Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Varför finns inga Stål-Rollar i Lager i Sverige??

Diskussion i 'Diskussion' startad av Capeland, 2 november 2015.

1. Capeland
    Trådstartare

Capeland Bonde

Har varit ett antal gånger på Teneriffa på vintern och dräglat över utbudet i butikerna. De har allt i lager, inkl Batman, vit Daytons och alla stål-sport. Dessutom till bra pris pga lägre moms.
    Varför finns inga/få populära modeller i skylt/lager i svenska butiker. Vi är väl inget u-land???

2. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Nä precis, de säljs direkt.

Svanis115, 4cie, Icaras och 12 andra gillar detta.
  3. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Det är väl ett tecken på U-land att folk inte har råd med lyxvaror så som dyra klockor?

Hmmmm gillar detta.
  4. poormans

poormans Präst

förr hade det lite med vilka volymer AD'n sålde, tror det var 10 eller 20 dam/herr dj's för att få tex en daytona, tvivlar på att det funkar så idag men någon form av krav på bredare försäljning lär det ju vara annars skulle alla AD bara beställa batmans och daytonas

paradis gillar detta.
  5. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Här på Island fanns för et par år sedan iaf både vit och svart Daytona till försäljning rätt ur butiken.
    Edit: året var 2012

6. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Har funnits på Bergströms i Gbg ganska länge och vad jag hört är det fortfarande så idag.

Stomatologen och yonsson gillar detta.
  7. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Stämmer bra. Inte heller ovanligt att pupulära modeller så som sub (både vanlig och hulk) samt BLNR står framme i montern. :)

8. Zed

Från:
    Göteborg
    Kanske är brattarna som säljer som smör. ;)

Dixie, Ako, Philippe Stern och 1 annan gillar detta.
  9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Inland har de mycket inne och ibland ingenting. Jag tror det finns en ganska stark koppling till turistsäsongerna. Mycket turister= få klockor, få turister= mycket klockor.

Finne gillar detta.
  10. Zed

Från:
    Göteborg
    Kan vara så, dock har jag hört att Daytona inte läggs fram längre utan ligger i kassaskåpet tills någon frågar efter den och bedöms som seriös köpare.

Echo Delta och yonsson gillar detta.
  11. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Varför? o_O

12. Zed

Från:
    Göteborg
    För att upprätthålla hypen? :)

Vet inte men om jag får spåna fritt så kanske för att en osåld stålDaytona i skyltfönstret kan skicka signaler till vissa kunder att AD:n inte säljer så bra och ge kunderna idéer om orimliga prutmöjligheter?

Echo Delta och Asplund gillar detta.
  13. Finne

Finne Bonde

Det stämmer bra det.
    Jag frågade Fredrik (trevligast där) på Bergströms en gång för några år sen om väntetiden på Daytona i stål, han svarade att det fanns ingen väntetid, den fanns i lager om jag ville ha den direkt... "Men vi vill inte sälja till turister" sa han.

Echo Delta och yonsson gillar detta.
  14. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Senast Bergströms fick in två daytona (vardera färg) låg de i skyltfönstret.

15. John71

John71 Torpare

Luftslott...

16. Rajding

Rajding Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Fick precis samma svar när jag var inne och provade en Daytona för några veckor sedan. Dom hade både vit och svart tavla i lager och fler på ingång.

Finne gillar detta.
  17. Gold

Gold Borgare

Från:
    Lund
    Har kanske att göra med tillgång, tilldelning och efterfrågan. Sen i vilken ordning går säkert att diskutera några varv

Mårtenssons ur Brookfield