• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför har grabben i Thaikiosken en AP Royal Oak?

P

Philippe Stern

Guest
En kebab utan vitlök kan aldrig vara den bästa:cigar:
Aha. Har du på ketchup också? Nej, men det får vara vitlök i såsen. Den ska dock vara yoghurt/filbaserad och inte röd (tomat). Och inte bara vitlök. En riktigt god hemgjord kebabsås är ungefär såhär: 1 dl turkisk yoghurt, 1 msk grädde, 1 msk majonäs, 2 tsk salladskrydda, en pressad vitlöksklyfta, 2 tsk kebabkrydda (finns på burk), 1/2 tsk salt, 1 tsk grovmalen svartpeppar. Sen kör du svart- och vitpeppar med kvarnen efter behag. Lycka till!
PS. Det finns en kebab att köpa på affären som är god och smakar och ser ut som riktigt kebab. Lycka till!
PS 2. Klockan köpte han nog för att han gillar just den. Om han inte snott den förstås.

i_07300009012534_A1L1.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

Oli

Omega
2-Faktor
Killen i thaikiosken kanske spelar poker på natten och är snorrik, kanske bara jobbar i thaikiosken för att ha något att göra... Vad vet vi om det?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Då är han väldigt unik.
Njae det vette fan om han är.. Det finns gott om rika människor som ändå jobbar pga att dom inte har något bättre för sig.
Jag syftade mer på att vi inte vet något om hans liv.. Han kan ha vunnit klockan i en tävling, eller så kanske han sparat. Kan ju även vara så att killen inte bryr sig om klockor och köpt en fake han tyckte såg snygg ut på en marknad.
 

Lapo Elkann

Cartier
Nu börjar det likna något, fler sådana analyser och vi kan möjligtvis komma fram till ett svar på frågan. Att dömma av hans tal tror jag ikke han är speciellt bevandrad vad det gäller armbandsur. Min tes är därför att han köpte klockan för att den var relativt kostsam i förhållande till hans övriga beklädnad.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Nu börjar det likna något, fler sådana analyser och vi kan möjligtvis komma fram till ett svar på frågan. Att dömma av hans tal tror jag ikke han är speciellt bevandrad vad det gäller armbandsur. Min tes är därför att han köpte klockan för att den var relativt kostsam i förhållande till hans övriga beklädnad.
Ser jag en trevlig dinka kommenterar jag alltid det till bäraren om situationen tillåter. Ett bra sätt att snacka lite med likasinnade! (eller så får du reda på att personen har noll koll)

Vill du va riktigt grisig så ber du att få kika - och när han sträcker fram armen knackar du på glaset med nageln så får du svar på om den är äkta eller ej.

//
 

Landshark

Cartier
Ser jag en trevlig dinka kommenterar jag alltid det till bäraren om situationen tillåter. Ett bra sätt att snacka lite med likasinnade! (eller så får du reda på att personen har noll koll)

Vill du va riktigt grisig så ber du att få kika - och när han sträcker fram armen knackar du på glaset med nageln så får du svar på om den är äkta eller ej.

//

Utveckla gärna hur denna äkthetskontroll fungerar...
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Utveckla gärna hur denna äkthetskontroll fungerar...
Förutsatt att kopian inte har Swiss made case +safirglas som de dyraste har så fungerar denna metod fint.

Ett safirglas kostar runt 300kr i produktionskostnad - i princip inga kopior har detta. Knacka på ditt safirglas och det är stumt, inget klingande eller resonant ljud.

Ett mineralglas känner du på en gång, jag har avslöjat ett par AP och Hublot på krogen på detta sätt - fan va sura folk blir :D
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Nu börjar det likna något, fler sådana analyser och vi kan möjligtvis komma fram till ett svar på frågan. Att dömma av hans tal tror jag ikke han är speciellt bevandrad vad det gäller armbandsur. Min tes är därför att han köpte klockan för att den var relativt kostsam i förhållande till hans övriga beklädnad.
Du är den av oss alla som kan ta reda på detta lättast? Nästa gång du ska ha thaikäk frågar du snubben varför han har klockan, det behöver ju inte vara hans, han kan ju ha lånat den? Samtidigt ber du honom om du kan ta ett foto på honom och klockan, vi andra vill gärna veta varför du reagerade som du gjorde när du såg honom med klockan.
 
Topp