• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför anses SKX007 finare än 009 bland Seikofans?

Ministern

Founder
2-Faktor
bild från nätet..


IMG_3894.JPG
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag tycker 007 är mer mångsidig men 009 nog egentligen roligare, det händer lite mer. 007 är enkel, bra men liiite tråkig då och då i ägandeskapet. Båda dock väldigt bra klockor :)
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Tycker att färgen på vridningen är ful på 009, den är inte helt on point:rolleyes: Annars helt klart roligare, även om 007 är något mer tooligare.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Den svarta är mer clean eftersom den passar till mer kläder än bara kläder som passar med blått. Man kan ju ha 009an till svart och liknande med men det ser ju ut därefter också. Högst personlig åsikt. :angel:
 

Måberg

Panerai
Var till en början ute efter en 007 men fick tag på en 009 via KS istället som jag slog till på. Ångrar mig inte ett dugg att det blev så istället, känns som att 009 har mer "karaktär" på nåt vänster :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor

Den högra är ju ingen SKX009, det är en SKX175 ;)

Och vad är egentligen den vänstra för något? Saknar ju beteckning helt...

Oavsett, vart härstammar detta påstående ifrån? Att J-versionerna av respektive modell skulle anses vara finare har man ju dock hört flera gånger förut. Eller pratar vi "finare" som i snyggare?
 
Senast ändrad:

hd1

Omega
2-Faktor
Handlar väl mer om vad man har för andra typer av klockor, hur man är som person, samt hur man matchar med kläder? Båda är ju snygga men 009 "svårare". Sitter själv med en 007.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Den högra är ju ingen SKX009, det är en SKX175 ;)

Och vad är egentligen den vänstra för något? Saknar ju beteckning helt...

Oavsett, vart härstammar detta påstående ifrån? Att J-versionerna av respektive modell skulle anses vara finare har man ju dock hört flera gånger förut. Eller pratar vi "finare" som i snyggare?

Jag beställde en SKX009, det var inte det jag fick?
 
Topp