• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VARNING: TimeToWatch.dk

Mats Wilander

Breitling
WARNING:
I warn all sellers in Nordic to sell a watch - especially with a box - to the buyer Bingoraalf.

Bingoraalf may change his mind a month after the purchase - due to minor box variations - even though he is selfish and careless enough to enjoy wearing the watch in the mean time. Bingoraalf will expose you to public watch forum flaming & humiliation in tar-and-feather.

Bingoraalf now has a track record of being narcisstic-hysterical and ruthless in destroying seller reputation on public forums across the Nordic. Bingoraalf may launch a mob campain anytime his childish-narcissistic watch box needs are not met. Stay away from him at all costs. He is bad news.
 

Cryssarn

Rolex
WARNING:
I warn all sellers in Nordic to sell a watch - especially with a box - to the buyer Bingoraalf.

Bingoraalf may change his mind a month after the purchase - due to minor box variations - even though he is selfish and careless enough to enjoy wearing the watch in the mean time. Bingoraalf will expose you to public watch forum flaming & humiliation in tar-and-feather.

Bingoraalf now has a track record of being narcisstic-hysterical and ruthless in destroying seller reputation on public forums across the Nordic. Bingoraalf may launch a mob campain anytime his childish-narcissistic watch box needs are not met. Stay away from him at all costs. He is bad news.
seriously...go back under your bridge...troll. :meh:
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
WARNING:
I warn all sellers in Nordic to sell a watch - especially with a box - to the buyer Bingoraalf.

Bingoraalf may change his mind a month after the purchase - due to minor box variations - even though he is selfish and careless enough to enjoy wearing the watch in the mean time. Bingoraalf will expose you to public watch forum flaming & humiliation in tar-and-feather.

Bingoraalf now has a track record of being narcisstic-hysterical and ruthless in destroying seller reputation on public forums across the Nordic. Bingoraalf may launch a mob campain anytime his childish-narcissistic watch box needs are not met. Stay away from him at all costs. He is bad news.

Hahahahahahahahaha!
 

Tobbe.L

Omega
Fasen så trist alltså!

Tycker du gör HELT rätt, jag är precis likadan, om jag är på jakt efter fullset, lovat fullset, betalat för fullset så ska det vara fullset!

Hoppas allt löser sig för dig och du får den klocka du så förtjänar och betalat för!
Och det får en verkligen att tänka både en och två ggr. nästa gång man drar iväg ett mail över nätet till en säljare efter en trånande klocka man inte har möjlighet att se in person.
Både kräva extra bilder på klockan och tillhörande låda mm. man kan inte gardera sig tillräckligt.
 

kalufsen

Panerai
WARNING:
I warn all sellers in Nordic to sell a watch - especially with a box - to the buyer Bingoraalf.

Bingoraalf may change his mind a month after the purchase - due to minor box variations - even though he is selfish and careless enough to enjoy wearing the watch in the mean time. Bingoraalf will expose you to public watch forum flaming & humiliation in tar-and-feather.

Bingoraalf now has a track record of being narcisstic-hysterical and ruthless in destroying seller reputation on public forums across the Nordic. Bingoraalf may launch a mob campain anytime his childish-narcissistic watch box needs are not met. Stay away from him at all costs. He is bad news.
lol
 

JohnDoe

Rolex
För att bidra till trolleriet så är beteendet rätt typiskt för danskar. Har haft många nordiska projekt där allt funkar fint med norge, finland och sverige men när man kommer till danmark så går allt åt skogen. Många av mina kollegor har samma erfarenhet. Att göra affärer med danskar får matthandlarna i vissa turistorter att framstå som riktigt trevliga och ärliga. Sett hur svågerpolitiken i ett stort försäkringsbolag systematiskt kastar ut alla svenskar på ledande poster och ersätter med danskar. Att det danska moderbolaget förlorar 25-30 kr på varje omsatt hundralapp är inget problem eftersom det mycket lönsamma svenska bolaget försörjer det danska bolaget med "socialbidrag" så den engelska huvudägaren inte ser igenom hur dåligt skött det danska bolaget är. Se även på den stora nordiska banken där en dryg dansk CEO rensar ut svenskar i styrelsen och sedan köper lyxvåningar på bankens bekostnad. Listan kan göras lång med många exempel. Kort sagt. Det enda bra med danmark är ölen men ärligt talat, skippar gärna den för att inte gynna dem.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
WARNING:
I warn all sellers in Nordic to sell a watch - especially with a box - to the buyer Bingoraalf.

