• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köper ni era Natostraps?

reffen

Omega
Drog en beställning från aliexpress mest på skoj för någon vecka sedan, 124:- ink frakt för 10st straps i blandade färger.
Kul till sommaren, vi får se om de duger att använda till något...

nato.jpg


http://www.aliexpress.com/item/Hot-...ty-18MM-Nylon-Watch-band-NATO/1336998317.html

Tror det är samma säljare som ja köpt 2 gånger av.. dock inte dom du länkar till men mina har varit av okej kvalité, men en del har väl inte varit perfekta, med nån söm som är lite skum. Men helt okej överlag, iaf för det priset..
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tror det är samma säljare som ja köpt 2 gånger av.. dock inte dom du länkar till men mina har varit av okej kvalité, men en del har väl inte varit perfekta, med nån söm som är lite skum. Men helt okej överlag, iaf för det priset..


Vi får se, tänkte som sagt att det kan vara kul att kunna matcha med ett gäng färgglada band till sommaren... är de helt värdelösa så var det ju ändå inga pengar när de kostar 12 kronor styck :)
 

CLT

Rolex
Bumpar lite... Varför är cheapestnatostraps.com så billigt? Är det bara skräp eller vad är det jag missat? Läder zulu 5-rings för ca 140:-???
 

BCKSTRM

Rolex
Hej,
Jag har köpt lite blandade straps men kom ej ihåg vartifrån... Hur som hellst tänkte jag ställa en fråga istället.
Jag har ett natoband som är ganska grovt (mycket kraftigare än mina andra). Jag gillar det skarpt och undrar om någon vet vart man kan köpa just kraftigare band? Kanske en konstig fråga, men de andra jag har känns så mesiga och nöts dessutom fort...
 
Bumpar lite... Varför är cheapestnatostraps.com så billigt? Är det bara skräp eller vad är det jag missat? Läder zulu 5-rings för ca 140:-???
Det tillkommer lite moms och sånt på de priserna som hemsidan visar. Dock är det fortfarande väldigt bra priser.
Har handlat en del från Sofie, och jag har varit nöjd med tanke på priset!

Hej,
Jag har köpt lite blandade straps men kom ej ihåg vartifrån... Hur som hellst tänkte jag ställa en fråga istället.
Jag har ett natoband som är ganska grovt (mycket kraftigare än mina andra). Jag gillar det skarpt och undrar om någon vet vart man kan köpa just kraftigare band? Kanske en konstig fråga, men de andra jag har känns så mesiga och nöts dessutom fort...
Du tänker inte på zulu-band? De är grövre än vanliga nato..
 

CLT

Rolex
Det tillkommer lite moms och sånt på de priserna som hemsidan visar. Dock är det fortfarande väldigt bra priser.
Har handlat en del från Sofie, och jag har varit nöjd med tanke på priset!

Och sånt? 25% moms, thats it? Hur som helst, billigt är det. Får beställa och se hur banden är. Tack!
 

Blackmore

Panerai
Singular och Natoband.nu

GRYM service på båda ställena. Måste nog fan erkänna att banden från natoband.nu känns lite, lite bättre (hålen håller formen längre).

Men det är inte en dealbreaker för att inte köpa på Singular. Köper där rätt kombo av färg/mönster och bredd finns.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Bumpar lite... Varför är cheapestnatostraps.com så billigt? Är det bara skräp eller vad är det jag missat? Läder zulu 5-rings för ca 140:-???


Har bara beställt en gång därifrån hittills och fick då flera prisvärda lädernatos - dock så luktade samtliga väldigt starkt mögel, vilket ännu inte gått bort drygt en månad senare. Kontaktade Sofie i samband med leveransen och hon gav mig halva priset tillbaka, vilket jag tycker var helt okej. Skulle dock utifrån min enda erfarenhet säga att man får vad man betalar för.
 

Rotto

Omega
Köper nylon natos direkt från Kina via ebay eller aliexpress. Ok kvalitet, pris mellan 12 och 30 SEK. Antar att i stort sett alla straps tillverkas i Kina, så varför gå via nån mellanhand i väst.
 

NewMexico

Omega
Crown and buckle funkar kanon! Så har jag beställt av Compiss och cheapestnatostraps också..!
Hur ser det ut med tull och moms från USA, åker man fortfarande på en "straffavgift" även för straps? Moms kan man ju tycka är OK men segt att betala 300 spänn för två straps och lika mycket i tull och moms. Lutar åt en Crown and buckle beställning. Hur var leveranstiden?
 
Hur ser det ut med tull och moms från USA, åker man fortfarande på en "straffavgift" även för straps? Moms kan man ju tycka är OK men segt att betala 300 spänn för två straps och lika mycket i tull och moms. Lutar åt en Crown and buckle beställning. Hur var leveranstiden?
Nu var det ett tag sedan jag beställde därifrån.
Jag har alltid fått breven direkt hem i brevlådan utan att åka på tull eller moms, men jag kan ju bara haft tur också. :)
Handlar man utanför EU så är det lika bra att ställa in sig på att betala och sedan se det som en bonus om man slipper.
Leveranstiden är/var ca 10-14 dagar.

Vill du vara helt säker på att slippa tull/moms så rekommenderar jag dig att handla i Europa istället :)
 

NewMexico

Omega
Nu var det ett tag sedan jag beställde därifrån.
Jag har alltid fått breven direkt hem i brevlådan utan att åka på tull eller moms, men jag kan ju bara haft tur också. :)
Handlar man utanför EU så är det lika bra att ställa in sig på att betala och sedan se det som en bonus om man slipper.
Leveranstiden är/var ca 10-14 dagar.

Vill du vara helt säker på att slippa tull/moms så rekommenderar jag dig att handla i Europa istället :)
Tack för svar - Har beställt från Timefactors innan men jag är ute efter ännu tjockare band - många verkar tycka att Crown and Buckles är väldigt bra, ser fina ut på bilderna. De kommer väl i ganska vanligt brev så det är väl stor chans att de slinker igenom.
 
Tack för svar - Har beställt från Timefactors innan men jag är ute efter ännu tjockare band - många verkar tycka att Crown and Buckles är väldigt bra, ser fina ut på bilderna. De kommer väl i ganska vanligt brev så det är väl stor chans att de slinker igenom.
Jag skulle tro det. Hur som helst så kan det ju vara värt att testa en gång. :)
 

NewMexico

Omega
Köper nylon natos direkt från Kina via ebay eller aliexpress. Ok kvalitet, pris mellan 12 och 30 SEK. Antar att i stort sett alla straps tillverkas i Kina, så varför gå via nån mellanhand i väst.
Det där känns ju ändå lite som ett feltänk. Har provat sådana riktigt billiga kinaband och de har ingenting gemensamt med Eddie på Timefactors Nato-band. exempelvis. Och de är säkert riktigt bra men inte de absolut bästa..
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Köpt ifrån Singular, Cheapest natostraps, Morrism(?) här på forumet, Krons Ur och ett gäng jag fått med oklart ursprung.

De med helt klart bäst kvalité är Singular, Krons ur och Morrisms som är jämna. Cheapest duger, beställde bara för att de var de enda som hade färgerna jag ville ha inne snabbt. Ganska missnöjd när de landade, hårda, styva och inte samma kvalitetskänsla som de andra (i den mån det går att jämföra på ett bagageband dvs)
 

NewMexico

Omega
Eftersom nato/zulu knappt kostar något tycker jag att de är värt att gå på de finaste för 150-170 spänn. Som att köpa Euroshopper-pasta istället för färskpasta.
 
Topp