• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning på blocket

Hallå på er!
Jag la ut min milgauss på blocket och fick svar ifrån London (påstår hon/han)
Köparen vill att du skickar klockan till London och hen betalar via bank of England
Ett fejkmail ifrån denna bank påstår att dom har fått pengar och håller i dom tills du kan bevisa att du har skickat klockan.
Då ska du få dina pengar.

Bank of England är deras riksbank och pysslar ej med sånt.
Jag har pratat med dom.

Så var vaksam över dessa jävla kräk.
Om någon är sugen på en fin milgauss 2013 för 38.000 så finns den på blocket.
Med vänlig hälsning, Micke
 

rogart-63

Patek
Hallå på er!
Jag la ut min milgauss på blocket och fick svar ifrån London (påstår hon/han)
Köparen vill att du skickar klockan till London och hen betalar via bank of England
Ett fejkmail ifrån denna bank påstår att dom har fått pengar och håller i dom tills du kan bevisa att du har skickat klockan.
Då ska du få dina pengar.

Bank of England är deras riksbank och pysslar ej med sånt.
Jag har pratat med dom.

Så var vaksam över dessa jävla kräk.
Om någon är sugen på en fin milgauss 2013 för 38.000 så finns den på blocket.
Med vänlig hälsning, Micke

Tyvärr finns såna som vill blåsa andra på pengar eller saker .Det är väl nackdelen med ställen som blocket eller liknade . En klocka för 38000 skulle jag nog inte sälja annat än F2F . Eller via auktionsfirma .Kanske ev Ebay med Paypal i bakrunden som försäkring .
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Jag har fått samma "erbjudande". Det verkade legitimt i initial dialog, men "underlaget" som skulle visa betalaning gjord var så dåligt att man såg direkt att de klippt in bilder från nätet och som du säger, inte trovärdigt att en privat persons betalning skulle gå via BoE, det är som att en svensk betalar räkningar via Riksbanken....
 
Topp