• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var letar jag efter vintage Seikodykare?

Mr Chance

Kalmar
Jag utgår från att det finns särskilt bra webbsidor med annonser eller autkioner för just vintage Seiko. Är det någon som vet?
 

Mr Chance

Kalmar
Vad är det du letar efter? :)
Nåt sånt här.
6105s-2.jpg
2ir2dqw.jpg

6217title.jpg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Nä det vill jag inte. Får inte heller för @Grafton :) han sålde med återköpsklausul. Tänkte mest på alla andra som bara säljer å säljer ...
Egentligen har jag lånat några tusen av @Gummo, och som säkerhet har han hand om min tonfiskburk. Jag jobbar på som fan för att kunna betala tillbaka, det är ju en heltidssysselsättning att hindra honom från att måla om den och fylla den med vatten.. :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Har du haft en 7040? Annars är det en bra start :) Fast 6105-8110/8119 är mkt coolare tycker jag personligen.

Ta lärdom av mig: Flippa inte bra ex, slutar alltid med att du letar efter den perfekta igen och igen ;)
@plattfot har väll bara en keeper så får leta ny 7040 kran när det beger sig med sedvanliga letandet igen i höst... :)
 
Senast ändrad:

Kowalski

Omega
Håller med, fy fan vad fett med en stämgaffelkronograf! (Om den fungerar dvs) :)
Nä, den gjorde ju inte det. Även om electric-watches.co.uk hävdar att man kan ordna det så kändes det med mina kunskaper lite knepigt att värdera den, så jag backade ur...
OnT så gick Seikon, men såg ut att behöva kokas en stund i desinfektionsmedel.
 

Mr Chance

Kalmar
Har du haft en 7040? Annars är det en bra start :) Fast 6105-8110/8119 är mkt coolare tycker jag personligen.

Ta lärdom av mig: Flippa inte bra ex, slutar alltid med att du letar efter den perfekta igen och igen ;)
@plattfot har väll bara en keeper så får leta ny 7040 kran när det beger sig med sedvanliga letandet igen i höst... :)
Nope, har inte haft en 7040 och håller med om att 6105 är mycket coolare. Fastnat lite för Tuna, men vi får se, har några bevakningar på ebay. :)
 
Topp