• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför finns inga Stål-Rollar i Lager i Sverige??

Capeland

Cartier
Pledge Member
Har varit ett antal gånger på Teneriffa på vintern och dräglat över utbudet i butikerna. De har allt i lager, inkl Batman, vit Daytons och alla stål-sport. Dessutom till bra pris pga lägre moms.
Varför finns inga/få populära modeller i skylt/lager i svenska butiker. Vi är väl inget u-land???
 

poormans

Rolex
förr hade det lite med vilka volymer AD'n sålde, tror det var 10 eller 20 dam/herr dj's för att få tex en daytona, tvivlar på att det funkar så idag men någon form av krav på bredare försäljning lär det ju vara annars skulle alla AD bara beställa batmans och daytonas
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Här på Island fanns för et par år sedan iaf både vit och svart Daytona till försäljning rätt ur butiken.
Edit: året var 2012
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har funnits på Bergströms i Gbg ganska länge och vad jag hört är det fortfarande så idag.
Inland har de mycket inne och ibland ingenting. Jag tror det finns en ganska stark koppling till turistsäsongerna. Mycket turister= få klockor, få turister= mycket klockor.
 

Finne

Omega
Inland har de mycket inne och ibland ingenting. Jag tror det finns en ganska stark koppling till turistsäsongerna. Mycket turister= få klockor, få turister= mycket klockor.

Det stämmer bra det.
Jag frågade Fredrik (trevligast där) på Bergströms en gång för några år sen om väntetiden på Daytona i stål, han svarade att det fanns ingen väntetid, den fanns i lager om jag ville ha den direkt... "Men vi vill inte sälja till turister" sa han.
 

Rajding

Omega
Det stämmer bra det.
Jag frågade Fredrik (trevligast där) på Bergströms en gång för några år sen om väntetiden på Daytona i stål, han svarade att det fanns ingen väntetid, den fanns i lager om jag ville ha den direkt... "Men vi vill inte sälja till turister" sa han.

Fick precis samma svar när jag var inne och provade en Daytona för några veckor sedan. Dom hade både vit och svart tavla i lager och fler på ingång.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Har kanske att göra med tillgång, tilldelning och efterfrågan. Sen i vilken ordning går säkert att diskutera några varv
 
Topp