• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var laga plexiglas för Datejust 1603 i Sthlm?

Litto

Breitling
Hej KS!

Min hustrus DJ 1603 har fått sig en liten törn och har nu en spricka i plexiglaset. Sprickan har vuxit och oron hos min bättre hälft är såklart att vi slutar med klocka utan glas.

Någon vis person som kan rekommendera en urmakare eller dylikt i Stockholm som kan hjälpa till att a). laga glaset, eller b). byta glaset till nytt plexiglas? Vad kan alternativen kosta mellan tummen och pekfingret?

Tacksam för hjälp!

Mvh,
Litto
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Rob Engström eller Nymans Ur. Jag gjorde det hos Rob förra året, kostade 800 kr. Kan vara dyrare nu pga prishöjningen. Gick fort också.

Ring och fråga!
 

Litto

Breitling
Rob Engström eller Nymans Ur. Jag gjorde det hos Rob förra året, kostade 800 kr. Kan vara dyrare nu pga prishöjningen. Gick fort också.

Ring och fråga!

Hej och tack för era svar! Vet ni om man lagar sprickor eller byter man plexiglas rakt av?

Tack för era svar!

Mvh,
Litto
 

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
H
Hej KS!

Min hustrus DJ 1603 har fått sig en liten törn och har nu en spricka i plexiglaset. Sprickan har vuxit och oron hos min bättre hälft är såklart att vi slutar med klocka utan glas.

Någon vis person som kan rekommendera en urmakare eller dylikt i Stockholm som kan hjälpa till att a). laga glaset, eller b). byta glaset till nytt plexiglas? Vad kan alternativen kosta mellan tummen och pekfingret?

Tacksam för hjälp!

Mvh,
Litto
Hej!
Byta glas (inkl trycktest) kostar 1000:- och tar ca 1 dag.
Välkommen in!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
H
Hej!
Byta glas (inkl trycktest) kostar 1000:- och tar ca 1 dag.
Välkommen in!

Hej hej ROB-1832 !
Om man bara vill byta glas på en Tudor Submariner vad kostar det? Tidigare ägaren köpte ett t-39 plexi som ni bytte i höstas. Egentligen ska det nog vara t-19 som satt i från början.
En annan fråga. Har en datejust som fick nytt glas plus alla packningar 2013, hur länge kan man räkna med att den är tät?
 
Topp