• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köper man klockdelar?

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag tror dom flesta köper sina delar på cousinsuk.com alternativ ebay om det är någon gammal ovanlig del du söker.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
I någon annan tråd för skitlänge sedan. Vet jag att yonsson länkade mig till någon grymt bra sida. Som sålde delar till ETA och selitta. Minns du?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Bra tips! Tycker att Cousins har bra utbud men rörigare webbplats får man leta efter... Jag får hoppas att Ofrei ger mig soppa :)
 

rogart-63

Patek
Har ett fint fint Unitas 6325 Verk som sitter i en Eklora klocka . Orkar inte fixa till den .Verket funkar väldigt bra .Är justerat i Timegrapher .. Tillsammans med ett kit från Ebay går det att bygga sig en fin klocka .En perfekt inkörsport i klockbyggeri .http://www.ebay.com/itm/UNITAS-6325...id=100033&prg=9200&rk=1&rkt=4&sd=121288818812

9I4u9iE.jpg


fWxlam4.jpg
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Ja, jag har köpt hos samtliga. Ånge hävdar att de inte säljer till privatpersoner men jag har aldrig haft några problem.
 
Topp