• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning för mid-tier klockor! - Var medveten om prisfallet om du väljer att köpa!

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jag är förundrad över hur alla här kan förutse sina framtida nycker och sina framtida liv!
1) Ni kommer aldrig hitta någon bättre klocka än den ni precis köpt!
2) Ni kommer aldrig vilja sälja av några billigare klockor för att köpa en dyrare!
3) Ni kommer aldrig behöva pengar!
4) Ni kommer aldrig att få förändrad livssituation med nya krav, t.ex. bli föräldrar och behöva en kombibil
Jag tycker du drar det för långt, finns många andra hobbies som folk plöjer ner pengar i med väldigt mycket i förlust. Tex bilar och hifi.

Finns massor av folk som lägger 100k på "förbättringar" av en bil men inte får ut något för det när de säljer, eller lägger 50k på en förstärkare som de får 25k när de säljer, är de medvetna om det? Ja antagligen. Samma med klockor.
 

SwedishMade

Cartier
Jag tycker du drar det för långt, finns många andra hobbies som folk plöjer ner pengar i med väldigt mycket i förlust. Tex bilar och hifi.

Finns massor av folk som lägger 100k på "förbättringar" av en bil men inte får ut något för det när de säljer, eller lägger 50k på en förstärkare som de får 25k när de säljer, är de medvetna om det? Ja antagligen. Samma med klockor.
Jag har varit intresserad av hifi också. Köpte man beg. kvalitetsmärken där kunde man byta runt utan så stora förluster.
 

SwedishMade

Cartier
Inget, går oförbimärkt.. Berätta.
Mitt tips till dig Spencer och er andra är att använda en separat browser för "the fishy stuff". T.ex. vanlig surf i Chrome. Fishy stuff i Opera.
Då slipper ni pinsamheter när ni skriver in saker i browsern när den ligger ute på projektorn på mötet, och browsern matar fram det ena kinky förslaget efter det andra när ni börjar skriva!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Mitt tips till dig Spencer och er andra är att använda en separat browser för "the fishy stuff". T.ex. vanlig surf i Chrome. Fishy stuff i Opera.
Då slipper ni pinsamheter när ni skriver in saker i browsern när den ligger ute på projektorn på mötet, och browsern matar fram det ena kinky förslaget efter det andra när ni börjar skriva!

Det var ju iof inget svar om vem du är..
 

POO

Panerai
Mitt tips till dig Spencer och er andra är att använda en separat browser för "the fishy stuff". T.ex. vanlig surf i Chrome. Fishy stuff i Opera.
Då slipper ni pinsamheter när ni skriver in saker i browsern när den ligger ute på projektorn på mötet, och browsern matar fram det ena kinky förslaget efter det andra när ni börjar skriva!

Been there, done that.
 
C

China

Guest
Troligen är det någon som jobbar med klockor och har butik eller dylika..

Och det skulle göra någon skillnad?

Vad jag kan se av forumreglementet, så finns det ingenting som säger att man måste vara öppen med vem man är, eller för den delen bifoga personnummer eller adressuppgifter. Skitnödiga kommentarer i stil med "jag vet vem du är" hör väl mera hemma på oseriösa forum, jag kan inte se varför spekulationer kring medlemmars identitet skulle vara av något som helst intresse.
 

UNO

Panerai
"""Jag drog uppenbarligen till lite fel där ;-) 3 MSEK har inte många i likvida medel!"""

Jodå, du har i själva verket mer rätt än du avsåg. I den lilla lärorika filmen är det en lite klämmig tant vid namn Ann Wibble, när hon var finansminister sa hon att det vore önskvärt att alla svenskar hade en årslön på banken. Uttalandet blev väldigt omdiskuterat och med viss rätt kritiserat då det för de flesta framstod som en orealistisk målsättning. Men Wibble startade en viktig debatt när hon pekade på att människors trygghet ökar om det finns sparade pengar.

"""""Jag skulle vilja säga att en ny Rolex Submariner på avbetalning är en säkrare affär än en bostadsrätt på lån i dagens läge.""""

Du är ironisk va ???
När marknaden faller vågar ingen köpa och när ingen köper så sjunker värdet osv osv osv. Få om ens någon köpte något när det var billigt 1991-95, man höll hårt i det man hade.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Detta är väl kulmen av vart KS sakta men säkert har haft kurs mot.
Alla ska göra den bästa affären ever, ibland känns det som priset är viktigare än själva uret.
M L känns rejäl, ser rejäl och tyvärr hackkycklingen för osäkra pojkar som bor hemma hos sin mamma.
Priset helt way off men är en Rolex/Omega mer klocka bara för att andrahandsvärdet är högre? Ska vi basera en klocka enbart på andrahandsvärdet så blir jag ledsen på riktigt.
 

Rivalen

Rolex
I första hand ska man titta på vad man förlorar i kronor och inte procenten! Köper du en klocka för tre tusen! Så kan du inte förlora mer än tre tusen! Men köper du en klocka för 50 000 så blir det mer oavsett fabrikat! Behåller du en klocka! Så blir det ingen förlust så länge den inte avyttras!Detta gäller i princip för alla kapital varor!

Men man vet ju ändå att ens tillgång är mindre värd, så det blir bara hårklyverier. Behåll klockan tills du dör - nån gång blir den sämre affären ändå uppenbar.
 

wotan

Rolex
Detta är väl kulmen av vart KS sakta men säkert har haft kurs mot.
Alla ska göra den bästa affären ever, ibland känns det som priset är viktigare än själva uret.
M L känns rejäl, ser rejäl och tyvärr hackkycklingen för osäkra pojkar som bor hemma hos sin mamma.
Priset helt way off men är en Rolex/Omega mer klocka bara för att andrahandsvärdet är högre? Ska vi basera en klocka enbart på andrahandsvärdet så blir jag ledsen på riktigt.
På ks verkar drt bara finnas plats för rolex. Vill man vara unik så köper man ju inte en rolle om man hänger här:)
 

SwedishMade

Cartier
"""""Jag skulle vilja säga att en ny Rolex Submariner på avbetalning är en säkrare affär än en bostadsrätt på lån i dagens läge.""""

Du är ironisk va ???

När marknaden faller vågar ingen köpa och när ingen köper så sjunker värdet osv osv osv. Få om ens någon köpte något när det var billigt 1991-95, man höll hårt i det man hade.
Nej, jag tror verkligen det.

På ks verkar drt bara finnas plats för rolex. Vill man vara unik så köper man ju inte en rolle om man hänger här:)
Nej, men Rolex popularitet bygger ju på att de gör rätt OK klockor, bland annat!
 

UNO

Panerai
""""Nej, jag tror verkligen det.""""

När man läser noga och tänker efter så har du säker rätt på ett otäckt vis, en Sub på abis är l i k a osäkert som att köpa bostadsrätt idag.
 

SwedishMade

Cartier
""""Nej, jag tror verkligen det.""""

När man läser noga och tänker efter så har du säker rätt på ett otäckt vis, en Sub på abis är l i k a osäkert som att köpa bostadsrätt idag.
Nej, Subben är avgjort bäst och säkrast.
  • Den relativa (%) förlusten kommer vara mindre med Subben när luftslottet (bostadsbubblan) rasar (spricker).
  • Den absoluta (kr) förlusten på Subben kan de flesta absorbera på några månadslöner/ett år, 1 000 000 - 4 000 0000 kr back på en bostad kommer många aldrig hämta sig från.
 
Topp