Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Varför gör Breitling en sådan här klocka ?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Equilibrium, 25 juli 2015.

1. Equilibrium
    Trådstartare

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Jag är gammaldags i mitt tänkande vad det gäller klockor, är jag ensam om att tycka att denna klocka är en styggelse ?
    image.jpg
    Vore intressant att höra vad ni andra tycker...

Referensnummer är B55. Jag kan tillägga att jag själv äger en Breitling B2

Senast ändrad: 25 juli 2015
    yonsson gillar detta.
  2. Kson

Kson Friends of KS

Har den egen Wifi? ;)

Icaras, Linkan, Jimpa och 1 annan gillar detta.
  3. Klockers

Klockers Stadsbo

Rent estetiskt tycker jag den var rätt fin.
    Ref?

4. MJ24

MJ24 Friends of KS

Den var inte vacker...

5. Equilibrium
    Trådstartare

Från:
    Island
    Det som irriterar mig mest är att de tar ett sådant kliv nedåt med detta WIfi trams, och jag håller med dig... Den är ful som stryk.

6. China

China Guest

Varför en styggelse?

I mina ögon så är det här helt rätt, en smartwatch utan en massa onödigt tjafs som är enkel att använda. Dessutom så är caliber B50 ganska vass.

Callxx, tictac62, Eurenius och 12 andra gillar detta.
  7. Sammeh

Sammeh Bonde

Från:
    Borås
    Breitling vill väl antagligen bredda sin kundkrets och föryngra den. Dock skulle jag aldrig köpa en klocka i stil med denna, men det får framtiden utvisa ;)

8. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Stenhård! Skare va nytt så skare synas att det är nåt nytt. Coolt att de kör på och utvecklar de har en hel del tradition och retroflört i sitt utbud annars.

BOTL och Dixie gillar detta.
  9. Fujoor

Fujoor Präst

Wifi loggan kunde man ju tagit bort :)

manekin, Dixie, Sorubim och 2 andra gillar detta.
  10. deralte

deralte Torpare

Denna är från deras hemsida.

Om vi bortser från alla hippa synkmöjligheter är denna det första som dyker upp i huvudet på mig ;)
    image.jpg

DrSbaitso, tgofswe och Gummo gillar detta.
  11. Jonas eriksson

Jonas eriksson Bonde

Tycker den är riktigt grym!
    Kan va för jag älskar Breitling och småkär i telefoner...

12. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Ganska cool faktiskt, men wifi-loggan kunde de ju sketit i...

Ako gillar detta.
  13. Dixie

Dixie Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i Gbg
    Den är ju skön men bort med wi-fi loggan sux ass

Eurenius gillar detta.
  14. Robin.A

Robin.A Torpare

Aldrig varit ett Breitling"fan" och de stärkte inte sina aktier med denna. Och wifi loggan, ja den gör ju klockan ännu fulare..

15. Kairo

Kairo Friends of KS

Den är ju skithäftig!

Dixie gillar detta.
  16. Weberg

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Tycker tvärtom att de faktiskt lyckats förvalta arvet från den smått ikoniska "alarm"-modellen. Sen kanske inte just den blå larm-ikonen var särskilt genomtänkt. Ser ut som nåt de stulit från Sector alarm... (å andra sidan är det ju en ganska vanlig ikon för just detta område).

OT. När jag bodde i Ståkkhålm för många år sedan ryktades det att Micke "Svullo" Dubois gick in på Krons Ur (?) och testade en Bratte Emergency och fick strikta restriktioner om att inte röra den stora knappen - vilket han förstås gjorde och det blev ett jävla liv på personalen. Vore kul om någon kunde bekräfta detta eller om det bara var en skröna. Min dåvarande chef som var en tung lirare i tidningsbranschen och alltid hade värstingklockor hävdade å det bestämdaste att det ar sant och berättade gärna historien på personalfesterna...

Senast ändrad: 25 juli 2015
    Doncorleone, Gummo och China gillar detta.
  17. Bojke

Bojke Fjunis

Trams. Vad har den för användningsområden i praktiken?

18. Alaker

Alaker Borgare

Från:
    Stockholm
    Aldrig riktigt gillat Breitling, men den var rätt cool

19. Babinus

Babinus Friends of KS

Jag tycker att klockvärlden blir intressantare när det spretar rätt friskt i både det estetiska och funktionella. För mig vore det rätt trist om det bara fanns en sorts urverk och mer likriktat utseende på alla modeller.

Att man sedan inte är spekulant på alla sorter är ju en annan sak.

JaTack och Eurenius gillar detta.
  20. corbendallasx

corbendallasx Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag gillar den.
    Att den sen likt många klockor rent funktionsmässigt är rätt meningslös är ju en annan femma.
    Ska man ändå fippla med telefonen finns det säkert nån app som löser allt klockan kan lösa både bättre och enklare, men jag kan köpa det ändå.
    Likt andra här ogillar jag också "loggan". Först är den för stor, sen förstår jag inte varför man sätter en "wifi" logga på nåt som kör bluetooth. Hål i huvet...

Jag hoppas också dom justerar in uren bättre än det som syns i videon. Den är långt ifrån sina sekundmarkeringar vid 01:52 i videon.
    Men annars gillar jag den :) Skulle jag köpa den? Antagligen inte, men det är många klockor jag gillar som jag i slutändan inte köper...

21. Moffan

Moffan Borgare

Från:
    Håbo kommun
    Cool klocka, och kul att dom tar steg i rätt riktning, retroflörteriet är i och för sig småroligt men utveckling behövs. När fler märken taggar på samma standard (minus den superfula Wifi loggan) så kommer gissningsvis inte många höja på ögonbrynen.
    Ju mer jag tittar på den desto mer irriterad på Wifi loggan blir jag.

22. Equilibrium
    Trådstartare

Från:
    Island
    Med all respekt, jag tror inte att exempelvis Rolex kommer haka på denna trend. Om de mot förmodan skulle det skall jag göra en Von Pluring.

23. Moffan

Moffan Borgare

Från:
    Håbo kommun
    Tror inte heller på Rolex när det gäller denna typ av features. Men tiden för integration mellan smartklocksfunktioner och lite bättre märken av klockor är past overdue enligt min mening och jag ser fram emot roliga hybrider.

24. Equilibrium
    Trådstartare

Från:
    Island
    Ja det är tur att alla inte tycker lika ) vi får vara eniga om att vi är oeniga i denna fråga helt enkelt ;)

Babinus och Jonaz gillar detta.
  25. Moffan

Moffan Borgare

Från:
    Håbo kommun
    Så sant.

26. wayne

wayne Friends of KS

Jag kände Micke, jobbade med honom ett antal gånger skulle tro att det är en sann story.

Weberg gillar detta.
  27. wayne

wayne Friends of KS

Tycker att den är hur cool som helst.

28. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Cool som satan. Ett instrument mer än ett vanligt armbandsur. Man kan ladda ned en Breitling-app och styra klockan via den och dessutom spara uppgifter från tidigare flygningar mm.
    B50:n som finns på marknaden nu behöver laddas ett par ggr per år vid normalt användande. Laddningen tar ett dygn och görs hemma, det blir nog nåt liknande för efterföljaren.
    Iom b55:an har Breitling tagit allt ett steg längre.
    B50:n känns väl som enda alternativet nu när Emergencyn har blivit alltför stor och inte går att bära på en normal handled.
    Och, som nämndes tidigare, deras nya inhouse super quartzverk är helt sjukt grymma och sätter en helt ny standard när det kommer till Quartz.
    Som sagt B55:an är mer ett instrument än ett armbandsur.

J

Eurenius gillar detta.
  29. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Är normalt inget Bratte-fan men jag måste säga att denna är ganska cool och smartwatches el liknande är nog här för stt stanna vilket innebär att fler tillverkare sannolikt kommer hoppa på tåget. Rolex kommer också, förr eller senare (förmodligen senare) haka på. Tror jag.

30. Bassman

Bassman Friends of KS

Rätt ball..

Mårtenssons ur Brookfield