• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför är denna klocka inte värd pengarna?

durutti

Cartier
Ja, precis ovanför handleden. Man känner sig mer bekväm med mindre klockor på mindre handleder exempelvis. Bra att känna till måttet i vilket fall om man är klockintresserad tror jag..
 

JiiWe

Cartier
Ja, precis ovanför handleden. Man känner sig mer bekväm med mindre klockor på mindre handleder exempelvis. Bra att känna till måttet i vilket fall om man är klockintresserad tror jag..

Måste leta rätt på ett ordentligt måttband. Använde ett skärp precis och det blir inte så exakt då. Återkommer :)

Edit: Och resultatet blev att precis ovanför handleden är omkretsen 18 cm. Du har nog rätt att det är bra att känna till det måttet om man ska köpa klocka
 

durutti

Cartier
Då tror jag att du har rätt "normala" handleder och en klocka med 42mm diameter borde fortfarande vara rätt lagom.
Om du är inresserad av airman modeller kan du även kika på nya airman 18 som är 39mm i diameter. Den modellen får just nu väldigt mycket vristtid på mina 18,5-19cm stora handleder och känns väldigt lagom. Den har även enligt min mening snyggare (och tunnare) boett och har antireflexbehandling av glaset vilket base 22 saknar.
För ungefärlig prisnivå kan du klicka på länken nedan:
http://www.klepsoo.com/en/glycine.html
 

JiiWe

Cartier
Då tror jag att du har rätt "normala" handleder och en klocka med 42mm diameter borde fortfarande vara rätt lagom.
Om du är inresserad av airman modeller kan du även kika på nya airman 18 som är 39mm i diameter. Den modellen får just nu väldigt mycket vristtid på mina 18,5-19cm stora handleder och känns väldigt lagom. Den har även enligt min mening snyggare (och tunnare) boett och har antireflexbehandling av glaset vilket base 22 saknar.
För ungefärlig prisnivå kan du klicka på länken nedan:
http://www.klepsoo.com/en/glycine.html

Ska titta in den!

Tyvärr så insåg jag nu när jag verkligen fick tag på ett ordentligt måttband att mina handleder är 17 cm. Jag tog bara hjälp av ett tunnare skärp andra gången och det blev inte rätt märkte jag nu...
 
Topp