• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning köp inget av Roberto.Gilberti på VRF SCAM!

calzone

Vacheron
Någon gång ska ju vara den första...nu har jag blivit blåst på vrf köp inget av Roberto.Gilberti. Hans email är : [email protected] bifogar även bilder på hans pass som han mailade över i söndags. Pengarna lämnade mitt konto i fredags så tyvär kunde inte banken stoppa betalningen. Jag är inte den som brukar inte bli lurad men den här killen va riktigt duktig på det han gör förmodligen hans yrke...Han hade väldigt bra kontakt med mig i söndags på måndag när han fått pengarna ingen kontakt. Jaha bara säga grattis till Roberto som säkert sitter och avnjuter en ÖL för mina pengar...

Roberto_zpsb12078d2.jpeg
Roberto2_zpse6068302.jpeg
 

vonhall

Rolex
Det var riktigt tråkigt att höra! Kan bara hoppas att det finns någon naturlig förklaring till hans tystnad och att det det inte var för mycket pengar inblandade! :(
 

Mattan

Panerai
Kan det inte vara så att han är borta ett par dagar då? Har hänt mig flera ggr att jag inte hört något på ett par dagar efter betalning.
hoppas det löser sig.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Någon gång ska ju vara den första...nu har jag blivit blåst på vrf köp inget av Roberto.Gilberti. Hans email är : [email protected] bifogar även bilder på hans pass som han mailade över i söndags. Pengarna lämnade mitt konto i fredags så tyvär kunde inte banken stoppa betalningen. Jag är inte den som brukar inte bli lurad men den här killen va riktigt duktig på det han gör förmodligen hans yrke...Han hade väldigt bra kontakt med mig i söndags på måndag när han fått pengarna ingen kontakt. Jaha bara säga grattis till Roberto som säkert sitter och avnjuter en ÖL för mina pengar...

Roberto_zpsb12078d2.jpeg
Roberto2_zpse6068302.jpeg



Trist :( vad var det för klocka?
 

calzone

Vacheron
Trist :( vad var det för klocka?

Ingen klocka som TUR var i detta fallet. 2 stycken NOS Tropic 19 superdome glas var det...han var mycket skicklig ville inte gå med på mitt bud etc läskigt inte första gången han gjorde de här känns det som...Har kontakt med admin på vrf det var dom som gick ut med en varning i hans annons. Så mailade dem o de förklarade att han sålt samma varor till flera olika personer...Få se om ja orkar göra en polisanmälan.
 
Har det bara gått en dag typ? Personligen skulle jag nog ge det lite mer tid innan jag hänger ut nån med namn och bild på nätet, kan ju hänt vadsomhelst, nån släkting kan ha dött, han är sjuk, varit med i en olycka osv...

Alltid trist om någon blir lurad, men tycker nog det är lite väl snabbt av dig...

EDIT: Såg ditt inlägg ovan nu...
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Riktigt grisigt om du blivit blåst, men dra inte för stora växlar ännu utan avvakta ett par dagar till, hoppas innerligt att det löser sig.

Edit: läste nu ovan...:(
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Trist, tur att det inte var din DD, idioter finns det gott om.. cirka 80% av jordens befolkning som farsan brukar säga.
Lider med dig.
 
Är du säker på att det är han på bilden i passet. Bilden har ju ingen stämpel och kan ju föreställa någon helt oskyldig.
 

JiiWe

Cartier
Måste säga att jag inte var särskilt imponerad av de italienska passen. Ser de verkligen ut så där? Det ser ju nästan ut som att de klistrat på bilden? Den där passbilden måste väl vara photoshopad? Om man jämför med svenska pass så är ju bilden "integrerad" i passet på ett annat sätt?

OnT: Lider med dig, Calzone.
 

Bilagor

  • dsc02165_91150956d.jpg
    dsc02165_91150956d.jpg
    22.6 KB · Visningar: 230

paradis

Audemars
Ingen klocka som TUR var i detta fallet. 2 stycken NOS Tropic 19 superdome glas var det...han var mycket skicklig ville inte gå med på mitt bud etc läskigt inte första gången han gjorde de här känns det som...Har kontakt med admin på vrf det var dom som gick ut med en varning i hans annons. Så mailade dem o de förklarade att han sålt samma varor till flera olika personer...Få se om ja orkar göra en polisanmälan.


Det handlar också om pengar,men vilken tur att du inte köpte en Rolex av honom.............
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fasen vad trist och stort tack för att du delar med dig och varnar!

Men det där id-kortet ser fasen riktigt skevt ut. Texten ser helt pålagd ut, dessutom snett med ett typsnitt på vänster sida och ett annat på höger, en italiensk advokat (med jätteringar i öronen - fördom - I know) som bor i Tyskland...

Bra att samla sånt här i någon bad-guys tråd kanske och dela med av övriga tips för att identifiera scams.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Trist med sånt här.
Ser man ett sånt "pass" är det ifrågasättande som gäller, alla pass i EU måste ju följa EU:s standarder och när en europeisk säljare har ett pass som inte är det minsta likt ett svenskt finns det goda skäl att tveka i min mening.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket tråkigt när det händer, och jävligt lätt att vara efterklok... Jag vet.. :(

Verkar vara mycket scams, har säkert anmält 20 annonser på blocket senaste veckan..
 

mrgd

Omega
Trist, verkar ju onekligen lurendrejeri i och med "passet" han mailade. Jag var med om att en vara jag köpt aldrig dök upp, jag skickade ett antal mail men inga svar, efter drygt en månad hörde dödsboet av sig och skickade varan, var lite snopet då man trodde man blivit blåst.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Fan vad tråkigt, kommer aldrig glömma den gången det hände mig för några år sen. Det var ingen klocka men det sved ändå...
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Alltid tråkigt när folk blåser än, hoppas han får vad han förtjänar om han gör det med avsikt! Tråkigt hoppas att det löser sig kompis ;) .
 
Topp