• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför är så många här fan av seiko?

easy rider

Brüno
2-Faktor
Nej. Mer ett uttryck över hur tröttsamma dessa ständiga Seikotrådar är. Min alldeles egna åsikt.
 

Camo00

Patek
För att svara på frågan så är det väl bara mellan tre och fem Seiko-fans på hela Klocksnack?! De är relativt aktiva dock... :D
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Rolex gör ju inte 1000 kronors klockor precis, jag tycker märket tappar charmen lite när det finns så stor prisintervall som det gör inom seiko. Grand seiko är säkert en super bra klocka och har samma kvalitet som rolex klockorna, men jag tycker det blir för stor spridning när man har klockor från 200kr till 200000

För många är inte märket det viktiga utan klockan märket sitter på.

Jag köpte min GS just för att den är anonym, men skulle välja den över de Rolex jag ägt vilken dag som helst.
 

ottwon

Omega
För många är inte märket det viktiga utan klockan märket sitter på.

Jag köpte min GS just för att den är anonym, men skulle välja den över de Rolex jag ägt vilken dag som helst.


+1... Krängde Explorern för en GS... Inte ångrat mig en sekund. Men tramsig diskussion.... Ja Seiko 5 är skit kvalitetsmässigt, men för 500 spänn vad förväntade man sig?


Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
 

calzone

Vacheron
Kan hålla med dig att endel nya Seiko 5 ser fula ut å lite plastiga. Du skulle köpt en SKX009 istället så skulle din upplevelse bli en annan :), Skön tråd det här !
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det var inte meningen att göra folk sura, jag bara undrade jag ber så ,ycke tom ursäkt om någon blev sur! Förlåt

Hallå.... Det här är internet... Folk sitter och väntar på att bli sura. Elda på nu när det börjar morras lite. Klart en Seikodinka för en vinge är en påse med crap..... Inga konstigheter.... Att folk hyllar dom beror på att det är creddigt att göra så....är du besviken.... Bra... Nu gör du inte om misstaget....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Trådstartaren verkar ju inte ens veta vad han köpt för klocka...o_O

Det finns Seiko 5or för 700kr. Det komiska är att en skx007 (som för övrigt inte tillhör 5-linjen) har bättre vridring än en Breitling aerospace och troligtvis även bättre lume (thats right, I said it) för en trettiondel av priset.

Att länken man får till är kass (vikta länkar) är inte direkt chockerande i den prisklassen. Ingen här har någonsin hävdat att länkarna på billiga Seikos är bra. Det är därför ALLA som gillar klockor köper en ny länk det första man gör. Ingen här har heller hävdat att alla Seikos är bra.

Om du nu påstår dig ha läst på olika forum om Seiko, så vet du att de billiga modellerna som är poppis är skx007/009, monster, sumo, FFF (släng länken). Som sagt, ingen har någonsin påstått att alla modeller är bra.
 

Daddyeo

Omega
SKX009 är ju hur grym som helst för priset. Sen kan man ju gå upp några tusingar och få väldigt fina grejer.
 
Det var en Seiko Divers Mens 5 SNZF21J1! Ska köpa en certina action diver istället! Säkert många här som menar att det också är skit!
 

JayJay

Rolex
Hade egentligen tänkt avstå från att svara i den här tråden. De uppenbara svaren har för länge sedan redan levererats (och upprepats). Har med andra ord inget att tillföra själva diskussionen.
Men jag kan inte hålla mig från att fråga (är till och med genuint nyfiken): Hur resonerar/tänker man när man lägger ut den här typen av tråd utan att ens ange vilken modell/ref som avses? På utöver detta hade det ju dessutom varit smakfullt med åtminstone en kort förklaring om vad som lite mer konkret varit till sådan besvikelse.
För det kan väl aldrig förhålla sig så att tråden skapats i ett rent provokativt syfte?
 

hxw

Omega
Men väldigt många pratar upp dom billiga modellerna som om det skulle motsvara 10000 kronors klockor av andra modeller!
Hvem har sammenlignet en Seiko til 1000,- med en klokke til 10000,- ? Jeg er fan av Seiko, men er selv uenig med en slik sammenligning. Sammenlign den med en annen klokke til samme pris... apples and oranges og så videre.. :)

Det var en Seiko Divers Mens 5 SNZF21J1! Ska köpa en certina action diver istället! Säkert många här som menar att det också är skit!

Nah, synes både Seiko og Certina sine billige varianter er gode innen sine respektive prisklasser.

Att folk hyllar dom beror på att det är creddigt att göra så....
why.gif
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Det var en Seiko Divers Mens 5 SNZF21J1! Ska köpa en certina action diver istället! Säkert många här som menar att det också är skit!

Japp, lika mycket skit som du tycker Seikon är.
Nejdå men seriöst du verkar ha lite taskig attityd. tagga ner lite kom med lite mer fakta bakom dina uttalanden istället för att bara kritisera och ge bort klockan efter 5 min...
Seiko 5 är för övrigt billiga klockor och ingen upplevd höjdakvalle.

Köp en skx007 och bli nöjd ist.
 

oscaroscar

Panerai
Förvånad att ingen nämnt seiko monster? Där får man väl bra klocka för pengarna? Jag är iallafall nöjd med min, till skillnad från min Seiko 5 som ja sålde efter ett par månader. :)
Men som sagt, hur mycket ska man förvänta sig för en tusing?

För övrigt är de rätt trist att se hur folk älskar att kasta skit på 80talisten m.fl. bara för att han brinner för ett märke - och samtidigt ganska trist att se hur seikofanatiker verkar göra allt för att få folk o förstå hur grymt Seiko är. Blir krystat och barnsligt..
Visst, de är ett diskussionsforum men kan man inte bara finna sig i att vi har olika smaker? :D
Mina 2 cent..
 
Jag tyckte även att den var lite för liten för mig så gav bort den till min lillebror! Jag menar inte att ha taskig attityd alls! Kan mycket väl vara så att 007 och 009 är bättre och då har jag fått svar på min fråga! Tack så mycket allesammans
 

POO

Panerai
Det är väl lite kul med lite klockextremister, de som alltid har seikodykare eller rolexsub som svar på alla frågor, även om det gäller att hitta ett alternativ till en calatrava.
 
Topp