• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning för bedragare

alfgren

Rolex
2-Faktor
Observera att jag inte anklagar personen i fråga för att ha utfört bedrägeriet, identiteten kan vara kapad. Däremot är det 100% säkert att denna adress använts som påstådd säljare i en bedrägeriaffär där en person lurats att skicka pengar i förskott. Skicka inga pengar till denna person eller någonting till denna person/adress!

Klockan som användes i bedrägeriet var en Daytona

T*re*e Dan*els*on
L*rkv*gen 4
3*4*0 Asa*um

Det är inte jag som drabbats men jag vill ändå varna
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Eftersom det pågår en utredning kring detta vill/får jag inte svara riktigt på det sättet.

I generella termer är det dock väldigt viktigt om en säljare föreslår en viss betaltjänst att kontrollera att man verkligen använder den tjänsten. Gå in själv på berörd sajt, läs på processen. Är man osäker, skicka ett mejl till sajtens kundservice och hör om det är så det ska gå till.

En annan viktig aspekt som gäller i de flesta fall är att om ett erbjudande verkar för bra för att vara sant så är det så. Klockan i det här fallet var 30% billigare än övriga på marknaden.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Mera tips:

En betalsajt/betalförmedling/kortbetalning använder alltid HTTPS uppkoppling. Dvs kolla att det är ett grönt hänglås i adressfältet.

En betalsajt använder aldrig bankkonto. Antingen är det kortbetalning eller Postgiro/Bankgiro.

Du är inte säker bara för att du får ett personnummer eller kopia på ett leg

Du får aldrig tillbaka pengar av en bank om du gör en betalning till ett bankkonto som visar sig gå till en skurk. Banken har inget ansvar på det sättet.
 
Topp