• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

audotcom

Panerai
Riktigt snygg den där i all sin enkelhet, som du skriver. Har varit sugen på en själv ett tag och det lades ut en 556a i Sälj-gruppen tidigare idag men jag gillar denna utan siffror och datum vid kl 3 så mycket bättre.
Tycker samma som du att den utan siffror är snyggare! Så sjukt clean och perfekt size. Dock är AR behandlingen bland det sjukaste jag sett när det är behandling på båda sidor av glaset, känns som den är glaslös liksom:D
 

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Ända sen dessa (Bund)
Har dom en funktionsbunden design, ärlig och lättläst , kanske lite likt en submariner eller liknande..
 

J3sus

Omega
Har aldrig haft en Sinn men är väldigt sugen på en U1, någon som haft en kan berätta lite om kvalité och hur den upplevs storleksmässigt?
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Har aldrig haft en Sinn men är väldigt sugen på en U1, någon som haft en kan berätta lite om kvalité och hur den upplevs storleksmässigt?

Jag har en U1 och är väldigt förtjust i den. Det var en av de klockor jag sett på bild många gånger och älskat rent visuellt men avfärdat eftersom jag trodde att den inte skulle passa mina taniga armar. Men så en dag åkte jag till Eriksons för att kolla på den live och till min förvåning upptäckte jag att den faktiskt funkade trots sin storlek. Den bär betydligt mindre än sina 44mm i och med att måttet lug-to-lug inte är så stort. Den är rejält tung, särskilt med länken på. Ändå ligger den förvånansvärt bra på handleden. Inte alltför hög. Om man kör silikonbandet så lättar förstås tyngden rejält. Det negativa med bandet är att det är en extrem dammsamlare. Det tog en dryg månad för mig att köra in mitt band så att det inte drog åt sig varende dammkorn i rummet. Nu är det betydligt bättre, men ändå lite sämre än andra gummiband.

Jag har den vanliga version och den har klarat sig extremt bra trots ganska hårt användande under ett år. Inga synliga repor och i princip inga swirls förutom på själva låset. Hade jag köpt den idag hade jag nog valt den hel-tegimenterade versionen men i och med att jag var rätt osäker på om jag skulle trivas med den så valde jag att inte lägga de extra tusenlapparna på en sådan variant.

Jag använder klockan i alla möjliga sammanhang. Från snölek med grabben till vattenskidåkning och med kavaj på jobbet. Funkar i alla lägen. Den kunde i och för sig varit någon millimeter mindre men jag tycker den funkar ändå.

Den är helt kompromisslös i sin design och funktion, och skiljer ut sig ur mängden på ett sätt som gör att jag inte kan tänka mig någon annan klocka som skulle kunna ersätta dess plats. Så för mig är det en definitiv keeper. Rekommendationen är: köp!

/Henrik

20151104_073046_zps08af30ou.jpg

d765a347-0907-421b-94fc-080eeb829936_zpsfqphkw6j.jpg

20151027_095528_zpsrxzhu5sa.jpg

IMG_20150116_150926_zpst01a7ybl.jpg
 
Senast ändrad:

J3sus

Omega
Älskar verkligen hur den ser ut! Ifs är jag inte lika förtjust i tegiment versionen rent estetiskt men det är ju en smaksak:) skönt att höra med storleken, har nästan inte känts som en idé att prova och bli för kär i en alldeles för stor klocka.. Men nu måste jag nog åka till Sundbyberg och kolla! Tack för info hemingway!
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
U1 ger en verkligen ha begär! Ser verkligen clean ut men ändå rejäl och maskulin ut på något sätt. Sen att det är ubåtsstål med mera gör ju inta saken bättre.... vill ha!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Kärade ned mig i U1 när jag fick se den på bild. Föll för de röda detaljerna, ubåts stålet och själva tänket bakom klockan. Velade ett bra tag innan jag slog till, och visst var den fin, men samtidigt väldigt tung och stor på höjden. Väger ju över 230g! Min gamla winder klarade inte ens av att dra upp den, haha!

Summa summarum, jag var inte man nog för den...
Om det blir Sinn igen så hade det varit trevligt att få testa EZM3.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Verket i denna ezm13 ska tydligen heta 'sz02'.
Är det inhouse eller ett modifierat ETA?
Jag citerar mig själv.
Det är ett modifierat Valjoux-verk i dessa. Men iom att klockan är fylld med argon så lär man ju skicka den till Sinn i Tyskland för service i alla fall.
Det enda jag inte gillar är kronan och de två pusher som sitter på vänster sida. Ska det se normalt ut så får man nästan ha den på höger handled vilket i sin(n) tur gör att det är lättare att slå i saker med den.
Skitfrän är den hur som helst!
Källa: http://wornandwound.com/2015/07/15/sinn-ezm-13-review/
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Jag citerar mig själv.
Det är ett modifierat Valjoux-verk i dessa. Men iom att klockan är fylld med argon så lär man ju skicka den till Sinn i Tyskland för service i alla fall.
Det enda jag inte gillar är kronan och de två pusher som sitter på vänster sida. Ska det se normalt ut så får man nästan ha den på höger handled vilket i sin(n) tur gör att det är lättare att slå i saker med den.
Skitfrän är den hur som helst!
Källa: http://wornandwound.com/2015/07/15/sinn-ezm-13-review/

Jag bär klockorna på höger handled så för mig är det här första kronografen med knapparna mot handen. Jag är van vid att man inte ser dem så jag tror det är en vanesak. Och själva poängen med att kronan inte ska skära in i handen är rätt vettig.

Bland det bästa med den är 60-minuterskronografen. Älskar att den ger en snabb visuell översikt i paritet med den vanliga urtavlan.

/Henrik
 
Topp