• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var reluma klockor i Europa

ludde28

Omega
Har googlat fram några som är duktig på relume , men de jobbar utanför Europa.
Frågar efter de som gör det bra i Sverige eller Europa. I UK ska det finnas/har funnits enl. ändre trådar på utländska forum, men har inte lyckats hitta några där.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Werner Koch, ABC på Hornsgatan 29 kan nog göra det, men jag vet inte om Södermalm räknas till Europa...?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skicka ett PM till Crowolf. Jag tipsade honom om några relumare nyligen. För övrigt får du nog bättre svar om du postar i rätt forumdel.
 

carlanton

Audemars
Är det okej att göra det eller slutar klockan att vara "kosher" om den är relumad? Nu pratar vi inte hardcore vintage-rolex, utan klockor som ändå ska användas.
 
carlanton skrev:
Är det okej att göra det eller slutar klockan att vara "kosher" om den är relumad? Nu pratar vi inte hardcore vintage-rolex, utan klockor som ändå ska användas.
Klockan blir väl som du vill ha den efter ny lume. Du använder den ju och då är det viktigt att mysa med den.
Själv famlar jag gärna i gulnat mörker när det gäller vintage.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
carlanton skrev:
Är det okej att göra det eller slutar klockan att vara "kosher" om den är relumad? Nu pratar vi inte hardcore vintage-rolex, utan klockor som ändå ska användas.


För en samlare tappar den mycket, det är dock ok att reluma om lysmassan är borta..
 
Topp