• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning för Watchhubs

Jag har haft en del problem med Watchhubs och vill utfärda en varning....

I vintras köpte jag en Seiko sumo från watchhubs och allting gick smidigt, precis som vid tidigare köp.
Tyvärr upptäckte jag att jag fått ett måndagsexemplar där lumen på indexen var ocentrerad och smetade ut över kanterna. Jag hörde av mig till kundtjänst och skickade med bilder på klockan. Sacha, som jag hade en mailkonversation med föreslog att jag skulle skicka in klockan så att dom i sin tur kunde skicka den till ett Seiko servicecenter. Jag skickade klockan enligt instruktion och lämnade ett spårbart kolli-id.
Detta var i januari...

Efter några dagar såg jag att paketet levererats och jag skrev ett mail och frågade om dom fått klockan och undrade om allt var ok.? Inget svar...

Efter några veckor mailade jag igen utan att få svar...
Efter ca 2 månader och 7-8 obesvarade mail tröttnade jag rejält och gav etg ultimatum:
Om dom inte svarade mig inom en vecka skulle jag gå ut på nordens största klockforum samt alla stora engelskspråkiga klockforum och varna för att köpa från Watchhubs. ....Inget svar.

Vid det här laget hade jag gett upp hoppet om att få min klocka men iscensatte inte mitt hot.... mest pga lathet.
Dock gick jag in på deras hemsida och skrev en arg resencion som en "confirmed customer".

Ytterligare någon vecka gick och jag tänkte att fr.o.m. nu ska jag mailterrorisera dom och skicka ett mail varje dag.
Efter det första mailet där jag beskrev mitt ärende utan hot fick jag tillslut detta svar:

"Hello,
Thanks for your mail.

We are checking it with Seiko as it has been a long time and we will get back to you before next week.

Best,

Sasha"

Vad ska man säga? :)
Jag tackade för svaret och sa att det var bra att få höra att dom skickat klockan till Seiko men att dom borde ha klämt ur sig det tidigare.
"Next week" var förra veckan och jag har inte hört något mer.

Ha denna historia i åtanke om ni tänker handla av Watchhubs.

Tror ni jag kommer se min klocka igen?
Hur borde jag agera?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan vad tråkigt! Har aldrig läst något negativt om de och de har alltid svarat snabbt på mina mail.
Fick du inte med ww-garanti ?
 
Nej, bara watchhubs egna 2års-garanti.
Jag har lite svårt att begripa beteendet och tror inte att det är någon medveten blåsning.

Slarv kanske? Om det stämmer att dom skickat den till Seiko så kanske den dyker upp så småningom.
Jag har satt upp den på blåskontot så det blir en bonus om jag får tillbaka den.
Det tråkiga är att jag vill ha en Sumo men jag är såklart inte så sugen på att köpa en till.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lätt att vara efterklok, men det hade gått att få tag på en sumotavla och bytt den lokalt istället.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tror det kommer lösa sig och att det bara var slarv från deras sida. Låter dock oerhört tråkigt. Men fortsätt ligga på så kommer det nog att lösa sig!

Hur stort var felet förresten?
 
Vi får se... Som tur är kostar den ju inte så mycket.
Så här såg den ut:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det där ser ju för eländigt ut!
Jag brukar alltid rekommendera Watchhubs då de alltid skött affärerna med mig helt klanderfritt.
Hoppas allt löser sig.
 
Tänkte lämna en uppdatering i detta ärende:

Nu har det gått 2 månader till utan livstecken. Jag har mailat varje dag, ibland har jag matat iväg 10-20 likadana mail i följd men det är stendött.
Idag fick jag en avi från dom och blev överlycklig men när jag hämtade ut paketet låg där en ny Seiko 5-dykare.
Wtf???
Är det ett misstag eller någon slags kompensation? Jag har ingen aning och dom vägrar att kommunicera med mig. MYCKET märkligt agerande.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jösses! Det här är riktigt illa.....
Om Seiko 5 var tänkt som kompensation borde de ha meddelat det innan..
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Ehh, låter ju riktigt jäkla konstigt! Måste ge dig en eloge om du har haft ork och tålamod att maila dem varje dag. Hade jag varit dem hade jag blivit galen och svarat så snart som möjligt för att bli av med dig! :D :p

Hoppas det löser sig och att du får klarhet i varför dem skickat en annan klocka.
 
C

China

Guest
Jag har haft en del problem med Watchhubs och vill utfärda en varning....

I vintras köpte jag en Seiko sumo från watchhubs och allting gick smidigt, precis som vid tidigare köp.
Tyvärr upptäckte jag att jag fått ett måndagsexemplar där lumen på indexen var ocentrerad och smetade ut över kanterna. Jag hörde av mig till kundtjänst och skickade med bilder på klockan. Sacha, som jag hade en mailkonversation med föreslog att jag skulle skicka in klockan så att dom i sin tur kunde skicka den till ett Seiko servicecenter. Jag skickade klockan enligt instruktion och lämnade ett spårbart kolli-id.
Detta var i januari...

