• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning för Watchhubs

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det känns väldigt angeläget att få reda på slutet i den här historien. Jag har hela tiden för- och lovordat Watchhubs men beroende på ju detta går så kanske jag får tänka om.
Det bästa vore ju om vi fick Watchhubs tankar om affären.
 

Sammeh

Cartier
Sjukt tråkigt att det har varit sådana problem! Nu vill inte jag vara tjatig eller uppkäftig på något sätt, dock tycker jag att vi konsumenter har en förmåga att överdriva situationer på t.ex. Prisjakt, forum osv. Har erfarenheten av att jobba med kontakten till kunder över olika sociala medier och dem skall alltid överdriva hela händelsen för att få fler "likes" från andra kunder... Dock jobbar jag på ett hederligt svenskt företag och jag misstänker att watchubs kan vara lite luriga vid serviceärenden.
 
Sjukt tråkigt att det har varit sådana problem! Nu vill inte jag vara tjatig eller uppkäftig på något sätt, dock tycker jag att vi konsumenter har en förmåga att överdriva situationer på t.ex. Prisjakt, forum osv. Har erfarenheten av att jobba med kontakten till kunder över olika sociala medier och dem skall alltid överdriva hela händelsen för att få fler "likes" från andra kunder... Dock jobbar jag på ett hederligt svenskt företag och jag misstänker att watchubs kan vara lite luriga vid serviceärenden.

Jag kan försäkra dig om att jag har återgivit allt på ett korrekt sätt.
 
Uppdatering:

Fick precis detta svar vilket verkar lovande...:)

"Thanks for your mail. Sorry that our email system has been down for weeks and I finally back online.
This watch is for compensation for the delay of the serviced watch.
HongKong service center recently notified us that they need 2 more weeks to get the parts from Seiko Japan and the delay was due to change of policy.
We can assure you that the watch is being serviced in Seiko service center and should be returned to you in August.
Thanks for your understanding.
Best Regards,
Sasha"
 

Greven

Audemars
Uppdatering:

Fick precis detta svar vilket verkar lovande...:)

"Thanks for your mail. Sorry that our email system has been down for weeks and I finally back online.
This watch is for compensation for the delay of the serviced watch.
HongKong service center recently notified us that they need 2 more weeks to get the parts from Seiko Japan and the delay was due to change of policy.
We can assure you that the watch is being serviced in Seiko service center and should be returned to you in August.
Thanks for your understanding.
Best Regards,
Sasha"
Låter som du kommer gå vinnande ur detta! Gratulerar!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ja fast om det nu är så att deras mailsystem varit nere så har de ju inte kunnat svara eller kanske inte ens sett dina mail.
MEN! Om jag hade ett företag så skulle jag under inga omständigheter låta mailen vara nere flera veckor och skulle den vara det så skulle huvuden rulla.
Man kan ju alltid gå ut på hemsidan och skriva vad som hänt ifall någon vill ha tag i dem.
Äh, det luktar lite illa iaf :(
 
Ja fast om det nu är så att deras mailsystem varit nere så har de ju inte kunnat svara eller kanske inte ens sett dina mail.
MEN! Om jag hade ett företag så skulle jag under inga omständigheter låta mailen vara nere flera veckor och skulle den vara det så skulle huvuden rulla.
Man kan ju alltid gå ut på hemsidan och skriva vad som hänt ifall någon vill ha tag i dem.
Äh, det luktar lite illa iaf :(

Grejen är att jag skickade min Sumo i Januari. Svaret jag fick idag var det 2:a livstecknet sedan dess så det känns som en efterhandskonstruktion.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Verkar som sagt som en efterhandskonstruktion. Kommunikation är a och o för en bra kundrelation men här har man uppenbarligen struntat i dig fram tills nyligen. Mycket märkligt, men bra att det verkar lösa sig till slut.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Tror du inte det är såhär då? Det är en kille i Asien som bor nära ett shoppingmall, när klockorna beställs från dem går han ut och köper dom för 5 dollars mindre går hem till sin lya och skriver adressettiketter och skickar sen, det finns minimal garanti och han räknar iskallt med att det funkar.... sen har han helt enkelt inte råd att ersätta klockor osv. som är fabriksfel på.... Han försöker vänta ut dig tills du tröttnar och har blockat din adress för länge sen....
 
Tror du inte det är såhär då? Det är en kille i Asien som bor nära ett shoppingmall, när klockorna beställs från dem går han ut och köper dom för 5 dollars mindre går hem till sin lya och skriver adressettiketter och skickar sen, det finns minimal garanti och han räknar iskallt med att det funkar.... sen har han helt enkelt inte råd att ersätta klockor osv. som är fabriksfel på.... Han försöker vänta ut dig tills du tröttnar och har blockat din adress för länge sen....

Nja... Om det vore så borde han ha ignorerat mig från början. Nu bad han ju om bilder på klockan och bad mig sedan skicka in den för tavelbyte. Efter det slutade han att svara...
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Kul om det löser sig, även om väntetiden är helt sjukt lång. Det är klart att det hänt något därborta annat än mailsystemet ballat ut, men om du får din klocka servad + en klocka i kompensation så är ju alla fall det något positivt, även om jag inte hade varit nöjd i alla fall......för att hålla på att jaga någon så länge är för jäkligt jobbigt....

Jag har en säljare i USA som jag mailat i snart tio år med ojämna mellanrum, som blåste mig på en båtnavigator med riktigt stor skärm, som precis hade kommit ut på marknaden, dyr som van i Sverige och jag skulle tjäna 7-8.000 kr på att köpa från USA....och han gjorde nog som det stod högre upp i tråden. Han köpte gps:en efter att han sålt den och fick inte ihop det till slut. Han skickade tillbaks typ 20 dollar i taget under en period, sedan slutade det komma några pengar och fortfarande idag är det väl c:a 2000 USD som saknas. Idag är han fastighetsmäklare så jag brukar skriva skit på hans sida lite nu och då......hans sida bucklandmall.com kan ni gärna mailbomba med hälsning från Sverige:D

Hur som, hoppas det löser sig för dig i Augusti!:)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag har en säljare i USA som jag mailat i snart tio år med ojämna mellanrum, som blåste mig på en båtnavigator med riktigt stor skärm, som precis hade kommit ut på marknaden, dyr som van i Sverige och jag skulle tjäna 7-8.000 kr på att köpa från USA....och han gjorde nog som det stod högre upp i tråden. Han köpte gps:en efter att han sålt den och fick inte ihop det till slut. Han skickade tillbaks typ 20 dollar i taget under en period, sedan slutade det komma några pengar och fortfarande idag är det väl c:a 2000 USD som saknas. Idag är han fastighetsmäklare så jag brukar skriva skit på hans sida lite nu och då......hans sida bucklandmall.com kan ni gärna mailbomba med hälsning från Sverige:D

Hur som, hoppas det löser sig för dig i Augusti!:)
Haha! Lite kul att du inte gett upp även om det gått en tid.
2000$ är mycket pengar!
 

Sammeh

Cartier
Vi får hoppas att du får dina $2000 nu när kursen står på 9 kr(?). om jag minns rätt var den 6,90 2005..
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Haha! Lite kul att du inte gett upp även om det gått en tid.
2000$ är mycket pengar!
Skickade precis ett nytt mail till honom, så jag såg att jag överdrev , det var den 23 maj 2002..... och han är "bara" skyldig mig 1.000 USD och han har betalt 790 USD. Det sjukaste av allt var att jag körde via PayPal, och jag anmälde det dit, men han hade inget på sitt konto så PayPal kunde inget göra....därför litar jag inte på PayPal sedan dess.
 
Topp