Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Varför är min rolex trögstartad?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Archie, 3 mars 2014.

1. Archie
    Trådstartare

Archie Borgare

Från:
    Stockholm
    Mitt gamla dressur, som inte servats på 30+år räcker det att peta lite på så börjar det ticka. Min rolex årsmodell 13 är betydligt mer segstartad - varför?

2. Airman

Airman Präst

Kan det vara som med kvinnofolk? En 50+ går igång med en blick medan den unga fägringen kräver betydligt mer jobb...

Jga, Zacke, Sten och 19 andra gillar detta.
  3. john b

john b Präst

Jag tror att en gammal smutsig halvt ihopklistrad balans med kraftigt nedsatt amplitud kickar igång lätt och snabbt då den är så trögjobbad att det finns kraft kvar i main spring när balansen saggar ihop.

En välservad klocka kräver lite mer uppdragning eftersom den rörliga balansen och de väl smorda axlarna tillåter klockan att gå ända in i huvudfjäderns kakel så att säga.

Micce, mega och Fifflio gillar detta.
  4. don segundo

don segundo Biskop

Tror att John kan ha en poäng. Har annars en känsla av att det där är lite av en egenhet med Rolexverk, inget att bekymra sig över.

4cie gillar detta.
  5. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    sånt gör mig glad," att peta lite på så börjar det ticka" det är Rolex det..............:D

jabla gillar detta.
  6. K-S

K-S Biskop

Ruska, ruska ordentligt! Nä men skämt åsido. John är på spåret.

Mårtenssons ur Brookfield