Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Varför är denna så "hatad"?..

Diskussion i 'Diskussion' startad av mrMyagi, 20 maj 2013.

1. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso

Seikoman87 gillar detta.
  2. calzone

calzone Biskop

Älskar den :D

3. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Älskar den också, köpte den för 3 månader sen fullset och en ägare! men nu funderar jag på att sälja då jag har siktat in mig på en SD, men det gör ont i hjärtat, har velat ha den sen jag såg bond när jag var 16 år gammal (24 nu)

4. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Hatad är nog en rejäl överdrift. Personligen har jag inget emot den, en klassiker.

Jockinho gillar detta.
  5. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    "hatad" inte hatad :p, men ni förstår nog!

6. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Jag gillar min...

...men den lämnar mycket att önska.

MERL och mrMyagi gillar detta.
  7. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Det finns nog en del som tycker den är trist, men som sagt så är det ju en klassiker... Och en riktigt fin sådan.

8. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Jag gillar den skarpt... Haft 5 bond klockor;)

9. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Har haft 4-5 st under mina år som klockidiot.. Vill typ ha en igen, kommer dock inte få så mkt handledstid så vet inte om det är värt det..

Ninen79 gillar detta.
  10. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Kanske för att "alla" har eller haft en. Från svennebanan till oss klocknördar. Den blå är väl klart vanligast bland vanliga dödliga, och den flätade länken är inte fantastiskt snygg, men numer kultig.
    Så här såg min samling ut i början av klocktokeriet, Nato var nytt för mig, och skulle naturligtvis testas, istället för den fula länken.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

11. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Personligen har nog mitt motstånd till modellen mer med historiken av bärarna än med klockan att göra. Just den modellen var länge en het kandidat när jag letade beater/bruksklocka i 10tkr klassen. Mycket klocka för pengarna med eget designspråk som jag tycker är helt ok. Tyvärr associerar jag modellen alltför mycket med "stekarna" från min gymnasietid, dvs. de som ville uppfattas som stekiga (utan att förstå att de då borde skaffa ett stekigare ur...). Dessutom var de inte tillräckligt allmänbildade för att veta att det fanns en tid då Bond körde Aston Martin och sportade Rolex!

Detta är ju inte Omegas fel och modellen i sig har nog ett delvis oförtjänt dåligt rykte pga. hög igenkänningsfaktor i kombination med negativa associationer. IMHO.

Mot ovanstående ( och med tanke på att du började skolan på 90-talet) tycker jag att klockan är ett mycket bra val i prisklassen!

12. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    För att den är ful kanske....

Sulan, easy rider, Dalomo och 1 annan gillar detta.
  13. David

David Bödeln

Omega valde att associera den med en skönlitterär figur och dessutom använda 007 och andra gimmicks på visare och tavla. Som om inte det vore nog släpper de den i ett oändligt antal "begränsade" utgåvor, den ena tramsigare än den andra. För mig räcker det dock gott med att den ser sjukt plastig ut för att jag ska ogilla den.

Spencer gillar detta.
  14. POO

POO Präst

Länken, länken och länken. Visarna hjälper inte heller. Modellen med svärdvisare är inte så dum.
    Att den sen är mer svensson än mellanmjölk gör nog inte saken bättre.

Wii, Spencer och Criss Cross gillar detta.
  15. Ricrob

Ricrob Friherre

Jag gillar den som fan och har ägt en!

"Hatad" för att "insatta" anser att det är en klocka som "icke-insatta" köper när de vill ha en "riktig klocka". (Min teori iaf)

John R, Gavve, mrMyagi och 6 andra gillar detta.
  16. ZQT

ZQT The Banker

Själva dinkan är nice, däremot är länken inte så fin, men den är så jävulskt skön så det är nice!

17. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Ungefär så tror jag också..

18. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Jag gillar tavlan och visarna, länken är ful. Brukar oftast ha den på gummi eller nato.

19. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Ok, syftningsfel. Jag syftar på min kritik av vissa tidiga ägare till modellen och deras attityd. Den kan svårligen belastas Omega (ok, deras marknadsföring attraherade uppenbarligen dessa och där har de såklart ett ansvar).

På tal om limiterade modeller, specialutgåvor mm. så måste väl ändå Speedmaster hålla någon form av inofficiellt världsrekord!?

20. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tur att man gillar olika klockor! Jag tycker personligen att den är ful som stryk, gillar varken tim-markeringarna eller visarna. Men vem bryr sig? Kör hårt!

21. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Faktist så tycker jag den få ta lite väl mycket skit... Länken är inte alls så hemsk som många säger.

fredtiger gillar detta.
  22. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Armbandet känns väldigt 90-tal men klockan är helt ok på Nato eller annat sportigt alternativ. Något vanlig kanske, men det är ju snart Rolex subbar också :)

fredtiger gillar detta.
  23. MJ24

MJ24 Friends of KS

Jag tycker den är helt ok, och har själv haft en Seamaster Chrono.
    Det var min första "riktiga" klocka och jag trivdes riktigt bra med den i ett par år.
    Jag hade inget emot länken, utan tyckte den var bra. I stort sett tyckte jag då att den gav mig ett värde, lika med eller mer, än jag betalt för den.
    Sen var det dock dax att gå vidare till annat.
    Så, "been there, done that"!:)

24. urinvånaren

urinvånaren Guest

Att så många äger, kommer att äga och har ägt tyder ju på att klockan har något, men länken den drar ner den lite.

25. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Urens Volvo V70 2.0F. :D

ZQT, Bodén och Jakobb gillar detta.
  26. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Finns bra mycket skönare kvaitets-ur i samma prisklass som ser bättre ut imo!

27. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    "Hatad" har en på tok för stor språklig valör i sammanhanget. Lite Svenne-Banan-finklockan-föraktad på ett högst hälsosamt sätt? Definitivt. Hatad? Inte alls :)

masterkiller, max, Spencer och 1 annan gillar detta.
  28. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Meshet var helt ok förresten!

29. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Jäkligt nöjd med min SMP Quartz som införskaffades som den första riktiga klockan för några månader sedan.
    Intresset har allt annat än svalnat sedan dess.

fredtiger och Aquaracer2 gillar detta.
  30. mlundstrom

mlundstrom Stadsbo

Väldigt bra klocka, saknar min lite faktiskt då det var det som satte igång vansinnet. Kommer ihåg att den var väldigt bekväm.

masterkiller gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield