• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

varför gör stora tillverkare. ..

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kolfiber slits inte direkt med värdighet.
Här är en Audemars Piguet Alinghi som enligt ägaren burits relativt varsamt i 5 veckor, kanterna slits snabbt bort.
TA7.jpg


Den här har jag ingen historia på, men med tanke på hur den ser ut lär en kolfiberklocka sluta som en rund klump?
tumblr_m4tkwj03mr1qad1efo1_1280.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kolfiber slits inte direkt med värdighet.
Här är en Audemars Piguet Alinghi som enligt ägaren burits relativt varsamt i 5 veckor, kanterna slits snabbt bort.
Den här har jag ingen historia på, men med tanke på hur den ser ut lär en kolfiberklocka sluta som en rund klump?

Om du hade sagt 5 månaders halvmisshandel så hade jag inte varit så chockad. Kolfiber är ju ganska mjukt. Hade kolfiberdelar på min Ducati och de väger ju ingenting, men kolfiber är flexibelt och övertäckt med klarlack. Knappast ett bra material till något som behöver utstå smällar och skrapningar. Alla vet ju hur enkelt klarlack skadas.
 

Bolio

Panerai
Kolfiber slits inte direkt med värdighet.
Här är en Audemars Piguet Alinghi som enligt ägaren burits relativt varsamt i 5 veckor, kanterna slits snabbt bort.

Den här har jag ingen historia på, men med tanke på hur den ser ut lär en kolfiberklocka sluta som en rund klump?


Det där var ju riktigt tragiskt. Har aldrig varit riktigt sugen på en i kolfiber och det här gjorde ju inte saken bättre huuuga.

Trådens fråga tror jag att man vill känna att den finns där, lite stål/guld gör susen.
 

emilarne

Cartier
Jag har också en titanklocka (den i min avatar) och jag håller med dig, så jävla lätt är den inte. Jag antar att urverket väger en del. Farsans kvartsklocka i titan däremot, den är fan fjäderlätt.

Titan är snyggt, inte lika glänsande som stål, och det är sjukt skönt att bära mot huden.

Men se där! En sån har jag också haft, och jag håller fullständigt med dig om att den sitter riktigt skönt! Du råkar inte ha lite fler bilder på den? Har inga kvar på min... :arghh:
 

berg35

Omega
Mitt problem med titan är inte vikten, det är att känslan känns plastig.
Titan blir inte lika kallt som stål, det låter annorlunda i "rasslet", känns annorlunda när man tar på det.

Kanske något man tränar bort...
Menar du att det är en nackdel att titan inte blir lika kallt som stål?

Skickat från min HTC One S med Tapatalk
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Kände på en Pelagos igår, personlig åsikt är att länken kändes plastig och gav billigt intryck. Riktigt välgjord clasp och lås med förlängningen men hjälpte inte..
 

Jonaz

Rolex
Kände på en Pelagos igår, personlig åsikt är att länken kändes plastig och gav billigt intryck. Riktigt välgjord clasp och lås med förlängningen men hjälpte inte..

Mmmm. Första gången jag provade den var jag riktigt besviken men utseende och framför allt länk med tillhörande funktion gjorde att jag gav den en chans till. Nu äger jag en och bär den oftare än jag hade planerat från början. Härlig klocka!


iPhone | Tapatalk
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Mmmm. Första gången jag provade den var jag riktigt besviken men utseende och framför allt länk med tillhörande funktion gjorde att jag gav den en chans till. Nu äger jag en och bär den oftare än jag hade planerat från början. Härlig klocka!


iPhone | Tapatalk

Kan hålla med om att den är riktigt snygg! Men som du säger, om man ger den en chans så får man säkert en annan uppfattning :)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Själv är jag mycket nyfiken på tantal! Det finns en grym pjäs här på forumet som man ser alldeles för lite av... Förutom ap tror jag hublot har använt det, och faktiskt även omega i några udda tretons-seamasters på 90-talet.

Själv investerade jag i billigast möjliga titan-beater...
"Investera" är ett ord jag brukar undvika i klocksammanhang, men i det här fallet tror jag dig.:) Det är som sagt bara att PM:a när du vill hämta in vinsten!
 
Topp