• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför köper ingen här inne feta klockor med komplikationer?

Isodor

Audemars
Tycker det är riktigt sällsynt med "spännade" klockor här inne.

Jag tänker anrika tillverkare med producerar klockor i klassiskt snitt med haute horologerie i tanken.

Har alltid tuktat efter en Duometre sedan klockintresset drog igång:
Jaeger-LeCoultre-Duometre-a-Quantieme-Lunaire.jpg



Rolex i all ära (äger själv en), men är det ingen som går igång på sådana här vackra maskiner eller är det day-date som gäller för hela slanten när man kliver upp i budget?

Märken som Breguet, A Lange, AP Jules, JLC, PP, Vacheron... Dräggel...

Varför ser vi dessa så sällan här?

Trevlig helg!
 

Icaras

Rolex
För att de oftast är svinigt dyra? Och som Ernesto säger så är de antagligen dyra att serva och urmakaren blir tvungen att skicka klockan till tillverkaren? :)
 

Apansson

Torpare
Dels är de väl ganska dyra, jag antar att man skall vara ganska nördig och fäst vid horologi och tekniken bakom det hela för att uppskatta ett sådant här ur framför något som bara är mer estetiskt tilltalande, som en day-date. Jag ska kliva upp i budget snart, och då blir det en day-date...
 

Sond

Patek
Många av de du tänker på(tror jag) kostar för mycket antar jag- Jag är själv svag för en del av de där du tänker på så jag förstår tanken.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
De är fina men knappast något jag ser mig själv bära dagligen. Att då lägga stora pengar på att köpa en känns inte aktuellt. Så gott om pengar har jag inte.

Drömmen vore en PP 5970 men det blir aldrig aktuellt. Att då köpa en liknande för en tiondel av priset känns bara fel när det då blir en dyr nästanklocka som ändå inte är i närheten av vad jag vill ha.

Då är Rolex vintage-sport vettigare. ;)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Personligen tycker jag det nästan blir för rörigt med mer komplikationer, månfas eller en kronograf är nog så komplicerat som jag kan tänka mig ha. Allt annat blir nästan för "mycket"


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
...folk som har så jävla mycket pengar har inte tid att löka runt på klockforum...

Antingen jobbar de 24/7 eller så tillbringar de all sin vakna tid med att oroa sig för sin förmögenhet och umgås med likasinnade... dvs. vi ska va glada att vi inte är de ;-)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Jag har klockan för att se vad klockan är och inte när månen är synlig/halv osv..
Många av de dyra klockorna blir så jäkla plottriga.

Tidigare myntat citat -Less is more.
 

rogart-63

Patek
Tycker det är riktigt sällsynt med "spännade" klockor här inne.

Jag tänker anrika tillverkare med producerar klockor i klassiskt snitt med haute horologerie i tanken.

Har alltid tuktat efter en Duometre sedan klockintresset drog igång:
Jaeger-LeCoultre-Duometre-a-Quantieme-Lunaire.jpg



Rolex i all ära (äger själv en), men är det ingen som går igång på sådana här vackra maskiner eller är det day-date som gäller för hela slanten när man kliver upp i budget?

Märken som Breguet, A Lange, AP Jules, JLC, PP, Vacheron... Dräggel...

Varför ser vi dessa så sällan här?

Trevlig helg!

För att dom sällan dyker upp på Tradera/Renoveringsobjekt .
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Personligen så tycker jag det blir lite för mycket samt att jag föredrar att ha flera klockor att välja mellan än bara en dyr. Men vore det inte för pengarna så skulle jag säkert skaffa en, helst då en Patek. Men är inte så prio för min del, finns många andra klockor jag köpa innan. Eftersom jag är lite svag för vintage Rolex och Tudor så finns det många andra hål att stoppa pengarna i först.
 

Camo00

Patek
Tycker det är riktigt sällsynt med "spännade" klockor här inne.

Jag tänker anrika tillverkare med producerar klockor i klassiskt snitt med haute horologerie i tanken.

Har alltid tuktat efter en Duometre sedan klockintresset drog igång:
Jaeger-LeCoultre-Duometre-a-Quantieme-Lunaire.jpg



Rolex i all ära (äger själv en), men är det ingen som går igång på sådana här vackra maskiner eller är det day-date som gäller för hela slanten när man kliver upp i budget?

Märken som Breguet, A Lange, AP Jules, JLC, PP, Vacheron... Dräggel...

Varför ser vi dessa så sällan här?

Trevlig helg!

Svaret är väl Begpriset?! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker mest det ser löjligt ut när man har massa komplikationer. Det finns såklart undantag, men oftast är kronograf eller GMT den övre gränsen för vad som ser okej ut.
 
Topp