Bingoraalf may change his mind a month after the purchase - due to minor box variations - even though he is selfish and careless enough to enjoy wearing the watch in the mean time. Bingoraalf will expose you to public watch forum flaming & humiliation in tar-and-feather.

Bingoraalf now has a track record of being narcisstic-hysterical and ruthless in destroying seller reputation on public forums across the Nordic. Bingoraalf may launch a mob campain anytime his childish-narcissistic watch box needs are not met. Stay away from him at all costs. He is bad news.


Ridå. Admins, kan inte ni ta tag i detta nu?
 

JohnDoe

Rolex
Jag skulle nog vilja påstå att herr Willanders inlägg snarar stjälper än hjälper den danske handlaren.
Ja och de kan fortfarande inte skilja på ångerrätt och reklamationsrätt. Googlade ju fram dansk konsumentköplag. Två års reklamationsrätt. Dessutom är danska ARNs beslut bindande till skillnad från SE.
 

16610

Patek
2-Faktor
På riktigt lägg ner nu!

Att TS blivit fel behandlad är 100% klart. Men att fortsätta nu när fakta ligger på bordet är bara löjligt!

Båda har väl fått lida så det räcker nu!

Ordning och reda nu! Har ni svårt att förstå skicka PM till mig ska jag förklara grundligt för er!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Konsumentköplag:
image.jpg
image.jpg


^ Är inte varan som beskriven så räknas det som ett fel på varan.
Ok, fair enough. Vad som inte är tydligt är definitionen på "varan." Det vore intressant att veta vad instanserna anser "varan" vara i fallet fina klockor, själva klockan eller hela paketet. Är boxen en del av "varan" eller anses det vara förpackningsmaterial? Jag vet ju vad vi tycker att det skall vara, men tycker ARN och rättsväsendet det samma? Har någon på KS koll?
 

JohnDoe

Rolex
Allt som säljs bedöms i sin helhet. Köper du en bil med xxx fälgar som sedan visar sig vara billigaste biltema så är det ett fel i varan. Finns en bild från konsumentköplagen i tråden. Glasklart. Det går tydligt att påvisa en prisskillnad på fullset och icke fullset.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok, fair enough. Vad som inte är tydligt är definitionen på "varan." Det vore intressant att veta vad instanserna anser "varan" vara i fallet fina klockor, själva klockan eller hela paketet. Är boxen en del av "varan" eller anses det vara förpackningsmaterial? Jag vet ju vad vi tycker att det skall vara, men tycker ARN och rättsväsendet det samma? Har någon på KS koll?
Läs texten igen.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Nu verkar ju allt bli bra......MEN det hade det troligen inte blivit om inte denna tråd skapats, eller köparen hade skrivit på flera olika forum, då säljaren inte rättade till sina misstag trots att köparen anmält till konsument Europa.

Att utelämna namnet på säljaren hade varit helt värdelöst med andra ord. Det är ju faktiskt inte första gången som en inlägg får någon att ändra sig, som dessutom vägrat ändra sig innan.
Det gäller allt från banker, telebolag, sjukhus, försäkringsbolag och allehanda säljare. Det visar bara vilken makt dessa forum har.

Jag hoppas att säljaren, oavsett om han är dansk svensk eller vad som helst, har lärt sig att man måste vara mer konsumentvänlig.
Att göra upp efteråt är ett gott tecken på att han insett att makten i forumen finns, men att sedan börja gnälla på andra forum och tala om att svenskar är jobbiga visar att säljaren fortfarande inte fattat att det var han som skulle åtgärda felet så kunden blev nöjd. Att han dessutom inte förstått vad lagen säger i Danmark, Sverige och Europa är tragiskt, MEN om han nu förstår det så skulle han snarast be om ursäkt igen.

