• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför jämför alla priser med uret.se?

Consensus

Omega
Har aldrig handlar där. Men här fick jag min Omega med Exakt samma garanti som AD. Utan tull och moms och 50 Euro frakt.

http://www.orologitorino.biz


Helt logiskt. Italien tillhör EU. Man erlägger moms i ursprungslandet (Italien) och sedan tillkommer inget annat än frakt och försäkring. Tull finns inte inom EU.

Jag undrar om det finns något obskyrt alpland inom EU som har noll % moms på klockor? Det torde vara en vinnare i en prisjämförelse.
 

M.U

Rolex
Om dom jämför priset mot Uret. Fråga då om dom vill vänta i 5 månader på att få klockan också? Svårare än så är det inte.
 

JayJay

Rolex
Vafan. En pryl är värd vad någon är villig att betala förutsatt att den som säljer är villig att sälja där. Antingen så kan man mötas eller inte. Svårare är det inte. Sen kan folk släpa fram vilka argument som helst. Det vanligaste är att man kan köpa heeeelt nytt från chrono24 för samma pris... ändå gör man inte det... för man är inte villig att ta risken. Klart man kan ledsna men det enklaste är väl bara att avböja och förklara att man vill ha begärt pris.
 
Topp