• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför så högt pris? (5513)

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hej!

Jag såg precis att jacek/HQmilton lade ut följande klocka på VRM. Klockan i fråga är en 5513 från 81 med en sk mark iv/maxi dial-tavla. Klockan ligger ute för 9,6k$ vilket jag tycker är rätt högt även fast han är handlare. Vad är det som gör just den här 5513 så dyr? Är det att bezeln blekts till en blå nyans?

Till saken hör att jag har en 5513 med samma tavla i liknande skick, något bättre boett men minus den blå bezeln såklart.

http://www.network54.com/Forum/2076...+Rolex+Submariner+Ref-+5513+Mark+IV+Maxi+Dial

Vad säger de lärda om detta?

Mvh
 

Daytona96

Rolex
Hmm, den har ju en bra boett, riktigt fin och jämn tavla med matchande visare samt ett insert som är naturligt blekt(men frågan är om det är original).
Maxi-tavlorna är väldigt hypade och har ökat väldigt mycket i värde den senaste tiden, priset är ju onekligen väldigt högt och eftersom han är en känd och pålitlig säljare så lägger nog på lite extra kan jag tänka mig.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Priserna är sånna utanför KS. Maxi är dyrt och det här är inte den dyraste maxisubben Jacek sålt/säljer utan tillbehör...
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Det är en fin sub, men 80? Den gick ju inte direkt jättesnabbt för 70-ish, om jag inte minns fel?

Hade boetten varit ännu bättre, och tavla/visare haft krämig patina så hade den varit värd mycket mer.
Nej jag tror ju inte den hade gått för 80 över huvudtaget. Tror till och med att 70 är svårt att få, fast det beror ju på vad marknaden har att erbjuda och vem som köper :) och i Jaceks fall, vem som säljer!
 

Whedda

Rolex
Erik Ku har en i liknande skick ute för 11500$ så jag tror det är läge att acceptera att bra exemplar av dessa börjat kosta en hel del.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nej jag tror ju inte den hade gått för 80 över huvudtaget. Tror till och med att 70 är svårt att få, fast det beror ju på vad marknaden har att erbjuda och vem som köper :) och i Jaceks fall, vem som säljer!

Nä den där fick ju krypa ned mot 55 innan den blev såld, vilket i mina ögon känns märkligt lågt. Var det kanske fel tillfälle att sälja?

Jaceqs exemplar ovan känns överprisad. Visst, boetten ser väl bra ut men måste väl anses vara nyhyvlad?
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Nä den där fick ju krypa ned mot 55 innan den blev såld, vilket i mina ögon känns märkligt lågt. Var det kanske fel tillfälle att sälja?

Jaceqs exemplar ovan känns överprisad. Visst, boetten ser väl bra ut men måste väl anses vara nyhyvlad?
Både Jacek och Lunaroyster har haft maxidials till salu för över 10k under 2015. Om de säljs för den summan vet man ju inte.

Men en prisuppgång senaste tiden samt dålig växelkurs gör ju stor skillnad i Sverige. Men för amerikanare och andra med bra kurs mot dollarn har är ju 10k "bara lite dyrare" jämfört för oss.

Nej jag tror ju inte den hade gått för 80 över huvudtaget. Tror till och med att 70 är svårt att få, fast det beror ju på vad marknaden har att erbjuda och vem som köper :) och i Jaceks fall, vem som säljer!
Fast din har väl en skada också på tavlan?
Skillnad i pris på minsta repa/skada på de populära tavlorna är ju skyhöga.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Både Jacek och Lunaroyster har haft maxidials till salu för över 10k under 2015. Om de säljs för den summan vet man ju inte.

Men en prisuppgång senaste tiden samt dålig växelkurs gör ju stor skillnad i Sverige. Men för amerikanare och andra med bra kurs mot dollarn har är ju 10k "bara lite dyrare" jämfört för oss.


Fast din har väl en skada också på tavlan?
Skillnad i pris på minsta repa/skada på de populära tavlorna är ju skyhöga.
Ja någon liten oljefläck precis under mittpunkten, syns om man lyckas reflektera ljuset perfekt, annars inte!
 

poormans

Rolex
Trodde de gjorde deals i USD som resten av asien?
iofs var det inget direkt jättespännande han visade upp och det mesta såg nypolerat ut
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Will it float...I mean sell? ;)
Screenshot_2016-01-27-20-00-33.png
 
Topp