• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning för dåre på Tradera

ottwon

Omega
Kommit till min kännedom att nån byfåne, dåre osv har klippt och klistrat med en gammal säljannons jag haft uppe på KS och TTT...

Bild och text rätt av saxade och upplagda på Tradera.

Länk till annonsen: http://www.tradera.com/tudor-sub-790990 ... _175960913

Lägg nu för fan inget bud på denna. Ska maila Tradera direkt. Bara så ingen gör nåt dumt. Och jag är givetvis inte inblandad eller på nåt sätt i maskopi med denna jävla dåre.

Fortsatt trevlig vecka :mrgreen:
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Fy fan...
Man borde skicka ett mail till honom och hoppas på svar. Då kan man ta IP-adressen och polisanmäla!
 

ottwon

Omega
Ja jag vetefan. Känns inte ens lönt att polisanmäla sånt här.. Har mailat tradera. Får väl kolla imorgon om skiten är väck... Får börja radera annonserna direkt de blir sålda för att undvika sån här skit.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Har haft mailkontakt med honom, och fått bilder dessutom. Saxade från google pictures, såklart. Denne "Attapatta" skrev detta som svar på varför hans annons är "misstänkt" likt en annons på TTT bl a.
-"Nej detta är första gången den ligger ute. Men kan vara ärlig med att jag kopierat bilderna från Google hade inte något att fotografera med just för tillfället".

Märkligt att flera säljer tudor-subbar som dom ärvt av just farfar... :roll:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Folk.. När någon sålde min hund på Blocket så blev min sambos syster väldigt upprörd och ringde polisen. Eftersom det var så uppenbart tog de själva kontakt och annonsen försvann på tre minuter.
 

ottwon

Omega
Hur lång tid brukar det ta för Tradera att agera??

Får ju ingen återkoppling av dem heller. Annonsen ligger kvar, trots att "säljaren" erkänner stöld av bilder och text. Vilket jävla apföretag.
 

ottwon

Omega
Gjorde en sista ansträngning nu med Tradera-chatten... Skulle avråda alla från att använda sig av detta skitföretag. Resonemanget om varför de inte kan återkoppla till anmälaren är ju helt underbar. "Vi kan inte återkoppla för att vi inte gör det". Blir helt yr. Har iaf mailat originalbilderna jag har kvar på hårddisken till deras support, så får vi se vad som sker. Mer kan jag inte göra.

[Jag] Hur lång tid tar det från dess att en annons anmäls som felaktig/stridande mot era egna regler, tills dess att en åtgärd vidtas (eller inte vidtas) av er?
[Support] Hej, du assisteras av Emma S. Välkommen till Traderas Kundservice-chatt.
[Support] Jag har dessvärre ingen tid jag kan gå ut med för detta.
[Jag] Jag och flera andra har anmält denna annons http://www.tradera.com/tudor-sub-790990 ... _175960913
[Jag] Bild och text är stulna från mig. Annonsören har klippt och klistrat en gammal annons jag skapat för ett halvår sedan p åett forum... Den har idag ett aktivt bud på 10 000 kr, och jag förävntar mig att den försvinner snarast. Jag kan inte få någon återkoppling på om ärendet hanteras? Och om någon åtgärd kommer vidtas?
[Jag] Jag har dessutom fått erkännande från denna "säljare" att han "googlat" bilder och lagt upp. Han har alltså funnit min annons på google och utan mitt medgivande lagt upp annonsen rakt av på Tradera. Vilket han också erkänt i ett mail till mig.
[Support] Vi kan tyvärr inte återkoppla efter en granskning gällande resultat eller åtgärder. Har du kanske orginalbilden kvar?
[Jag] Okej, hur kommer det sig? Hur kan ni utreda ärendet om ni inte återkopplar till anmälaren..?
Jag har samtliga bilder på min hårddisk.
[Jag] Det är ett klart bedrägeriförsök.
[Support] Om du har orginalbilden kvar får du gärna maila den till oss samt objektsnummret så tas det till säkerhetsavdelningen. Anledningen till att vi inte kan gå ut med informationen efter en granskning är att den informationen endast delas mellan oss samt den berörda medlemmen.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Fyfan vad dåligt av Tradera. Jag har i alla fall anmält tråden två gånger nu....
Hoppas verkligen annonsen försvinner.
 
Topp