• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför är gummibanden veckade på dykare?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tråkigt om man tappar klockan när man dyker :)
Högre tryck komprimerar kroppen och handleden blir mindre.
Jag vet bara en kroppsdel som krymper när jag dyker och det är inte handleden... ;) Däremot komprimeras våtdräkten med ökat djup, neoprenet består bla av små glasbubblor som komprimeras. Därav kan klockan sitta lösare på djupet. Det kan vara därför man har en inbyggd stretch i vissa band. Kan även vara utfall man fastnar i att klockan inte skall sitta stumt, likt halsbandet på en katt?

Bla därför min klocka satt på slangen till manometerhuset istället för på handleden.
???
 
Senast ändrad:

Jonte73

Audemars
Jag vet bara en kroppsdel som krymper när jag dyker och det är inte handleden... Däremot komprimeras våtdräkten med ökat djup, neoprenet består bla av små glasbubblor som komprimeras. Därav kan klockan sitta lösare på djupet. Det kan vara därför man har en inbyggd stretch i vissa band. Kan även vara utfall man fastnar i att klockan inte skall sitta stumt, likt halsbandet på en katt?


???
Djupmätare på handleden, klocka på slangen till manometern och datorn. Satt liksom runt slang och hus till instrumenten.
Klockan satt för hårt utanpå torrdräkt och handske.
 

Jonte73

Audemars
image.jpg
Djupmätare på handleden, klocka på slangen till manometern och datorn. Satt liksom runt slang och hus till instrumenten.
Klockan satt för hårt utanpå torrdräkt och handske.
Den här som avses .
Varit med på det mesta.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SEIKO var såklart först med att införa detta till första tonfiskmodellen. Anledningen är vilket redan nämnts att klockan sitter lösare på stora djup. Veckningen ser till att du kan dra åt klockan lite hårdare innan dyket.
 
Topp