Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Var köper ni era Natostraps?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Glusch, 31 mars 2014.

1. Glusch
    Trådstartare

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jag antar att titeln egentligen innehåller all info ni behöver för att besvara min fråga. Är nämligen genuint nyfiken.

Snubblade för övrigt nyligen över denna återförsäljare, som skickar från Stockholm. Verkar åtminstone billigt, men har ingen uppfattning om kvalitén på dem. Någon som vet något?

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Singularstraps enbart.

Rivalen och Jakobb gillar detta.
  3. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Affe, Rivalen och Guskleto gillar detta.
  4. Glusch
    Trådstartare

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jodå Ernesto, jag har ögat båda dina och Compiss/Josef B's straps, men tyvärr har ni inte alltid de färgkombinationer man önskar sig. Planerar nämligen att införskaffa mig en klocka där själva klockan i fråga kanske inte är fokus, utan att jag snarare roterar mellan olika Natos/Zulos för att ändra looken. Därav intresset för var man smidigt kan införskaffa straps. Inte bestämt något ännu däremot.

5. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Vill du ha flera billiga är det sidan du länkade som gäller. Med min rabattkod blir det ännu billigare!

Guskleto gillar detta.
  6. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

7. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Singular och premium från Josef B. Bra skit!

8. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Singularstraps
    Natoband.nu
    Cheapestnotostraps
    Urtid (kan vara lång leveranstid)

Beställt från samtliga och det är väl likvärdig kvalité

9. JayJay

JayJay Biskop

Om man är beredd att betala lite mer för sina nato:s och vill ha så bra kvalité som möjligt... vart ifrån köper man då? Vad skiljer i s f dessa från vanliga? En stillsam fundering bara.

10. calzone

calzone Biskop

Affe gillar detta.
  11. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Har köpt från www.tickerroom.se några gånger.
    Bra pris, skaplig kvalitet, och ingen frakt :)

12. Sundström

Sundström Friends of KS

Crown and buckle funkar kanon! Så har jag beställt av Compiss och cheapestnatostraps också..!

13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tycker timefactors har bäst band. Några cm längre och har hittills varit mer slitstarka än de svensksålda jag testat.

14. CreativeMind

CreativeMind Bonde

Köper en del från:
    http://www.clockworksynergy.com
    som har bra service, de finns i USA:
    Clockwork Synergy, LLC. 8409 Dogwood Rd. Baltimore, MD 21244
    men leveranserna har gått snabbt och smärtfritt (ingen tull o moms)

Annars vill jag supporta forumets egna handelsmän som tex Singular ;-)
    /Johan

15. cab

cab Friends of KS

Bästa jag testat hittills är de från Time Factors. Tyvärr ganska litet utbud.

yonsson gillar detta.
  16. Sledger

Sledger Stadsbo

Jag beställde från dessa senast -> http://natostrapsco.com

Bra utbud och priser. Högre rabatt om man köper flera. 30% vid köp av 5st.

Han som har det tror jag är aktiv på WUS. Det kommer ut lite roliga limited edition varianter ibland som är designade av medlemmar på WUS.

Ska beställa en batch därifrån snart igen. :)

Pilot gillar detta.
  17. ZQT

ZQT The Banker

Kör från Josef B han kör schyssta priser och bra grejor.

Har handlat från Singular innan men missnöjd med kvaliteten på mocka- och tropicbanden.

Affe gillar detta.
  18. davhei

davhei Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Om man vill ha nato enligt MOD-specificationerna från ursprungstillverkaren Phoenix verkar svenska urtid ha dessa i sortimentet men som alternativ kan jag rekommendera GasGasBones i Storbritannien som är billigare (även med frakten inkluderad) och har snabb leverans.

Han kör även diverse customjobb på nylonband och är en hygglig prick när jag varit i kontakt med honom. Hade visst nån intervju i Hodinkee för några år sen.

yonsson gillar detta.
  19. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Cheapestnatostraps har helt ok kvalité, men Singularstraps är bättre enligt mina erfarenheter. Har dock bara testat dessa två.

20. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Mina från Urtid och Singular är köpta för många många år sedan och håller fortfarande, skulle säga hög kvalitet.

Nu på senaste har jag testat lite olika med stor skillnad i kvalitet!

21. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Gas Gas Bones är grymma, men var beredda på att man kan behöva sprätta lite. Det är inte så stora toleranser på de måttbeställda grejerna.
    Har inte testat deras naton.

davhei gillar detta.
  22. davhei

davhei Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Många balla prylar. Kollar på en trevlig förvaringsrulle med fack för t.ex. sex stycken natoband handgjorda av sätestyg (NOS!) från gamla RAF Nimrods. Salt.

yonsson gillar detta.
  23. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Gummo gillar detta.
  24. ngstrm

ngstrm Friends of KS

http://www.westcoastime.com säljer Maratac nato/zulu straps. Där brukar jag köpa. Riktigt fina med sömmar över fogar osv och väldigt bra kvalité. Tar ca 2 veckor att få hem dom dock för dom skickas från USA.

25. DrDre

DrDre Friends of KS

Nu när Arne Fogh Rasmussen snart ska avgå, så kanske han kan sätta upp en webshop? Då kan man ju köpa äkta vara.

26. gorosen

gorosen Bonde

Jag har två stycken naton från cheapestnatostraps, varav ett i läder och ett sandfärgat. Båda tycker jag håller oerhört bra kvalité med tanke på priset. Det jag har i läder är möjligtvis lite tunt, men jag ser det mer som positivt än som en nackdel. IMG_2289.JPG

27. sveol

sveol Borgare

Från:
    Solna
  28. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Vill inte slänga skit, och hon som driver cheapestnatostraps är säkert jättesnäll. Men beskrivningar som denna får mig att backa:

"This durable NATO strap gives the watch a nice style with personality. Each NATO strap is woven by hand and therefore unique!"

Handvävt... Jo tjena! Skulle inte tro det för under 8dollars. Jag håller mig till urtid, Singular och Josef B

ssl, eriksson850 och Micce gillar detta.
  29. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Man vinner nato från KS-tävlingar :D

eriksson850 och ssl gillar detta.
  30. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Mina natos blir rätt slitna på nån månad. Är det bra eller dåligt? Har nato från alla svenska sidor som säljer nato, i stort sätt. Och dom slits rätt hårt längst fram framförallt.

Mårtenssons ur Brookfield