• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför har grabben i Thaikiosken en AP Royal Oak?

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Men vaddå? Är Bratten förlegad för dörrvakter?

Har nog inte sett en Breitling på någon dörrvakt...
Tänkte inte ens på dem... I mina kretsar är det mest de som bråkar med vakten samt delägar klubben, folk i restaurang och bilbranschen med mera. Blev en stor krets helt plötsligt haha:rolleyes:

Edit: När jag tänker vakter med hubbe går tankarna på fake igång. Bara en fördom inte fakta.
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Så länge dörrvakterna o de rödbrusiga bilhandlarna inte kör rolle får man vara glad.. Vad krävs det egentligen för prisnivå för att dörrvakterna skall stega in på en modell?
 
  • Like
Reactions: JLW

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Alltså. Det här måste ju vara KS mest fördomsfulla och white trashiga tråd. Ett gäng medelmåttiga posörer som ser ner på folk som de tror är sämre än dem själva. Jag får riktigt osköna wannabe-vibbar. Eller som det gamla talesättet går: genom sig själv känner man andra.
 

Edin

Panerai
Alltså. Det här måste ju vara KS mest fördomsfulla och white trashiga tråd. Ett gäng medelmåttiga posörer som ser ner på folk som de tror är sämre än dem själva. Jag får riktigt osköna wannabe-vibbar. Eller som det gamla talesättet går: genom sig själv känner man andra.

Jag har fattat tråden som högst ironisk sedan länge och tycker därav man får ta allt med en nypa salt. Självklart ska killen i Thai kiosken ha AP om han vill och har råd. Jag tycker bara det är kul när man ser gubben som äger och driver lokala korvmojjen kör Bmw, då vet man ju att han är en vettig människa (som man redan visste innan) och man kommer ju inte tillbaka för att maten suger direkt. Synd bara han sålde för ett tag sedan. han var så jäkla härlig att tjöta med som han alltid sa..
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Beklagar om herrns vanligtvis så sköna wibe och leverne har störts av formuleringarna ovan, tror aldrig det varit någons avsikt att väcka vrede hos RobertD. Utveckla gärna hur posör skall tolkas i sammanhanget. Är väl bekant med frasen, men är det verkligen applicerbar terminologi när man pratar om Schweiziska dinkor? Kan man posera mer eller mindre med sin klocka eller vad avses här?
 
Topp