• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför inga Grand Seiko på Chrono24?

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Chrono24 är ju som bekant en spännande sajt när man vill botanisera i all världens klockor, och gärna göra ett fynd. Alla upptänkliga, kända och okända märken finns representerade - men ett fattas: Grand Seiko.

Är någon som har någon bra förklaring varför?

/En måndagsfilosofisk Klocksebbe
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Dom tillverkas i små kvantiteter, några tusen GS-automatare/år sen är det väl så att folk som köper behåller förmodligen i större utsträckning.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag har för mig att det är så att de få som finns, de finns under Seiko + "Grand" eller ref.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Haha så dåligt andrahandsvärde är det inte... Det är ovanligt att man betalar det listade priset på GS...;) köp från Japan så kan man komma undan 40% billigare och då är värdetappet inga större bekymmer.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Svårt att sälja något ingen vill ha!!
Konstigt egentligen här på KS borde det gå... Men jag skulle inte heller vilja ha just den modellen... Tavlan är på tok för rörig. Jag tror det är en bidragande orsak att den inte blir såld. Sen är väl en annan orsak att det är en kvarts GS.
 

leicaphile

Panerai
Konstigt egentligen här på KS borde det gå... Men jag skulle inte heller vilja ha just den modellen... Tavlan är på tok för rörig. Jag tror det är en bidragande orsak att den inte blir såld. Sen är väl en annan orsak att det är en kvarts GS.

Kvarts har jag inget emot, men tyvärr går den bort pga "Valley of Penises" motivet på tavlan.

Snygg annars!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Eller så är det priset som är fel :cool:


Asså det är en dinka från 2009. Finns bara i 500 ex och är jättefin, bra finish, förvånande tyngd och fullt set.
Nypriset var 2660usd och jag säljer den nu får 8500:- fraktat. Tycker ju att någon borde nappa. Det är det där jävla quartzverket som spökar i folks huvuden. Men det är ju inte vilket quartzverk som helst, det är uppenbarligen något high-tech fakking Japanese super Quartz som diffar typ 1 sekund om året...

Någon borde ju köpa skiten... snälla... köp skiten....
 

par

Patek
2-Faktor
Asså det är en dinka från 2009. Finns bara i 500 ex och är jättefin, bra finish, förvånande tyngd och fullt set.
Nypriset var 2660usd och jag säljer den nu får 8500:- fraktat. Tycker ju att någon borde nappa. Det är det där jävla quartzverket som spökar i folks huvuden. Men det är ju inte vilket quartzverk som helst, det är uppenbarligen något high-tech fakking Japanese super Quartz som diffar typ 1 sekund om året...

Någon borde ju köpa skiten... snälla... köp skiten....

Haha, du är härlig!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Asså det är en dinka från 2009. Finns bara i 500 ex och är jättefin, bra finish, förvånande tyngd och fullt set.
Nypriset var 2660usd och jag säljer den nu får 8500:- fraktat. Tycker ju att någon borde nappa. Det är det där jävla quartzverket som spökar i folks huvuden. Men det är ju inte vilket quartzverk som helst, det är uppenbarligen något high-tech fakking Japanese super Quartz som diffar typ 1 sekund om året...

Någon borde ju köpa skiten... snälla... köp skiten....
Jag är själv sugen på GS kvarts... Men med ren svart tavla... Jag klarar inte dom där kvarts-snopparna på tavlan... :(
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Har du lagt ut den på TTT då?


KS, TTT, Tratten, Blocket. Har aktivt lobbat för denna dinka i typ två månader och har inte kommit någonstans. T.o.m med den på 1-årsfesten och tvingade alla i lokalen att ta del av den men det ryckte inte för någon... visatden för alla jag känner och kört "bra pris kompis" här och var.

Helvede!!!!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
KS, TTT, Tratten, Blocket. Har aktivt lobbat för denna dinka i typ två månader och har inte kommit någonstans. T.o.m med den på 1-årsfesten och tvingade alla i lokalen att ta del av den men det ryckte inte för någon... visar den för alla jag känner och kört "bra pris kompis" här och var.

Helvede!!!!
Ibland tar det tid... Tror det tog iaf över 1 månad innan båda mina Premier Seiko såldes på blocket. Men jag höll priset benhårt i annonsen så tillslut såldes dem... Men 2 månader är ju lång tid... Jag kan garantera att det är tavlan som ställer till mera än att det är en kvarts... Riktig synd på en kanonklocka.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Ibland tar det tid... Tror det tog iaf över 1 månad innan båda mina Premier Seiko såldes på blocket. Men jag höll priset benhårt i annonsen så tillslut såldes dem... Men 2 månader är ju lång tid... Jag kan garantera att det är tavlan som ställer till mera än att det är en kvarts... Riktig synd på en kanonklocka.


Har ändå snackat med en profil om alternativ lösning så den borde gå då =)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
KS, TTT, Tratten, Blocket. Har aktivt lobbat för denna dinka i typ två månader och har inte kommit någonstans. T.o.m med den på 1-årsfesten och tvingade alla i lokalen att ta del av den men det ryckte inte för någon... visatden för alla jag känner och kört "bra pris kompis" här och var.

Helvede!!!!
Enligt TS så finns det ju ont av dem på Chrono, varför inte prova där?

PS. Gillar penistavlan för den syns i bara vissa vinklar och det är små söta grejer, inga grova doningar.
 
Topp