• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför är så många här fan av seiko?

Fick hem en Seiko sport 5 förra veckan, beställde den efter att jag läst allt det positiva om seiko här. Men jag måste bara säga att det verkligen var en stor besvikelse, väldigt klen och plastigt intryck.

Visst man kan inte förvänta sig mirakel för en 1000 lapp men det var verkligen skit gav bort den efter 5 minuter.

Vad är det som gör att det finns så många som är så glada i seikos billiga klockor här? För jag kan verkligen inte förstå det inte ens som en sommarbeater är den värdig
 
Självklart det förstår jag med! Men väldigt många pratar upp dom billiga modellerna som om det skulle motsvara 10000 kronors klockor av andra modeller!

Jag säger inte att alla seiko är dåliga dom dyrbara modellerna är säkert väldigt bra!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Självklart det förstår jag med! Men väldigt många pratar upp dom billiga modellerna som om det skulle motsvara 10000 kronors klockor av andra modeller!

Jag säger inte att alla seiko är dåliga dom dyrbara modellerna är säkert väldigt bra!

Seikos låg-budget är just låg-budget.. Pröva t.ex Sumo som listar på 6000:- så får du nog ett annat intryck.
 
C

China

Guest
Självklart det förstår jag med! Men väldigt många pratar upp dom billiga modellerna som om det skulle motsvara 10000 kronors klockor av andra modeller!

Jag säger inte att alla seiko är dåliga dom dyrbara modellerna är säkert väldigt bra!

Jag tror att du missuppfattat det här, Seikos billiga modeller är väl helt ok för slanten om än omkörda av andra mindre kända budget alternativ. Problemet är väl att Seiko har modeller som sträcker sig från lågbudget till exklusiva premium klockor, och vad kan man förvänta sig av en klocka för ett par hundralappar eller en tusenlapp?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
De billiga Seiko är väll just väldigt billiga. Hade aldrig trott jag skulle bära Seiko, men precis vad jag gjort senaste veckorna.. dock en med 60 ggr högre pris än din Seiko 5 och högst sannolikt minst 60 ggr mer klocka också.
 

POO

Panerai
Länkarna på billiga seikos brukar vara oerhört dåliga. Har din klocka länk så byta som kommer det nog kännas lite bättre.
 
Av vad jag har läst här på forumet har jag fått intrycket av att även dom billiga varianterna skulle vara bra, men smaken är väl som baken! För min del får man gilla vad man vill
 

Rille

Rolex
Är inte riktigt med, du får ju sätta priset emot kvalitén.

Jag själv tycker inte att du kan få en sjysstare automat än skx009/007 t.ex. för 1000kr
 

vekktah

Cartier
Hajjar inte heller, och hajjar ännu mindre vad gäller de dyrare, DÅ blir det riktigt konstigt för min del... Men smaken du vet...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Måste bara säga en sak förövrigt.. Jag börjar bli jävligt trött på Seikotrådarna... Det finns väl annat att diskutera (och ja, jag är ett Seikofan..)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Många kanske seiko fan, jag ger fan i seiko. (For now iaf)
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Många gillar Stockholm och försvarar sitt val av Akalla med att Östermalm ligger i samma stad minsann.
 
Rolex gör ju inte 1000 kronors klockor precis, jag tycker märket tappar charmen lite när det finns så stor prisintervall som det gör inom seiko. Grand seiko är säkert en super bra klocka och har samma kvalitet som rolex klockorna, men jag tycker det blir för stor spridning när man har klockor från 200kr till 200000
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Fick hem en Seiko sport 5 förra veckan, beställde den efter att jag läst allt det positiva om seiko här. Men jag måste bara säga att det verkligen var en stor besvikelse, väldigt klen och plastigt intryck.

Visst man kan inte förvänta sig mirakel för en 1000 lapp men det var verkligen skit gav bort den efter 5 minuter.

Vad är det som gör att det finns så många som är så glada i seikos billiga klockor här? För jag kan verkligen inte förstå det inte ens som en sommarbeater är den värdig

Vilken modell var det till att börja med?
 

PierreS

Cartier
Jag har en SKX007J som jag lätt tycker är värd den ynka 1000 lappen den kostade :D
Förväntade mig inte en klocka av samma kaliber som Rolex eller annat valfritt high-end märke när jag köpte den! Jag ville bara ha en beater av dykarmodell med automatverk som man inte behöver vara rädd att tappa, repa eller för den delen blir rånad på om man nu rör sig i "fel" kvarter ;)
Att den sen går att modda på tusen sätt för ett spottstyver gör ju inte saken sämre!

Ska tillägga att jag även ägt ett par Seiko 5 modeller och där kan jag hålla med om att kvalitén inte känns nåt vidare. Men som sagt av tidigare talare, Man får vad man betalar för :)

Over and out!
 
Topp