skallagrimson
Panerai
Jag har haft en del problem med Watchhubs och vill utfärda en varning....
I vintras köpte jag en Seiko sumo från watchhubs och allting gick smidigt, precis som vid tidigare köp.
Tyvärr upptäckte jag att jag fått ett måndagsexemplar där lumen på indexen var ocentrerad och smetade ut över kanterna. Jag hörde av mig till kundtjänst och skickade med bilder på klockan. Sacha, som jag hade en mailkonversation med föreslog att jag skulle skicka in klockan så att dom i sin tur kunde skicka den till ett Seiko servicecenter. Jag skickade klockan enligt instruktion och lämnade ett spårbart kolli-id.
Detta var i januari...
Efter några dagar såg jag att paketet levererats och jag skrev ett mail och frågade om dom fått klockan och undrade om allt var ok.? Inget svar...
Efter några veckor mailade jag igen utan att få svar...
Efter ca 2 månader och 7-8 obesvarade mail tröttnade jag rejält och gav etg ultimatum:
Om dom inte svarade mig inom en vecka skulle jag gå ut på nordens största klockforum samt alla stora engelskspråkiga klockforum och varna för att köpa från Watchhubs. ....Inget svar.
Vid det här laget hade jag gett upp hoppet om att få min klocka men iscensatte inte mitt hot.... mest pga lathet.
Dock gick jag in på deras hemsida och skrev en arg resencion som en "confirmed customer".
Ytterligare någon vecka gick och jag tänkte att fr.o.m. nu ska jag mailterrorisera dom och skicka ett mail varje dag.
Efter det första mailet där jag beskrev mitt ärende utan hot fick jag tillslut detta svar:
"Hello,
Thanks for your mail.
We are checking it with Seiko as it has been a long time and we will get back to you before next week.
Best,
Sasha"
Vad ska man säga?
Jag tackade för svaret och sa att det var bra att få höra att dom skickat klockan till Seiko men att dom borde ha klämt ur sig det tidigare.
"Next week" var förra veckan och jag har inte hört något mer.
Ha denna historia i åtanke om ni tänker handla av Watchhubs.
Tror ni jag kommer se min klocka igen?
Hur borde jag agera?
I vintras köpte jag en Seiko sumo från watchhubs och allting gick smidigt, precis som vid tidigare köp.
Tyvärr upptäckte jag att jag fått ett måndagsexemplar där lumen på indexen var ocentrerad och smetade ut över kanterna. Jag hörde av mig till kundtjänst och skickade med bilder på klockan. Sacha, som jag hade en mailkonversation med föreslog att jag skulle skicka in klockan så att dom i sin tur kunde skicka den till ett Seiko servicecenter. Jag skickade klockan enligt instruktion och lämnade ett spårbart kolli-id.
Detta var i januari...
Efter några dagar såg jag att paketet levererats och jag skrev ett mail och frågade om dom fått klockan och undrade om allt var ok.? Inget svar...
Efter några veckor mailade jag igen utan att få svar...
Efter ca 2 månader och 7-8 obesvarade mail tröttnade jag rejält och gav etg ultimatum:
Om dom inte svarade mig inom en vecka skulle jag gå ut på nordens största klockforum samt alla stora engelskspråkiga klockforum och varna för att köpa från Watchhubs. ....Inget svar.
Vid det här laget hade jag gett upp hoppet om att få min klocka men iscensatte inte mitt hot.... mest pga lathet.
Dock gick jag in på deras hemsida och skrev en arg resencion som en "confirmed customer".
Ytterligare någon vecka gick och jag tänkte att fr.o.m. nu ska jag mailterrorisera dom och skicka ett mail varje dag.
Efter det första mailet där jag beskrev mitt ärende utan hot fick jag tillslut detta svar:
"Hello,
Thanks for your mail.
We are checking it with Seiko as it has been a long time and we will get back to you before next week.
Best,
Sasha"
Vad ska man säga?
Jag tackade för svaret och sa att det var bra att få höra att dom skickat klockan till Seiko men att dom borde ha klämt ur sig det tidigare.
"Next week" var förra veckan och jag har inte hört något mer.
Ha denna historia i åtanke om ni tänker handla av Watchhubs.
Tror ni jag kommer se min klocka igen?
Hur borde jag agera?