• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vardagsklocka

Bosse

Friends of KS
Denna:
l85ZwtZ.jpg


Vilket inte var planen, mest köpt för att ha en moderna HEQ till sommaren, men den är bekväm (!) fastnar inte i manschetten, sitter still utan att åka runt/upp/ned och snabb justeringen i länken är mumma.

//Bosse
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Även om det var roligt så ligger det lite sanning bakom också. Är rätt less på klockor, har haft det som seriös hobby i drygt 22 år nu och har aldrig känt mig så less som nu. Inte mycket som är kul längre. Möjligen Breitlings Super Quartz-verk.


J
Såg att det ligger en Superquartz på K&S nu, kanske nåt för dig i så fall?:)
 

TCB

Cartier
Har du bilder på framsidan av den? Vad gällde garantijobben? Låter helt sjukt av Zenith, sådant här som får en att tänka om gällande vissa märken. Sedan vet jag inte riktigt hur du tänkte med en klocka för 110.000 kronor som "vardagsklocka" heller :eek:


De bilderna är tagna av Zenith och skickades till mig med meddelandet att de att det inte täcktes av garantin. Det här var ett tag sen men jag vart så förbannad! Aldrig Zenith igen. Kommer upp i varv nu när jag läste om deras email :)

Egentligen så kan jag inte säga att jag haft "vardagsklockor" och "finklockor". Jag har använt de jag har och haft vid alla tillfällen. Undantaget var denna Zenith som enligt mitt tycke inte alls passar till kostym utan endast då man klädd mer casual. Så den har nog varit min enda vardagsklocka.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denna:

Vilket inte var planen, mest köpt för att ha en moderna HEQ till sommaren, men den är bekväm (!) fastnar inte i manschetten, sitter still utan att åka runt/upp/ned och snabb justeringen i länken är mumma.

//Bosse
Ha! Det trodde du inte va!? Du kan lita på mig Bosse. :) ;)

Oroväckande många som inte klarar av att posta EN klocka. :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag trodde jag var OWG, sen byttes det till att jag trodde jag var 2WGirl... Men nu när jag känner efter så är jag nog ändå en 3WGirl. Sen räcker det. Bara en till, sen behöver jag inte fler... En rejäl tålig gå till stranden, havet, stalletklocka..
20150223_164553.jpg

I mitt huvud är du nu ett troll åtföljt av två textrader ur Fintrolls Slaget Vid Blodsälv:

"På trollherrens tryne nu stiger ett grin
Han höjer sin yxa, han piskar sitt svin"


:p
 

ScubaKing

Audemars
De bilderna är tagna av Zenith och skickades till mig med meddelandet att de att det inte täcktes av garantin. Det här var ett tag sen men jag vart så förbannad! Aldrig Zenith igen. Kommer upp i varv nu när jag läste om deras email :)

Egentligen så kan jag inte säga att jag haft "vardagsklockor" och "finklockor". Jag har använt de jag har och haft vid alla tillfällen. Undantaget var denna Zenith som enligt mitt tycke inte alls passar till kostym utan endast då man klädd mer casual. Så den har nog varit min enda vardagsklocka.


Vad gällde garantiärendet da. D.v.s vad reklamerade du den för ?
 

Sorubim

Audemars
Brukar vanligtvis ha god rotation på samlingen men jag råkade nyligen stuka till handleden under ett träningspass... så den lättaste klockan har fått all handledstid senaste dagarna. Den här:

GaDMd6I.jpg
 

TCB

Cartier
Vad gällde garantiärendet da. D.v.s vad reklamerade du den för ?


(Referensbild då jag inte har klockan kvar.)

Första gången så stannade den till synes utan förklaring, täcktes av garantin.

Andra gången så släppte stål ringen på urtavlan och lade sig på sekundvisaren. Täcktes av garantin. (AD urmakaren hade sett det förr på just Zenith. Tyvärr fler gånger än några)

Tredje gången, samma sak. Ringen släppte och lade sig på sekundvisaren. Då klockan hade repor och märken - täcktes det ej av garantin. Jag fick betala själv och sålde den sedan för att aldrig titta på en Zenith igen. Supertråkigt då jag verkligen gillar deras modeller.
 

Bilagor

  • zenith-defy-classic-open-1.jpg
    zenith-defy-classic-open-1.jpg
    38.4 KB · Visningar: 112

ScubaKing

Audemars
(Referensbild då jag inte har klockan kvar.)

Första gången så stannade den till synes utan förklaring, täcktes av garantin.

Andra gången så släppte stål ringen på urtavlan och lade sig på sekundvisaren. Täcktes av garantin. (AD urmakaren hade sett det förr på just Zenith. Tyvärr fler gånger än några)

Tredje gången, samma sak. Ringen släppte och lade sig på sekundvisaren. Då klockan hade repor och märken - täcktes det ej av garantin. Jag fick betala själv och sålde den sedan för att aldrig titta på en Zenith igen. Supertråkigt då jag verkligen gillar deras modeller.


Asså det är helt galet! Det är SJÄLVKLART att det ska täckas av garantin. Fan jag blir mörkrädd när jag ser hut lite dessa märken bryr sig om sina kunder när dem väl sålt en klocka :clown:
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
Har tyvärr svårt för att använda olika klockor, blir alltid nyaste som används. Senaste köpet Rolex 115200 är vardagsklockan till något nytt blir köpt.
 
Denna, varje dag på jobbet, år ut och år in.

citizen.jpg


Ska dock skaffa mig en ny jobbeater, en svart/svart Citizen skyhawk (mitt nästa klockköp tror jag). Tänkte sätta den på läder också. Helt plötsligt har jag två jobbklockor att välja på.:)
 

Kai

Rolex
Jag använder mina båda Omega AT ungefär 50/50. Aldrig någon som stannar och kan matcha den som känns bäst med klädvalet. Äsch, båda funkar nästan alltid lika bra oberoende av klädval.
20160508_182933.jpg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
En DJ funkar bra som vardagsur. Är i princip OWG så har ju inte så mycket val. Med slät ring och jubilee blir den uppklädd och nedklädd på samma gång. Passar till (nästan) allt.
Ett par bilder.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp