Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Varför är inte folk intresserade av denna klocka?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Spencer, 19 mars 2013.

1. Spencer
    Trådstartare

Spencer Gustav II Adolf Admin

NOS, populär som tusan utanför Sverige men ointressant här? Lade ut en FS för ett par månade sedan utan reaktion.. Vad tycker ni? Jag tycker den är fin!

2. David

David Bödeln

Den är fin, och har ju det där lilla extra som Daytona saknar, men personligen tycker jag inte att tavlor med både svart och vitt funkar, blir plottrigt.

3. carlanton

carlanton Biskop

Hade valt denna över Daytona! Var nära att slå till på varianten med svart vridring för några månader sedan, men det blev något annat istället.

4. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Det där ska väl föreställa en såna där hommage, va?

5. Barda

Barda Friends of KS

Jag föredrar att ha tidtagnings/chronograph/de vita-tavlorna som på daytonan eller speedmastern. Blir mer harmoni enligt mig...

6. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

jag får några konstiga hudutslag och yrsel av 6-9-12 -kronografer... och lite OCD av sån simhud mellan luggarna... annars är den jättefin! :lol:

7. Spencer
    Trådstartare

Du vet väl att alla gulddaytona med skinn har det?

8. Aurum

Aurum Gubbsnygg

9. Barda

Barda Friends of KS

+1 på kronografen, -1 på gummi...

10. Spencer
    Trådstartare

11. morrism

morrism Friends of KS

Sätt länk på den

12. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Inget kul band det där. Kruxet med klockan är nog att det är en nästanklocka...

13. Per

Per Björklövens finest

Rolex på kronan så hade det nog gått enklare. Lite synd det ska vara som så men sena Tudors är inte lika hippa som man skulle vilja tro. Dock borde du bli av med den om du bara har tålamod då den är riktigt fin.

Bandet och ändbitarna är inte för alla. ;)

14. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    För ny i sammanhanget?

15. Ricrob

Ricrob Friherre

Det är imho det enda/stora problemet. Har aldrig fattat grejen med den där "simhuden"..? Å andra sidan kan väl inte det vara anledningen till att den inte är poppis just här men ändå.

16. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Tycker det, men en köpare borde se förbi det. Men med lite förföriska bilder borde den gå, men jag vet hur svårt det är att bli av med Tudors ibland. Min flinga var inte så lättflippad.

17. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Skulle nog vilja haka på spåret om att den faktiskt inte ser så rolig ut på det bandet, speciellt inte på dedär två bilderna.

På länk är det ju en helt annan klocka, lite som att sälja lägenhet, bra bilder och dekoration är a och o :)
    Här med svart ring men det var så nära jag kom på en googling

EDIT: Med en bra bild kan den ju även bli fin på hajbandet, här i vit men jämför med bilderna längst upp. Även om de troligen är exakt lika fina i verkligheten så ser din inte lika rolig ut på bild.

18. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Har fått uppfattningen om att det där är en wannabe-Daytona. Sedan lockas jag inte alls av Tudor som märke. Lite av budget-Rolex känsla.

19. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Håller med om att det nog är bilderna. Tycker själv att den är rätt läcker! Vad kostar en sådan ungefär?

20. Spencer
    Trådstartare

15-18 i riktigt bra skick och fullset

21. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Det är jäkligt mycket klocka för pengarna!

22. Spencer
    Trådstartare

Definitivt och boxen är bra mycket finare än Rolex

23. Rber

Rber Biskop

Föredrar själv den vita tavlan och länk!

24. JayJay

JayJay Biskop

Allt kan säljas snabbt om bara priset är rätt. M a o om den inte säljs kan man ju alltid sänka priset. Med det sagt tycker även jag att det är mkt klocka för pengarna. Sen går det ju trender i den här världen. Det som är stekhett idag är lite svalare efter en tid. Dra in annonsen och lägg ut den om ett halvår så kanske den går på en ggn.

25. Evilananas

Evilananas Torpare

Kan ju bara svara för mig själv, men hade jag köpt en liknande klocka så hade jag försökt hitta en med länk och vit tavla. Sedan går det ju inte att komma ifrån att det är "nästanrolex", även om det är mycket klocka för pengarna.

26. Wollen

Wollen Barfly

Gillar klockan men instämmer helt och hållet att bilderna gör sitt i sammanhanget.

Mårtenssons ur Brookfield