• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför är denna så "hatad"?..

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
TZ6r2kY.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det finns nog en del som tycker den är trist, men som sagt så är det ju en klassiker... Och en riktigt fin sådan.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Har haft 4-5 st under mina år som klockidiot.. Vill typ ha en igen, kommer dock inte få så mkt handledstid så vet inte om det är värt det..
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kanske för att "alla" har eller haft en. Från svennebanan till oss klocknördar. Den blå är väl klart vanligast bland vanliga dödliga, och den flätade länken är inte fantastiskt snygg, men numer kultig.
Så här såg min samling ut i början av klocktokeriet, Nato var nytt för mig, och skulle naturligtvis testas, istället för den fula länken.
DSC05917.jpg


/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

fredtiger

Cartier

Personligen har nog mitt motstånd till modellen mer med historiken av bärarna än med klockan att göra. Just den modellen var länge en het kandidat när jag letade beater/bruksklocka i 10tkr klassen. Mycket klocka för pengarna med eget designspråk som jag tycker är helt ok. Tyvärr associerar jag modellen alltför mycket med "stekarna" från min gymnasietid, dvs. de som ville uppfattas som stekiga (utan att förstå att de då borde skaffa ett stekigare ur...). Dessutom var de inte tillräckligt allmänbildade för att veta att det fanns en tid då Bond körde Aston Martin och sportade Rolex!

Detta är ju inte Omegas fel och modellen i sig har nog ett delvis oförtjänt dåligt rykte pga. hög igenkänningsfaktor i kombination med negativa associationer. IMHO.

Mot ovanstående ( och med tanke på att du började skolan på 90-talet) tycker jag att klockan är ett mycket bra val i prisklassen!
 

David

Bödeln
Detta är ju inte Omegas fel och modellen i sig har nog delvis ett oförtjänt dåligt rykte pga. hög igenkänningsfaktor i kombination med negativa associationer.

Omega valde att associera den med en skönlitterär figur och dessutom använda 007 och andra gimmicks på visare och tavla. Som om inte det vore nog släpper de den i ett oändligt antal "begränsade" utgåvor, den ena tramsigare än den andra. För mig räcker det dock gott med att den ser sjukt plastig ut för att jag ska ogilla den.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Själva dinkan är nice, däremot är länken inte så fin, men den är så jävulskt skön så det är nice!
 

fredtiger

Cartier
Omega valde att associera den med en skönlitterär figur och dessutom använda 007 och andra gimmicks på visare och tavla. Som om inte det vore nog släpper de den i ett oändligt antal "begränsade" utgåvor, den ena tramsigare än den andra. För mig räcker det dock gott med att den ser sjukt plastig ut för att jag ska ogilla den.

Ok, syftningsfel. Jag syftar på min kritik av vissa tidiga ägare till modellen och deras attityd. Den kan svårligen belastas Omega (ok, deras marknadsföring attraherade uppenbarligen dessa och där har de såklart ett ansvar).

På tal om limiterade modeller, specialutgåvor mm. så måste väl ändå Speedmaster hålla någon form av inofficiellt världsrekord!?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tur att man gillar olika klockor! Jag tycker personligen att den är ful som stryk, gillar varken tim-markeringarna eller visarna. Men vem bryr sig? Kör hårt!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Faktist så tycker jag den få ta lite väl mycket skit... Länken är inte alls så hemsk som många säger.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Armbandet känns väldigt 90-tal men klockan är helt ok på Nato eller annat sportigt alternativ. Något vanlig kanske, men det är ju snart Rolex subbar också :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag tycker den är helt ok, och har själv haft en Seamaster Chrono.
Det var min första "riktiga" klocka och jag trivdes riktigt bra med den i ett par år.
Jag hade inget emot länken, utan tyckte den var bra. I stort sett tyckte jag då att den gav mig ett värde, lika med eller mer, än jag betalt för den.
Sen var det dock dax att gå vidare till annat.
Så, "been there, done that"!:)
 
U

urinvånaren

Guest
Att så många äger, kommer att äga och har ägt tyder ju på att klockan har något, men länken den drar ner den lite.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Jäkligt nöjd med min SMP Quartz som införskaffades som den första riktiga klockan för några månader sedan.
Intresset har allt annat än svalnat sedan dess.

2uy117o.jpg
 
Topp