• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning varning

sveol

Cartier
Delen med att kunna urskilja en kopia mot en äkta förstår jag givetvis för sin egen trygghet!
Men du forskar om de tilltänkta klockor du ska köpa, du ska alltså köpa kopior? Eller vad har du annars för glädje av priser och utbud på dessa?

Jag kanske var otydlig, jag forskar självklart så att jag av misstag INTE köper en kopia. Och när du kollar in fejk klockorna så är det svårt att undgå att se vad de kostar.
 

sveol

Cartier
Om du trodde jag skulle köpa fejks, ja då misstolkade du mina inlägg :)

Men de finns där ute, och de kan vara skrämmande lika originalet. Därav min uppmaning att läsa på och lära sig skillnaderna mellan fejk och original.
 

Hmpson

Cartier
Nu är jag inte målgruppen för klockan i tråden, och självklart inte heller för kopian. Men jag uppskattar när jag lär mig saker och att lära sig se vad som är fel med en kopia anser jag vara värdefullt, likaså att bli varnad för hur kopior kan se ut. Att det inte är en äkta som säljs för 4k fattar jag också, men när en än mindre nogräknad person köper en välgjord kopia för att lura någon på riktigt mycket pengar så är det inte fel att ha fått en sådan varning. Jag skulle gärna se att någon startar en "tell-skola" för oss mindre bevandrade (om det nu inte finns redan, jag har slappat lite med KS ett tag. Förlåt mig.)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Du tror inte köparen reagerar på att säljarens namn inte stämmer med regbeviset?
Porschehistorien är en skröna. Punkt slut.
Säger inget om historian då jag precis som du tror det är en skröna :)
Ville bara påpeka att ägarbytet är ganska lätt att genomföra ändå, är väl bara för henne att säga att hon säljer bilen å hennes mans vägar,och sedan skriva sin mans namnteckning på ägarbytet..
 

UNO

Panerai
Fast denna kopia ser till och med jag att den är knas... Kolla 30 på vridningen och swiss made till exempel.!

Njaa, att du ser det här nu under dessa förutsättningar ja men att se det när man träffas på ett tex cafe, säljarens trevliga kompis bjuder på kaffe, erbjuder mjölk i kaffet spiller etc etc...
En värderingsman sa nyss att det finns få TT och guldfake,
+(!) för våra oälskade TT.
 
Topp