• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför ratar hipsters 70-talet?

Ministern

Founder
2-Faktor
Först så vurmades det för 50-60-talet

image.jpg


Sedan hoppade de direkt till 80-talet

image.jpg


Men vad hände med det härliga 70-talet?

image.jpg
 

Marckus

Panerai
Vissa heuer-modeller och speed/seamasters med semifyrkantiga klossboetter går ju verkligen att få till rätt kurs idag. I sinom tid blir de väl mer populära och intressanta än vad de är idag, och vips har de blivit hipsterklockor!
 

lex

Omega
AP royal oak är designad på 70 talet.
När kom nautilus? redan på 60-talet?

Men vad finns det mer för 70-tals klassiker? jag blir också nyfiken...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
AP royal oak är designad på 70 talet.
När kom nautilus? redan på 60-talet?

Men vad finns det mer för 70-tals klassiker? jag blir också nyfiken...

Det är skillnad på när en klocka blev designad och när den släpptes. RO designades 68 men släpptes 72.

Nautilus designades och släpptes på 70-talet.

Ping Mw79, kolla en post ovanför din.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kan ju vara så enkelt som att 70-talet var glam och hipsters är trista?

70-talet får mig att tänka på Rolex DD eller DJ gärna i guld och med armband i guld. De kom tidigare men känns väldigt mycket 70-tal. Men var själv inte med under det årtiondet förutom några månader på slutet så kan mycket väl fått fel uppfattning om det.
 

egbert

Panerai
Åh, ljuva sjuttiotal, då också jag såg dagens ljus. Årtiondet då den coolaste rödglödande digitalaren togs fram, Omega Time Computer. Teddy Savalas ska ha burit en som Kojak... bara en sån sak. Ingen hipster kan väl bära upp en sådan?
image.jpg
 

Johan M

Cartier
Jag tycker att det är en bra fråga, den typiska 70-talsklockan är ju snyggast till mustasch. De borde gilla det. Kanske väntar de på att någon skall berätta det för dem, de är ju inte kända för att vara unika direkt.
 
Topp