• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var ska jag serva min Omega vintage?

stighelmer

Breitling
Hallå,
Köpt mitt första mekaniska urverk för någon månad sedan på auktion. Det är en omega seamaster vintage automat, väldigt lik den här:

http://www.vintagegoldwatches.com/product/omega-seamaster-automatic-9k-1965/

Den fungerade bra när jag köpte den fast med tidsavvikelse på drygt en minut per dygn. Nu har den stannat och hoppar igång ibland, men stannar igen. QDen behöver hur som helst servas och jag undrar var i Sthlm jag kan göra det så billigt som möjligt (med ok resultat). Där jag frågat hittills (Werner och något på biblioteksgatan) har de sagt preliminärt 4-5 k vilket känns väldigt mycket då det är mer än vad klockan kostade. Jag har sett tidigare rekommendationer om Farfars, som anger drygt 2k som standardpris.

Jag har tänkt att ha klockan länge och räknade med att behöva serva när jag köpte den, men vill helt enkelt inte lägga "för mycket". Har ni några fler tips än Farfars på ställen som tar lite lägre pris än de flesta andra?

Tack på förhand!
 
Topp