• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning säljare på tradera

Bolio

Panerai
Säljaren Zweidorff89 hade för två dagar sedan en i stort sätt likadan annons som jag anmälde till Tradera samt informerade Hedens Guld AB som äger klockan att den fanns på Tradera. Efter min anmälan och företagets anmälan plockades den bort av tradera, Vad händer då???????? Jo personen lägger in en ny i stort sätt likadan annons med nästan samma text och identiska bilder och tradera tar in den!!!
Gjort ny anmälan igår och den är fortfarande kvar. Uppe i 20k nu grymt billigt för det uret men jag tror köparen blir besviken över tegelstenen som han får när paketet kommer. Samma säljare har även ett par fotbollsskor samt en guldkedja ute för försäljning lär väll vara samma sak med dessa varor som med klockan.

Vet det inträffar ofta men när man upptäcker det blir jag lika förbannad varje gång. Tur man int e en bil för då hade toppen flygit och vart i omloppsbana runt jorden :rage:.
Objekts nummer 191844874
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Varningssignalerna står som spön i backen. "Klockan skickas mot ful betalning" ungefär detsamma som köparen kommer uppleva, en fulklocka. Trevlig morfar som överlåtit sin Gmt II till sitt barnbarn. Går ej att hämta på plats då han jobbar på annan ort. Kanske man kan hämta den där han jobbar då? Nähä inte det inte.. Jävla skojare. Doppa han i tjära och fjädrar och låt han springa gatlopp genom en hop arga mattanter som smiskar han med matslevarna så fjädrarna ryker. Patrask!
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Haha ja man blir ju aldrig förvånad.. Jag anmälde i alla fall! bara hoppas tradera tar bort den innan någon stackare gör en taskig affär!
 

Onelund

Rolex
Tycker tradera borde ha någon slags extra säkerhet när det gäller försäljningar av kapitalvaror, ex paypal eller kräva möjlighettill f2f business. Är osäker på hur det skulle skötas men det kanske skrämmer bort någon.
 

Archie

Cartier
vem fan kör förskottsbetalning >20k till en person på tradera helt utan referenser på en annons där snubben inte ens kan stava vettigt? om man är såpass korkad är det nog varesig första eller sista gången man blir lurad här i livet....
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tradera har ju ingen granskning á la Blocket vilket gör det nästan omöjligt att följa med och hålla koll på allt som läggs upp. Skulle det inte vara för användarna/besökarna av Tradera skulle bedrägerierna vara grymt mycket mer.

Sen kan man ifrågasätta Traderas "experter" som enligt dem är utbildade och inriktade på ett till två specialområden.

Jag har fått ett par annonser nedstängda utav Tradera pga. dess inkompetens. Hade en Tudor uppe tidigare som hade sin originalkrona med Rolex kronan på, samt Rolex case osv. Skrev det i annonsen men dem plockade ned den då det klart och tydligt inte var en Rolex jag sålde och därför fick de orden inte användas för det kunde vara missvisande. Gick ett par dagar och jag fick rätt och dem krediterade en faktura jag hade på 1000kr.

Tradera har noll kundvård och noll intresse i det dem gör, det är bara pengarna som räknas.
 

Sumo

Omega
Det finns fruktansvärt mycket piratkopior och annat skräp på Tradera, det är att anmäla när man ser det. Men Tradera tjänar ju pengar på de som säljer skräp också, så de är inte alltid villiga att ta bort annonser eller användare.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag tänker samma sak som så många andra...

Man behöver inte vara speciellt "klockkunnig" för att se alla varningstecken i denna annonsen... Ändå sitter folk och budar 20k+?

Anmälde också.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Nu är klockan borta. Men även halskedjan han säljer ligger på blocket. Upplagd av Kronofogden. Ser till och med blockets logga på traderabilden.
 

Bolio

Panerai
vem fan kör förskottsbetalning >20k till en person på tradera helt utan referenser på en annons där snubben inte ens kan stava vettigt? om man är såpass korkad är det nog varesig första eller sista gången man blir lurad här i livet....

Absolut Archie jag håller med dig i stort men jag har ett litet problem ang resonemanget. Tradera anses av många vara en säker plats att handla på ( vi vet att så inte är fallet ) och för dessa människor som då enligt dem köper nått på en tradera auktion och blir grundlurad kan jag inte bara tänka att ja fan skyll dig själv du borde veta bättre men du är väll korkad.
Själv tycker jag att en person som litar på någon och har köpt det på en sida som anses säker inte är den korkade utan det är den som försöker blåsa en medmänniska som är korkad.

I just detta fall kan jag säkert över annalyserat ditt inlägg eller så har du inte skrivit så tydligt, jag tror som sagt att vi är på samma våglängd i detta.

Vissa brukar säga att en del människor är för snälla för sitt eget bästa och i och med det gör det att de kallas för lite dum i huvudet, jag tycker fortfarande att om någon anser att jag har en dålig egenskap och den egenskapen är att jag är för snäll tar jag hellre det än någon annan ( dålig ) egenskap då jag tycker att det är personen som utnyttjar den som är snäll som är gravt felande.

Hur som haver annonsen är borta tack alla för hjälpen. Man hade ju kunnat hoppats att tradera när de fått info om en viss säljare att de även skulle titta lite extra noga på andra försäljningar personen har men det är väll total överkurs för dess medarbetare. Tragiskt är vad det är.
 

Archie

Cartier
Absolut Archie jag håller med dig i stort men jag har ett litet problem ang resonemanget. Tradera anses av många vara en säker plats att handla på ( vi vet att så inte är fallet ) och för dessa människor som då enligt dem köper nått på en tradera auktion och blir grundlurad kan jag inte bara tänka att ja fan skyll dig själv du borde veta bättre men du är väll korkad.
Själv tycker jag att en person som litar på någon och har köpt det på en sida som anses säker inte är den korkade utan det är den som försöker blåsa en medmänniska som är korkad.

I just detta fall kan jag säkert över annalyserat ditt inlägg eller så har du inte skrivit så tydligt, jag tror som sagt att vi är på samma våglängd i detta.

Vissa brukar säga att en del människor är för snälla för sitt eget bästa och i och med det gör det att de kallas för lite dum i huvudet, jag tycker fortfarande att om någon anser att jag har en dålig egenskap och den egenskapen är att jag är för snäll tar jag hellre det än någon annan ( dålig ) egenskap då jag tycker att det är personen som utnyttjar den som är snäll som är gravt felande.

Hur som haver annonsen är borta tack alla för hjälpen. Man hade ju kunnat hoppats att tradera när de fått info om en viss säljare att de även skulle titta lite extra noga på andra försäljningar personen har men det är väll total överkurs för dess medarbetare. Tragiskt är vad det är.


hur som helst givetvis bra att annonsen anmäls och tas bort... menade aldrig något annat. synd att man inte kan sätta dit dom på allvar
 
Topp