Det bästa hade istället varit att lägga sig platt och tala om att jag tänkte fel, jag betalar självklart tillbaka och jag skänker en gåva till auktion på KS till förmån för BCF, så hade vi tyckt att säljaren var en riktigt bra kille!

Jag hoppas att säljaren tar lärdom, jag har gjort det.:)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
För att bidra till trolleriet så är beteendet rätt typiskt för danskar. Har haft många nordiska projekt där allt funkar fint med norge, finland och sverige men när man kommer till danmark så går allt åt skogen. Många av mina kollegor har samma erfarenhet. Att göra affärer med danskar får matthandlarna i vissa turistorter att framstå som riktigt trevliga och ärliga. Sett hur svågerpolitiken i ett stort försäkringsbolag systematiskt kastar ut alla svenskar på ledande poster och ersätter med danskar. Att det danska moderbolaget förlorar 25-30 kr på varje omsatt hundralapp är inget problem eftersom det mycket lönsamma svenska bolaget försörjer det danska bolaget med "socialbidrag" så den engelska huvudägaren inte ser igenom hur dåligt skött det danska bolaget är. Se även på den stora nordiska banken där en dryg dansk CEO rensar ut svenskar i styrelsen och sedan köper lyxvåningar på bankens bekostnad. Listan kan göras lång med många exempel. Kort sagt. Det enda bra med danmark är ölen men ärligt talat, skippar gärna den för att inte gynna dem.

Bäst att undvika köpa klockor av Trygg-Hansa då ;)
 

Yo-han

Troll probationary
Tråkig historia. Lite off topic kanske men som genererell grej tycker jag inte man bör posta utvalda delar ur privata mailkonversationer som i ts första post för att stödja sitt argument utan att posta all korrespondens (givetvis med personuppgifter borttagna), det känns rimligare.
 
  • Like
Reactions: pbr

Cryssarn

Rolex
Tråkig historia. Lite off topic kanske men som genererell grej tycker jag inte man bör posta utvalda delar ur privata mailkonversationer som i ts första post för att stödja sitt argument utan att posta all korrespondens (givetvis med personuppgifter borttagna), det känns rimligare.
Fast var inte det enda som han lämnade ute diverse bjäbb fram och tillbaka?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Det vet jag inte. Det är lixom poängen.

Självfallet så är det bjäbbet som editerats ut, annars hade ju motparten direkt bestridit om storyn inte hade stämt överens med verkligheten. Min och TTW mailkonversation är över 70 mail lång och det hade ingen orkat läsa

Jag orkade läsa 14 sidor i denna tråden så 70 mail är nog inga problem, upp med konversationen!

Jag tror inte det kommer driva tråden vidare på något sätt och jag orkar inte riktigt lägga tiden på att redigera bort personuppgifter och liknande från alla mail. Men som sagt, hade originalposten varit annat än sanningsenlig så hade ju TTW direkt hojtat till.
 

Yo-han

Troll probationary
Självfallet så är det bjäbbet som editerats ut, annars hade ju motparten direkt bestridit om storyn inte hade stämt överens med verkligheten. Min och TTW mailkonversation är över 70 mail lång och det hade ingen orkat läsa
Jag orkade läsa 14 sidor i denna tråden så 70 mail är nog inga problem, upp med konversationen!
 
  • Like
Reactions: pbr

Mats Wilander

Breitling
Bingoraalf. You are already a persona non grata among many Nordic watch lovers. Why not show us the full exchange of your communication masterclass to clear your name? As Yo-han I will also study every single sentences of your words of wisdom.
 

Yo-han

Troll probationary
Självfallet så är det bjäbbet som editerats ut, annars hade ju motparten direkt bestridit om storyn inte hade stämt överens med verkligheten. Min och TTW mailkonversation är över 70 mail lång och det hade ingen orkat läsa



Jag tror inte det kommer driva tråden vidare på något sätt och jag orkar inte riktigt lägga tiden på att redigera bort personuppgifter och liknande från alla mail. Men som sagt, hade originalposten varit annat än sanningsenlig så hade ju TTW direkt hojtat till.

Åter igen. Som princip tycker jag inte man bör publicera utvalda utdrag ur en mailkonversation för att stödja sin sak. Tyckte även tts hojtade till men drevet gick ju rätt hårt.
 
Topp