Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Varför har vissa fabrikat platshållare och andra i metall/fastskruvas?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chuck, 2 januari 2016.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Tänker på hur urverket sitter fast :bored:
    image.jpeg
    Versus

image.jpeg

marlun gillar detta.
  2. Nicbex

Nicbex Biskop

Tja det är väl rimligen en kostnadsfråga, plast är billigt och enkelt att producera. Eventuellt är det väl en del av skyddet för magnetism på vissa modeller, rätta mig om jag har fel :)

Chuck gillar detta.
  3. marlun

marlun Präst

Bra fråga. Richard Mille kör med trådar som fäste
    image.jpeg

Wozzor, alfgren, Baloo och 4 andra gillar detta.
  4. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Kostnadsskäl. Movement holder rings fyller ut avståndet mellan urverket och boetten och sådana i plast hittar du mig veterligen bara i billiga klockor, nu är ju inte ett stycke metall särskilt dyrt så många low-end klockor har ringar i metall ändå. När mörkret härskade över Omega i slutet på 70-talet och hela 80-talet förekom plastringar även där, om än i begränsad omfattning.

Vänligen
    Forumets undersköterska

Icaras och Chuck gillar detta.
  5. Skeeter

Skeeter Stadsbo

Mycket beror nog också hur man vill att klockan ska upplevas, verkshållare i metall väger mer och kan möjligen göra att klockan uppfattas som mer solid, ett subjektivt kvalitetsmått bland många andra helt enkelt.

6. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Ajdå, min gamla Aquaracer hade en i plast :bag:

Edit: googlade bild och hittade följande
    image.png

Vill minnas att jag läst detta tidigare, bäst stötdämpning är anledningen kanske är bra ändå

Mårtenssons ur Brookfield