• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VARNING: TimeToWatch.dk

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denna tråd har, som diskussionstråd betraktat, så att säga passerat zenit och flyttas härmed högtidligen till forumets referensavdelning.

En allmän rekommendation från forumledningen till er som vill fortsätta de dansk-svenska samförståndsövningarna är att ni gör detta via PM.
 

Yo-han

Troll probationary
Välkomna alla danskar! Vi välkomnar också bingoralfs renskrivning qv konversationen om den inte kommer tidigare
image.jpg
image.jpg
 

JohnDoe

Rolex
Så tröttsamt med alla danskar som reggat sig här idag och stöder ttw. Uppenbarligen gäller dansk köplag bara danska konsumenter och inte svenska konsumenter som köper av danska säljare. Detta bevisar åter att det viktiga för danskar är att danskar alltid har rätt och svenskar fel. Stämmer 100% med alla mina danska erfarenheter.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
WARNING:
I warn all sellers in Nordic to sell a watch - especially with a box - to the buyer Bingoraalf.

Bingoraalf may change his mind a month after the purchase - due to minor box variations - even though he is selfish and careless enough to enjoy wearing the watch in the mean time. Bingoraalf will expose you to public watch forum flaming & humiliation in tar-and-feather.

Bingoraalf now has a track record of being narcisstic-hysterical and ruthless in destroying seller reputation on public forums across the Nordic. Bingoraalf may launch a mob campain anytime his childish-narcissistic watch box needs are not met. Stay away from him at all costs. He is bad news.
Seriöst, är du helt jävla dum i huvudet?

Kanske låsa tråden? Den spårar rätt bra...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Han har inte fått ett korrekt beslutsunderlag. Sen kan tråden spåra ur bäst den vill. Faktum kvarstår, han har vilseletts, oavsett allt annat.
 

Portofino

Panerai
Tråkig historia detta. Ironin slår en dock när man läser på deras hemsida;
"Handler man i Danmark hos en urmager eller urhandler er risikoen for at blive snydt meget lille. Danmark er et lille land og sælgere kan ikke snyde køberne uden han bliver hængt ud på div. hjemmesider. "
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
För att bidra till trolleriet så är beteendet rätt typiskt för danskar. Har haft många nordiska projekt där allt funkar fint med norge, finland och sverige men när man kommer till danmark så går allt åt skogen. Många av mina kollegor har samma erfarenhet. Att göra affärer med danskar får matthandlarna i vissa turistorter att framstå som riktigt trevliga och ärliga. Sett hur svågerpolitiken i ett stort försäkringsbolag systematiskt kastar ut alla svenskar på ledande poster och ersätter med danskar. Att det danska moderbolaget förlorar 25-30 kr på varje omsatt hundralapp är inget problem eftersom det mycket lönsamma svenska bolaget försörjer det danska bolaget med "socialbidrag" så den engelska huvudägaren inte ser igenom hur dåligt skött det danska bolaget är. Se även på den stora nordiska banken där en dryg dansk CEO rensar ut svenskar i styrelsen och sedan köper lyxvåningar på bankens bekostnad. Listan kan göras lång med många exempel. Kort sagt. Det enda bra med danmark är ölen men ärligt talat, skippar gärna den för att inte gynna dem.

Hahaha med andra ord RIV BRON :)
 

Cryssarn

Rolex
Det gör det, på det här forumet. As far as Google is concerned, så hamnar detta tramset i värsta fall högt upp i sökresultatet och då med en klockbroder namngiven.
som sagt så var det på väg att dö ut. allt hade blivit löst etc. sen kom alla riddare tema Don Quijote, och så var det igång igen.
 

007

Cartier
För att bidra till trolleriet så är beteendet rätt typiskt för danskar. Har haft många nordiska projekt där allt funkar fint med norge, finland och sverige men när man kommer till danmark så går allt åt skogen. Många av mina kollegor har samma erfarenhet. Att göra affärer med danskar får matthandlarna i vissa turistorter att framstå som riktigt trevliga och ärliga. Sett hur svågerpolitiken i ett stort försäkringsbolag systematiskt kastar ut alla svenskar på ledande poster och ersätter med danskar. Att det danska moderbolaget förlorar 25-30 kr på varje omsatt hundralapp är inget problem eftersom det mycket lönsamma svenska bolaget försörjer det danska bolaget med "socialbidrag" så den engelska huvudägaren inte ser igenom hur dåligt skött det danska bolaget är. Se även på den stora nordiska banken där en dryg dansk CEO rensar ut svenskar i styrelsen och sedan köper lyxvåningar på bankens bekostnad. Listan kan göras lång med många exempel. Kort sagt. Det enda bra med danmark är ölen men ärligt talat, skippar gärna den för att inte gynna dem.

Seriöst! Dags att lägga ner nu eller!? Det började med en ofullständig/fel box! Nu skall en hel nation dras i smutsen! Är du på riktigt eller?
En uppmaning till alla, ignorera alla sandlådefasoner och skäm inte ut vårt kära forum mer nu med dylikt trams!
 

JohnDoe

Rolex
Seriöst! Dags att lägga ner nu eller!? Det började med en ofullständig/fel box! Nu skall en hel nation dras i smutsen! Är du på riktigt eller?
En uppmaning till alla, ignorera alla sandlådefasoner och skäm inte ut vårt kära forum mer nu med dylikt trams!
Jag lägger mig bara på samma nivå som danskarna. De kom ju in och toktrollade här, då får de igen.
 

