• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var sjutton ska jag köpa klockan?

HWS

Breitling
Hej!

Jag har bestämt mig för en ny klocka, som finns lokalt på Klockmaster för 17 900 kronor. Samtidigt finns den på Uret för 14 000, och på MyWatch för 12 200.

Det är alltså 5 700 kronors skillnad mellan MyWatch och Klockmaster. Det känns väldigt mycket för min ekonomi just nu, även om det skulle gå. Problemet är att jag läser om att gråhandlare kan ha fått bra kopior och så. Därför blir man ju inte särskilt sugen på det alternativet heller.

Jag sitter som en galning och försöker hitta sätt att få ner priset på Klockmaster, men hittills har jag inte lyckats komma på något sätt.
 

Bluefire

Friends of KS
Har du varit in till klockmaster och frågat efter om de kan göra något åt priset? Att åtminstonde gå in till AD och se om de kan tänka sig att lägga sig "tillräckligt nära" uret är ju lite normal procedur när det kommer till klockor.
 

Jens

Greedo
Köp där den är billigast. Verkar ju dumt att betala flera tusen för mkt för en klocka i den prisklassen. Tror inte att Klockmaster kommer gå med på nån prutning som motsvarar de priserna som du har sett.
Vilken klocka handlar det om? Kanske finns nån hör som har sett klockan i fråga till ett bra pris.

J
 

JuBi

Omega
2-Faktor
Säg vad du kan få klockan för på uret, för att se om dom sedan är villiga att närmare sig det priset. De kommer sannolikt inte kunna gå ner så mycket men många fördelar kommer ju med att köpa fysiskt i butik :)
 

paradis

Audemars
Tycker det beror helt på vad det är för klocka. Att tjäna 5.000 skulle jag inte kasta bort ,på 17-18.000. HWS ,vad är det för klocka du vill köpa ?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Jag har bestämt mig för en ny klocka, som finns lokalt på Klockmaster för 17 900 kronor. Samtidigt finns den på Uret för 14 000, och på MyWatch för 12 200.

Det är alltså 5 700 kronors skillnad mellan MyWatch och Klockmaster. Det känns väldigt mycket för min ekonomi just nu, även om det skulle gå. Problemet är att jag läser om att gråhandlare kan ha fått bra kopior och så. Därför blir man ju inte särskilt sugen på det alternativet heller.

Jag sitter som en galning och försöker hitta sätt att få ner priset på Klockmaster, men hittills har jag inte lyckats komma på något sätt.

Vad är det för märke på klockan?
 

HWS

Breitling
Köp där den är billigast. Verkar ju dumt att betala flera tusen för mkt för en klocka i den prisklassen. Tror inte att Klockmaster kommer gå med på nån prutning som motsvarar de priserna som du har sett.
Vilken klocka handlar det om? Kanske finns nån hör som har sett klockan i fråga till ett bra pris.

J

Tycker det beror helt på vad det är för klocka. Att tjäna 5.000 skulle jag inte kasta bort ,på 17-18.000. HWS ,vad är det för klocka du vill köpa ?

Vad är det för märke på klockan?

Det är en Oris Artix Date

http://www.oris.ch/en/watches/oris-artix-date/01-733-7642-4035-07-8-21-80
 

Jens

Greedo
Köp den på mywatch, jag hade inte tvekat en sekund. Känns som en obefintlig risk att du köper en kopia därifrån.
Köp dig nån annan trevlig klocka för pengarna som du sparar genom att handla där, finns många trevliga i den prisklassen!
Lycka till!


J
 

noxela

Omega
Mywatch verkar safe. Erbjuder hämtning i Sthlm eller Klarna faktura. De alternativen känns trygga.
 

HWS

Breitling
Jag ska ändå in till stan imorgon, så jag tänkte ta svängen förbi Klockmaster. Vilket pris är det värt att ge för den i en fysisk butik tycker ni? 13, 14, 15, 16 tusen? Det kan ju vara bra att veta ifall de skulle vara på riktigt gott humör imorgon.

