• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför har grabben i Thaikiosken en AP Royal Oak?

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Du är den av oss alla som kan ta reda på detta lättast? Nästa gång du ska ha thaikäk frågar du snubben varför han har klockan, det behöver ju inte vara hans, han kan ju ha lånat den? Samtidigt ber du honom om du kan ta ett foto på honom och klockan, vi andra vill gärna veta varför du reagerade som du gjorde när du såg honom med klockan.
Tror ni ikke det kan upfattas som otrevligt att ställa en sådan fråga rakt ut? Vill ogärna hamna på kant med snubben.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Tror ni ikke det kan upfattas som otrevligt att ställa en sådan fråga rakt ut? Vill ogärna hamna på kant med snubben.
Sant, man ska aldrig ha otalt med killen som serverar maten, du kan ju lägga en kommentar, "Nice klocka, var köper man en sådan?" Har du tur kanske han öppnar upp sig och berättar allt du vill veta, det kanske visar sig att han är en trevlig kille och ni blir vänner för livet, är detta en chans du är villig att gå miste om? Men viktigast av allt är att ta reda på är ju om thaikäk = AP Royal Oak?
 
  • Like
Reactions: Oli

Oli

Omega
2-Faktor
Utveckla gärna hur denna äkthetskontroll fungerar...
Du är den av oss alla som kan ta reda på detta lättast? Nästa gång du ska ha thaikäk frågar du snubben varför han har klockan, det behöver ju inte vara hans, han kan ju ha lånat den? Samtidigt ber du honom om du kan ta ett foto på honom och klockan, vi andra vill gärna veta varför du reagerade som du gjorde när du såg honom med klockan.
Bästa idén hittils.
 

Landshark

Cartier
Nu börjar det likna något, fler sådana analyser och vi kan möjligtvis komma fram till ett svar på frågan. Att dömma av hans tal tror jag ikke han är speciellt bevandrad vad det gäller armbandsur. Min tes är därför att han köpte klockan för att den var relativt kostsam i förhållande till hans övriga beklädnad.

Men ni har alltså redan snackat armbandsur, eller hur ska man förstå "hans tal" kontra "bevandrad vad gäller armbandsur"... ?

Att "övriga beklädnad" inte matchade uret, kan ju sannolikt ha med såväl yrke som årstid att göra. Tweedkostym hade ju förefallit både onödigt varmt så här i brittsommartider och opraktiskt vid kiosk-arbete. Dessutom är det väl högst subjektivt hur den ultimata ur-/klädmatchningen ser ut? Personligen gillar jag kombinationen enkelt klädsel, typ "jeans & piké", med en fet klocka. :)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Men ni har alltså redan snackat armbandsur, eller hur ska man förstå "hans tal" kontra "bevandrad vad gäller armbandsur"... ?

Att "övriga beklädnad" inte matchade uret, kan ju sannolikt ha med såväl yrke som årstid att göra. Tweedkostym hade ju förefallit både onödigt varmt så här i brittsommartider och opraktiskt vid kiosk-arbete. Dessutom är det väl högst subjektivt hur den ultimata ur-/klädmatchningen ser ut? Personligen gillar jag kombinationen enkelt klädsel, typ "jeans & piké", med en fet klocka. :)
Haha :) ser framför mig hur en kille i full tweedkostym står i en kiosk i 30 grader.

Undra vad folk tänker när jag kommer med sneakers, jeans, t-shirt och keps med en klocka för 75+.. Inte för att jag bryr mig, men hade varit intressant att veta vad som ploppar upp i huvudet hos folk.
 
P

Philippe Stern

Guest
Allt snack om kebab gjorde att jag åkte till Lidingö.
 

Bilagor

  • IMG_20150819_180525.jpg
    IMG_20150819_180525.jpg
    232.3 KB · Visningar: 137

Landshark

Cartier
Jag skulle ju gärna se att vi fick adressen till Thai-kiosken ifråga.

I den bästa av världar (?) åtar sin någon nyfiken KS:are rollen som skjutjärnsreporter och åker ut och intervjuar denne vår okände livsnjutare...
Många bilder önskas...

Det vore det enda värdiga avslut på denna episka tråd! :)
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Jag skulle ju gärna se att vi fick adressen till Thai-kiosken ifråga.

I den bästa av världar (?) åtar sin någon nyfiken KS:are rollen som skjutjärnsreporter och åker ut och intervjuar denne vår okände livsnjutare...
Många bilder önskas...

Det vore det enda värdiga avslut på denna episka tråd! :)
Hmmm jag vet inte, känns ikke bra att outa stället i tider som dessa när var o varannan polare blir bestulna på sina dyrgripar...
 
P

Philippe Stern

Guest
Det kan jag inte hålla med om. Mkt relevant att finna svaret på frågan.
Frågan har ett svar som vi inte vet. Bara spekulationer. För att få svaret måste du fråga grabben. Han är oss svaret skyldigt. Men kommer vi bli lyckligare? Tråden känns mer som du jagar inlägg. Snart kommer Farbror Spencer eller Gubben Denke låsa tråden. Så skynda dig att mata på lite så du får lite fler inlägg. Silverfisk är ju en sjuk dålig titel.
 
P

Philippe Stern

Guest
Själv har jag 13 kvar till 1000 inlägg. Vad fan händer då? Får man tårta? Kebab? Ny titel?
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Inte alls min mening att jaga inlägg då titel på ks är tämligen irrelevant för mitt välbefinnande. Skulle dock vilja be alla här inne att hålla ögonen öppna nästa gång ni köper en thai-anrättning innanför tull, ta en extra titt på innehavarens handled, träffar ni den nudelwookande livsjutaren och conosieruen, ställ frågan och värva snubben till denna site så vi kan få höra hans story first hand.
 
Topp