• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför man köper Vintage..

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Heritage för 17 heritage. Även om urverket uppdaterats under åren som gått så har väl deras vanliga kronografurverk fortfarande samma grundstruktur?
Nja jag vet inte om det gills! Det var väl safirglas och vattentäthet på åtminstone 30m? :p
Vet inte om verket var detsamma, men det ska det väl vara (om än som du säger i en uppdaterad version).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nja jag vet inte om det gills! Det var väl safirglas och vattentäthet på åtminstone 30m? :p
Vet inte om verket var detsamma, men det ska det väl vara (om än som du säger i en uppdaterad version).
Insidan räknas ju i denna diskussion eftersom den helt plötsligt började handla om vilka som var först. :bored: Tror Zenith fortfarande använder samma referens så även om det skett flera hundra uppgraderingar så är det ju i grunden samma urverk. Samma arkitektur.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Insidan räknas ju i denna diskussion eftersom den helt plötsligt började handla om vilka som var först. :bored: Tror Zenith fortfarande använder samma referens så även om det skett flera hundra uppgraderingar så är det ju i grunden samma urverk. Samma arkitektur.
Tänkte mer på det här vi pratade om att klockor har själ, och att vintage har mer själ.
Isf kan det ju tyda på att din heritage Zenith inte hade en vintage-själ och att du då "känner" att Seiko var nog ändå först med automatisk kronograf... ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte mer på det här vi pratade om att klockor har själ, och att vintage har mer själ.
Isf kan det ju tyda på att din heritage Zenith inte hade en vintage-själ och att du då "känner" att Seiko var nog ändå först med automatisk kronograf... ;)
Vi kan väl säga såhär: En gammal tricolor El Primero i fint skick med ladder länk hade jag inte bangat.
 
image.jpeg

Vintage ala Tressa.
 
Topp