Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Varför har ETA 2671 olika balanser?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Aurum, 22 mars 2015.

1. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Har en Cartier Santos med 2671 XI och tog för givet att balansen 2660721 som listades skulle passa men icke... Spiralen är monterad åt andra hållet. Så hur vet man om nästa kommer passa? Någon som vill köpa min balans? Hehe...

2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Går den baklänges om du monterar den ? :D

3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
  4. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Och min är en jäkla sminkad hybrid mellan de varianterna som visas där. Frågan är ju bara vad man får när man beställer? Inte alltid man hittar lämplig bild, och ja, jag gjorde kanske inte min hemläxa. Oflyt då de kostar pengar. Frågan är om man skall vaska denna och beställa den andra från listan på cousins och hoppas på att den är rätt?

5. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det är ju frågan . Och till cousinsuk får man inte skicka tillbaka ? Det roliga är väl att den blir liggande . Trist å det är inte alltid lätt att hitta rätt grejor .

6. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Öppnade förpackningen så jag har svårt att tro de vill ha tillbaka den. Får fundera lite på detta om Santosen är värd en ny balans...

7. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm

Vad är det som behöver bytas i gamla balansen? Du skulle ju eventuellt kunna demontera och bara ta den del du behöver?

eriksson850 och Aurum gillar detta.
  8. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Det har jag varken kunskap eller färdigheter till. Är balansaxeln som är bruten så visst har du rätt att jag förmodligen har allt jag behöver.

9. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Är det en nitad balansaxel så går det inte eftersom delar av axeln förstörs när man tar bort den från balanshjulet. Man kan ju beställa en ny axel och bara byta den annars.

Jag har verktygen som behövs men kan inte garantera ett perfekt resultat. Jag har bara gjort ett byte i min korta men passionerade hobbyurmakarkarriär (vilket i och för sig blev lyckat). Om du vill kan jag ge det ett försök.

eriksson850, NiklasArvid, Gummo och 1 annan gillar detta.
  10. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Låter intressant! Hör av mig via PM.