ORIS CULTURE , heter den hos MyWatch , ock lite konstigt...........
Artix är ju en serie inom serien Culture. Det verkar som om MyWatch är lite inkonsekventa med namnen de sätter på klockorna, men det verkar inte vara något problem i alla fall.
 

Rivalen

Rolex
Säg att du kan köpa den för 12200, men att du är beredd att betala lite mer för att få nöjet att handla av dem. Förutsätter att du kan tänka dig att handla av MyWatch. Kryper de ner till ca 14k skulle jag tycka det vore värt 1800.2000 - typ 10-15% upp att få köpa av AD..
 
Senast ändrad:

HWS

Breitling
Jag var inne på Klockmaster nu, och det är tydligen så att priserna är på väg upp, så det var inte mycket idé att förhandla. Nu blir det antingen Uret eller MyWatch.

Uret tar 14 043 kronor, inlusive frakt och allt. MyWatch tar 12 590 kronor. Finns det någon fördel med att ta Uret, eller är det bara att slå till på MyWatch?

Edit: Klockia tar 15 252 med studentrabatt, och skriver att de är AD för Oris, men de finns inte med på Oris hemsida.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag var inne på Klockmaster nu, och det är tydligen så att priserna är på väg upp, så det var inte mycket idé att förhandla. Nu blir det antingen Uret eller MyWatch.

Uret tar 14 043 kronor, inlusive frakt och allt. MyWatch tar 12 590 kronor. Finns det någon fördel med att ta Uret, eller är det bara att slå till på MyWatch?

Edit: Klockia tar 15 252 med studentrabatt, och skriver att de är AD för Oris, men de finns inte med på Oris hemsida.
Låter som att du är en rätt dålig förhandlare;)
 

HWS

Breitling
Låter som att du är en rätt dålig förhandlare;)
Nja, fick ner den med blå urtavla till 16 400 (priset innan senaste prishöjningen), och den med svart urtavla hade jag fått för 14 800, men den är jag inte intresserad av. 14 000 för den med blå var nog omöjligt om man inte redan är extremt bra kund där.
 

HWS

Breitling
Det verkar inte vara farligt att köpa klockan kontant, om man ser till omdömena jag hittar på internet. 400 i fakturaavgift känns ganska saftigt, även om klockan såklart kostar betydligt mer.
 
Jag avråder dig till att köpa den från någon gråhandlare pga garantiärenden (som de kan vara jobbiga ta hand om.)
Gå till Klockmaster i Fältöversten, de är väldigt tillmötesgående och förklara din situation så ska du nog se att de kan justera priset en aning. Samt att du då har en garanti på att de kommer ordna samtliga eventuella problem om dessa skulle uppstå.
 

JohnDoe

Rolex
Skulle aldrig betala i förskott till ett bolag vars senaste och enda bokslut gick back 175tkr. Visst de kan ha bra finansierig osv... men om de de konkar är du torsk. Skulle lätt välja faktura för 400kr som "försäkring".
 
Är det inte så att om du använder kreditkortsföretag så har du deras köpföräkring? Blir det något strul är det typ Mastercard som har fighten med försäljaren. Det är det jag lever under intryck av i alla fall...
 

JohnDoe

Rolex
Är det inte så att om du använder kreditkortsföretag så har du deras köpföräkring? Blir det något strul är det typ Mastercard som har fighten med försäljaren. Det är det jag lever under intryck av i alla fall...
Jo om det är ett kreditkort, inte bankkort. Bra att kolla upp villkoren först. Men det är oftast inte något som är snabbt och smidigt.... min erfarenhet är att man bör undvika att göra affärer både med kunder och leverantörer där man riskerar att behöva krångla med konkursbon för att få tillbaka pengar eller få betalt. Däremot att köpa från en konkursförvaltare eller på en konkursauktion är inte ett problem. Är en stark anhängare av att enbart betala om jag får varan i handen omedelbart.
 
Topp