• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning Köp inte den här Omegan !

calzone

Vacheron
Gjorde ett återköp på Omegan då end bitarna "end links" är fejk "aftermarket" inte orginal samt HE kronan "crown" är fejk "aftermarket" Ingen Omega logga. Misstänker även väldigt startkt att färgen på dykaringen "bezel" är omålad "repainted" färgen släppte lite första gången jag vred på dykarringen. Mycket tråkigt att sälaren lägger ut den igen utan att skriva ut detta i annonsen någon kommer bli lycklig till en början kanske för alltid lycklig om han inte tar klockan till en urmakare som kollar äktheten. Även konstigt att han lägger ut den med samma bilder som det var när jag köpte den kan säga att det saknas en hel del svart färg på vridringen nu om han nu inte målat om den igen ? :(. Jag är inte ute efter att hänga ut honom som säljare han säljer säkert massor av shyssta dinkor men köper man och säljer mycket så stöter man ju ibland på ihopplock etc ngt som denna säljaren uppenbarligen har svårt att förstå, acceptera.


http://www.ebay.co.uk/itm/Omega-Seamast ... 1c2f34256a
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Men var ändå såpass reko att han tog tillbaka den?
 

calzone

Vacheron
leben skrev:
Men var ändå såpass reko att han tog tillbaka den?


Han hade väl inget val ? Säljer man ngt som senare visar sig vara skit så bör man väl som seriös säljare gå med på ett återköp ?. Kan även hänvisa hit : http://omegaforums.net/threads/need-adv ... onal.3135/


Kan säga dig att det har varit en lång resa för mig jobbigt att ligga ute med så mycket pengar :( Kommer vara mycket mer observant i framtiden. Slutsats : en läxa lärd !
 

calzone

Vacheron
yonsson skrev:
Hur 17 kan han ha 100% positiv feedback?


För att han är en bra säljare kanske :p Min gissning är att han inte visste om det helt enkelt köper man in och säljer mycket så kan det ju bli fel ibland. Dock konstigt att han inte andvänder aktuella bilder...En annan sak som var skum var att det satt fel batteri i klockan när jag fick den...Sen så var det ju en ren tur att jag kollade upp detta efter nyår kändes väldigt suspekt att färgen på bezeln släppte redan första gången jag vred på den...
 

calzone

Vacheron
yonsson skrev:
Seikoman87 skrev:
yonsson skrev:
Hur 17 kan han ha 100% positiv feedback?
En annan sak som var skum var att det satt fel batteri i klockan när jag fick den...

Vad menar du med "fel" batteri? (Ett batteri kan ha många olika referenser.)


Enligt urmakaren så var det fel batteri i klockan så han bytte och satte i rätt han sa att det som satt i var fel typ av batteri. Nu har jag gått med is i magen i över en vecka so be gentle please :p. Sen såg jag ett återköp som det enda rätta då jag själv inte skulle kunna sälja klockan vidare med dåligt samvete.
 

Knät

Cartier
Hmm.. I texten står det både att det är en Quartz men även att det är en Automatic Mechanical... Verkar som en fuling till säljare, lustigt att han tog tillbaka klockan..
 

Wi

NLA
2-Faktor
Skrev till säljaren i ren nyfikenhet, frågade om bezel var äkta då den saknar färg, syns på bilder, samt om länken var äkta så länkarna ser märkliga ut och end-linksen inte har refnr. Får se vad han svarar…
Jävla less på såna här sketna försäljare!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Säljaren påstår att allt är äkta, även end-linksen.. Samt undviker frågan om dykringen är målad eller inte
 

Rivalen

Rolex
Tack för denna tråden.

Att han behåller 100% gissar jag beror på att en del avstår att sätta betyg om man inte är helt nöjd. Jag har avstått istället för att sätta negativt, men då har det handlat om gradering - borde kanske satt neutral åtminstone. Att sätta negativt har jag gjort en gång (klocka som skulle vara "mint" kom med servicebehov och utan ulovat cert) Han ville ta den i retur, certfrågan tyckte han var löjlig, men jag hade tappat förtroendet och Rolex tillbaks till USA är för mycket risker. Han hade 2500 affärer och 100% - jag tänkte efter flera ggr, men valde att spräcka hans nolla även om det var otrevligt.

De som har stor omsättning kanske inte alltid kan modellen riktigt eller ger sig inte tid att kolla upp innan leverans?

Det är intressant att höra att en med 3000 a 100% agerar så här trots påpekandet.

En kund kan ju, som sades, vara nöjd pga okunnighet. Guld värt att kunna kolla på ett forum.

Tack vare sådana här trådar blir jag än mer vaksam på ebay. :D
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Varning Köp inte den här Omegan !

Jag förstår inte varför man vill undvika att sätter negativt omdöme på ebay? Syftet är väl att betyget ska berätta för framtida köpare hur pass ärlig säljaren är. Eller är man rädd att få dåligt omdöme tillbaks som köpare?
 

calzone

Vacheron
Han vill att jag ska : Cancelling purchase for Omega Seamaster watch large sapphire mens men's professional 300m diver dive på EbaY. Ringde PayPal och frågade om jag skulle göra det men det kunde dom inte svara på utan hänvisade till EbaY det verkar vara väldigt svårt att hitta en mail som går till EbaY eller telefonummer. Säljaren tjatar även om att jag ska ge han 5 stars rating nu när återköpet är gjort.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Köpte ett par Oakley skidgoggles (nya) för ett tag sen. Leveransen tog fyra veckor och när jag väl fick dem var det en liten repa på linsen. Blev givetvis negativt omdöme varpå säljaren skickade två snyftmail och erbjöd mig 5% rabatt om jag ändrarde omdömet. Då jag inte säljer min själ för 60 kr lät jag det stå kvar.

Man kan väl speca vad det är man tycker är negativt? I mitt fall var det leveranstiden och att produkten inte var som utlovad.
 

Rivalen

Rolex
Jag tror inte säljaren kan sätta negativt på dig som köpare. Jag tror det blev pajkastning så de tog bort det - men inte säker. Jag tror att jag har uppfattat det rätt och då lägger det ett större ansvar på mig som köpare när jag betygsätter. Säljaren kan replikera i text, men inte sätta negativ på mig - som sagt viss reservation att jag har fel.

Själv är jag försiktig bara för att det betyder mycket för säljaren och det kan inte redas ut offentligt för det finns inte skrivutrymme nog. Neutral med kommentaren att man tyvärr inte tänker handla igen av den säljaren är ett alternativ som jag kunde valt den gången jag avstod betygsättning.

Den där jag satte negativt så svarade han med minst två rena lögner och, som sagt, det finns inte utrymme att gå till botten och det är inte säkert att mer utrymme skulle ge något - skulle upplevas som ord mot ord...

Fryken Edit: Självklart måste man ange skälen till betyget.

Seikoman87 - hur gjorde du i detta fallet? Satte du neutral med kommentar eller avstod du? Negativ hade ju varit befogat om du hann se att den lades ut igen - såsom det gjordes - innan du gav betyg? Kanske hade negativ varit befogat hur som?
 
Topp