Efter några dagar såg jag att paketet levererats och jag skrev ett mail och frågade om dom fått klockan och undrade om allt var ok.? Inget svar...

Efter några veckor mailade jag igen utan att få svar...
Efter ca 2 månader och 7-8 obesvarade mail tröttnade jag rejält och gav etg ultimatum:
Om dom inte svarade mig inom en vecka skulle jag gå ut på nordens största klockforum samt alla stora engelskspråkiga klockforum och varna för att köpa från Watchhubs. ....Inget svar.

Vid det här laget hade jag gett upp hoppet om att få min klocka men iscensatte inte mitt hot.... mest pga lathet.
Dock gick jag in på deras hemsida och skrev en arg resencion som en "confirmed customer".

Ytterligare någon vecka gick och jag tänkte att fr.o.m. nu ska jag mailterrorisera dom och skicka ett mail varje dag.
Efter det första mailet där jag beskrev mitt ärende utan hot fick jag tillslut detta svar:

"Hello,
Thanks for your mail.

We are checking it with Seiko as it has been a long time and we will get back to you before next week.

Best,

Sasha"

Vad ska man säga? :)
Jag tackade för svaret och sa att det var bra att få höra att dom skickat klockan till Seiko men att dom borde ha klämt ur sig det tidigare.
"Next week" var förra veckan och jag har inte hört något mer.

Ha denna historia i åtanke om ni tänker handla av Watchhubs.

Tror ni jag kommer se min klocka igen?
Hur borde jag agera?

Trist läge, och det är ganska mycket som inte stämmer med Watchubs. I vart fall vill man inte svara på frågor om sin ljusskygga verksamhet.

https://klocksnack.se/threads/titanesque-på-tradera.6451/#post-105047
 

rogart-63

Patek
Kan det vara så att dom svarat men mailen inte kommit fram . Testat nån annan mail ? . Från en kompis eller jobbet ?
 
Jag tänker skräpkorgen?

Har du testat ringa/finns det nr?

Det ligger inget i skräpkorgen och jag fick ju faktiskt svar från början och ett lite senare. Har försökt ringa många gånger på olika tider men aldrig fått svar.
Jag har väl redan satt upp Sumon på blåskontot men tänker ändå inte släppa detta. Nu börjar det nästan bli underhållande. :)
 
  • Like
Reactions: par

Bruset

Panerai
Hur kan en sån klocka ens få lämna fabriken? Verkar ju helt sjukt. Vi snackar ju ändå om tusenlappar. Har dom ingen efterkontroll alls?
 

Camo00

Patek
Ja Dina mail lär ju ligga i deras skräpkorg efter 10-20 likadana i följd varenda dag ett halvår... :D

Skämtåsido, trist som fan och oerhört märkligt beteende. @China har ju säkerligen en poäng kring klockornas ursprung osv, men de har ju ändå haft ett oklanderligt rykte vad gäller kundservice...
 

rogart-63

Patek
Mailbomba ? Gjorde det en gång med en grej min son köpt från USA . Fick aldrig nåt och snubben svarade inte . Mailbombade hans konto med nåt program vi hittade på datorn . Och då tog det skruv . Han blev skitsur och sa att vi kraschat hans dator . Men vi fick svar i allafall .Kändes lite som en vinst .:cigar:
 

M021

Rolex
2-Faktor
Jävla trist. Stå på dig och uppdatera oss "löpande", även om det bara blir en gång i kvartalet ;)
 

paradis

Audemars
Tror du får räkna det som kompensation, tråkigt men bättre det än inget. När du har tråkigt, fortsätt " bomba " dom med mail...........Så gör man inte om man är ett företag.
 
Googlade lite på klockan jag fick... Tydligen kallas den baby Sumo så dom tyckte väl att det var typ samma sak. :)
Det verkar vara samma visare iaf.
image.jpg
 
Om du har fått den som komp och även fått en ny Sumo alt pengarna tillbaka så skulle iaf jag vara hyfsat nöjd. Om inte, burn baby burn!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hela grejen låter lite konstig? När jag har haft någon fråga så har jag bara gått in på deras hemsida och skrivit ett meddelande i deras chatt. Jag har oftast fått svar direkt om det är en vardag och har har kunnat chatta med dem.
har du fått klockan åtgärdad plus en Sekio 5 som kompensation eller hur är det egentligen?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Testa att maila från en annan adress, eller från en kompis Facebook konto. Starta en konversation med en generell fråga, och sedan droppar du:

Förresten, vad hände egentligen med order: xxxx?
 
Hela grejen låter lite konstig? När jag har haft någon fråga så har jag bara gått in på deras hemsida och skrivit ett meddelande i deras chatt. Jag har oftast fått svar direkt om det är en vardag och har har kunnat chatta med dem.
har du fått klockan åtgärdad plus en Sekio 5 som kompensation eller hur är det egentligen?

Nej, nej.
All kommunikation fungerade bra till en början och vi kom överens om att jag skulle skicka dom min Sumo.
Efter det upphörde kommunikationen och jag har INTE fått tillbaka min Sumo.
 
Topp