David

Bödeln
Jag har inte alls lust att börja läsa andra forum, men det verkar det finnas många här som gör. Är det inte någon på de utländska forumen (utöver eventuella ditresta korstågsriddare) som ser den framkomna informationen om boxen som ett bekymmer?
 

M.U

Rolex
Fast det är inte missen i sig som är problemet utan hanteringen av den. Att andra köpare kan bli nöjda är ju självklart, men precis som TS hade jag varit sur om något säljs som full set och sedemera sen inte är det. Inte minst då det påverkar värdet. Och då till en början få svaret att det mer eller mindre är mitt fel.
Han fick ju uppenbarligen chans att returnera den till fullo direkt, som han hade "glömt" att skriva med i sin trådstart....
 

M.U

Rolex
Fast det är inte missen i sig som är problemet utan hanteringen av den. Att andra köpare kan bli nöjda är ju självklart, men precis som TS hade jag varit sur om något säljs som full set och sedemera sen inte är det. Inte minst då det påverkar värdet. Och då till en början få svaret att det mer eller mindre är mitt fel.
Han fick ju uppenbarligen chans att returnera den till fullo direkt, som han hade "glömt" att skriva med i sin trådstart....
 

Rivalen

Rolex
Ts blev för förtjust i klockan, så när varningsklockorna började ringa i och med saknat plexi och doftande band så kontrollerade han inte allt i minsta detalj inom 14 dagars returrätten utan hoppades att detta var "allt". För mycket känslor och för lite tråkig petimeter.

Vet någon om den bristfälliga boxen verkligen levererades i det skicket från AD? TTW beskriver sin vara tvärsäkert (full set) och då måste man beskriva rätt. När reklamationen kommer intar TTW fel attityd baserat på de villkor man säljer på. Men för köparen är det ointressant om man säljer på komission eller har köpt klockan för att sälja vidare. Beskrivningen var felaktig och Ts reklamationsrätt borde varit tydlig för TTW och därför skulle handläggningen varit proffsigare från start. Plus för svar i tråden och för att till slut ha gjort det enda rätta.

Nu fick vi en handlare som svarade i tråden - undrar om utfallet kommer att uppmuntra fler till att göra likadant i framtida liknande trådar?

Fördela minuspoäng? Ja, det är ju ett sätt att beskriva hur jag uppfattar hur man brustit: TTW 83 vs Ts 17.

Lovar att jag skall försöka avhålla mig från att skriva mer i tråden. Men var snäll och låt alla prata färdigt, även om den då klättrar på Google.
 

JoepeteJokla

Breitling
Jeg har handlet ure med Mads fra Timetowatch flere gange. Hver gang til min fulde tilfredshed.
På et tidspunkt købte jeg en PAM 305, som jeg efter godt tre uger opdagede, gik "underligt" (tabte noget på et halvt døgn, for så at vinde lidt ekstra et halvt døgn). Min fortrydelsesperiode var ovre, men da jeg gjorde Mads opmærksom på problemstillingen, fik han tjekket uret, og da det viste sig, at uret trængte til et nærmere kig/service fra Panerai, tog han uret tilbage til købsprisen, og afholdt selv udgifterne for service.
Jeg er tilfreds kunde fra Timetowatch, og da jeg havde behov for god behandling, fik jeg denne.
Hermed vil jeg slutte og ønske, at denne tråds implicerede parter har fået løst de ting, der skulle løses, så alle er tilfredse.
I ønskes ALLE en god uge!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jeg har handlet ure med Mads fra Timetowatch flere gange. Hver gang til min fulde tilfredshed.
På et tidspunkt købte jeg en PAM 305, som jeg efter godt tre uger opdagede, gik "underligt" (tabte noget på et halvt døgn, for så at vinde lidt ekstra et halvt døgn). Min fortrydelsesperiode var ovre, men da jeg gjorde Mads opmærksom på problemstillingen, fik han tjekket uret, og da det viste sig, at uret trængte til et nærmere kig/service fra Panerai, tog han uret tilbage til købsprisen, og afholdt selv udgifterne for service.
Jeg er tilfreds kunde fra Timetowatch, og da jeg havde behov for god behandling, fik jeg denne.
Hermed vil jeg slutte og ønske, at denne tråds implicerede parter har fået løst de ting, der skulle løses, så alle er tilfredse.
I ønskes ALLE en god uge!


Oklart hur mycket legitimitet du förmedlar genom att, med din första post, försvara en okunnig skojjarhandlare. På danska... Ridå...
 

Cryssarn

Rolex
Jeg har handlet ure med Mads fra Timetowatch flere gange. Hver gang til min fulde tilfredshed.
På et tidspunkt købte jeg en PAM 305, som jeg efter godt tre uger opdagede, gik "underligt" (tabte noget på et halvt døgn, for så at vinde lidt ekstra et halvt døgn). Min fortrydelsesperiode var ovre, men da jeg gjorde Mads opmærksom på problemstillingen, fik han tjekket uret, og da det viste sig, at uret trængte til et nærmere kig/service fra Panerai, tog han uret tilbage til købsprisen, og afholdt selv udgifterne for service.
Jeg er tilfreds kunde fra Timetowatch, og da jeg havde behov for god behandling, fik jeg denne.
Hermed vil jeg slutte og ønske, at denne tråds implicerede parter har fået løst de ting, der skulle løses, så alle er tilfredse.
I ønskes ALLE en god uge!
Men gudars skymning....är inte detta avklarat redan? varför dra upp det igen?
 
Topp