• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför är IWC så svårsålda på KS?

Ervid

Omega
Kanske satte ett högt pris på klockan, ja. Men det är inte det det handlar om.
Kan ta förlusten.
Jag var bara förvånad över att responsen var så otroligt sval. Inga skambud ingenting. Modellen är fin och ny och min fråga var egentligen varför IWC inte upskattas.
Mitt köpt och ekonomiska förlust har inget med frågeställningen att göra
 

Ervid

Omega
Kanske satte ett högt pris på klockan, ja. Men det är inte det det handlar om.
Kan ta förlusten.
Jag var bara förvånad över att responsen var så otroligt sval. Inga skambud ingenting. Modellen är fin och ny och min fråga var egentligen varför IWC inte upskattas.
Mitt köpt och ekonomiska förlust har inget med frågeställningen att göra
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Lägg upp en 3239-06 Ingy så lovar jag att den inte är svårsåld.
Undertecknad kommer att svara omgående ;)
 

SSL

Audemars
Är kanske inte den mest IT tekniska person!
Jobbar i byggbranchen mest hammare o spik [emoji6]

image.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Känner visserligen själv att priset är i överkant men vågar man inte pruta på annonser?
Ch24s priser är ofta ett lotteri då det läggs på frakter, så att stirra sig blind på dom priserna är lite naivt.
Säger sig självt att ingen intresserar sig för klockor som ligger för högt i pris. De flesta här på KS har en jävla örnkoll på vad grejjerna ska kosta.
 

Sond

Patek
Kan inget om priserna på din klocka. Men att ha köpt en hel del klockor på c24 så är min uppfattning att man kan pressa priserna kanska bra där. Allt handlar ju om förhandlingsvilja och förhandlingsförmåga. Men tro inte att priserna på c24 är huggna i sten. Och framförallt inte att det är fixt pris + avgifter.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Kanske satte ett högt pris på klockan, ja. Men det är inte det det handlar om.
Kan ta förlusten.
Jag var bara förvånad över att responsen var så otroligt sval. Inga skambud ingenting. Modellen är fin och ny och min fråga var egentligen varför IWC inte upskattas.
Mitt köpt och ekonomiska förlust har inget med frågeställningen att göra

Folk gillar märket, men modellen kanske inte är så eftertraktad. Jag gillar den, men prioriterar andra klockor just nu i den prisklassen.
 
IWC håller på att byta ut sina ETA-urverk med inhouseurverk på samtliga serier vilket kommer innebära att även instegsklockorna kommer att öka i pris framöver. Detta kommer på sikt innebära att även Mark XVII, Portofino chrono och Gerald Genta-ingyn kommer att bli mer åtråvärda framöver.

Du menar just att de nya som kommer att tillverkas med inhouseverk blir åtråvärda och inte de som redan tillverkats fast med ETA? En Ingy med inhouseverk skriver jag gärna upp mig på.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
KS är en liten marknad precis som John b säger. Mitt favoritexempel är Aquaracer2 s GS som han prisbumpade här till över bristningsgränsen. Han skickade den till mig, Jag fotade den och lade upp den på annons i UK. Inom en timma var den såld för några 1000lappar dyrare. Finns fler exempel på detta. Får sällan PM på de klockor jag säljer här, men i UK ryker de oftast inom några minuter för ett högre pris än jag lagt ut den för här. Ibland orkar jag inte ens lägga ut annonser här av just den anledningen.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
KS är en liten marknad precis som John b säger. Mitt favoritexempel är Aquaracer2 s HS som han prisbumpade här till över bristningsgränsen. Han skickade den till mig, Jag fotade den och lade upp den på annons i UK. Inom en timma var den såld för några 1000lappar dyrare. Finns fler exempel på detta. Får sällan PM på de klockor jag säljer här, men i UK ryker de oftast inom några minuter för ett högre pris än jag lagt ut den för här. Ibland orkar jag inte ens lägga ut annonser här av just den anledningen.

"Aa jag har en snubbe som kan beckna GS" ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
KS är en liten marknad precis som John b säger. Mitt favoritexempel är Aquaracer2 s GS som han prisbumpade här till över bristningsgränsen. Han skickade den till mig, Jag fotade den och lade upp den på annons i UK. Inom en timma var den såld för några 1000lappar dyrare. Finns fler exempel på detta. Får sällan PM på de klockor jag säljer här, men i UK ryker de oftast inom några minuter för ett högre pris än jag lagt ut den för här. Ibland orkar jag inte ens lägga ut annonser här av just den anledningen.

Precis men det är ett internationellt engelskspråkigt forum. Det innebär att åtminstone en miljard kan hantera språket. I Sverige är vi nio miljoner som kan tala och vissa bara hjälpligt. Dock finns det ingen bättre marknad i Skandinavien.
 

john b

Rolex
KS är en liten marknad precis som John b säger. Mitt favoritexempel är Aquaracer2 s GS som han prisbumpade här till över bristningsgränsen. Han skickade den till mig, Jag fotade den och lade upp den på annons i UK. Inom en timma var den såld för några 1000lappar dyrare. Finns fler exempel på detta. Får sällan PM på de klockor jag säljer här, men i UK ryker de oftast inom några minuter för ett högre pris än jag lagt ut den för här. Ibland orkar jag inte ens lägga ut annonser här av just den anledningen.

Man kan göra det lätt för sig och bara lägga ut annonsen på TTT, jag tror alla här skannar av deras Köpsälj men kanske inte tvärtom?
Där drunknar inte mina klockannonser i miljoner snålbumpar, danska handlarannonser och begagnade Natos.
 
Topp