affären eller fysiska affären nummer ett? Har aldrig fått kläm på det, hittade en sida som jag ej kommer ihåg nu. Handlaren hade massa kartor över kloaker som bakgrund när han tog foto på klockorna.

Tack på förhand!
HQ Milton, SubGMT, VRM eller KS skulle jag tråla i första hand.
Kloaker... Är det den där italieska sajten med uteslutande fantastiska klockor?
Edit: Fast där har dom inget så simpelt som en rödsub har jag för mig. Vad heter sajten, någon?
 

Brogren

Cartier
HQ Milton, SubGMT, VRM eller KS skulle jag tråla i första hand.
Kloaker... Är det den där italieska sajten med uteslutande fantastiska klockor?
Edit: Fast där har dom inget så simpelt som en rödsub har jag för mig. Vad heter sajten, någon?

watchesinrome.com?

Det finns ett par. Här är några av de största.
- HQ Milton (USA)
- Lunar Oyster (USA)
- Vintage Rolex Market (hela världen)
- Watchesinrome (Rom)
- Thevintageconcept (Hong Kong)
 
Topp